الکترونیک آرتز: علاقه گیمر‌ها به بازی‌های خطی کاهش پیدا کرده است

اگر به چند سال پیش برگردیم و دورانی را که هنوز اینترنت تا این حد در دسترس همه نبود در نظر بگیریم، می‌توانیم از بازی‌هایی نام ببریم که به جای تمرکز روی ارائه تجربه‌ای آنلاین، روی ارائه یک تجربه خطی و غنی تمرکز داشتند و به همین ترتیب توانستند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به گیمر‌ها ارائه کنند. حتی همین چند وقت پیش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus نیز که یک تجربه خطی به شمار می‌رود، ثابت کرد که هنوز این دست بازی‌ها شانس بالایی برای موفقیت دارند.

با این حال بلیک یورگنسن، مدیر مالی کمپانی الکترونیک آرتز، خیلی موافق این قضیه نیست و اخیرا در جدید‌ترین اخبار بازی اعلام کرده که بازی‌های خطی دیگر خیلی بین گیمر‌ها محبوب نیستند. وی همچنین تعطیل شدن استودیو ویسرال گیمز و لغو پروژه Star Wars این استودیو را بی‌ربط به این مساله ندانسته و گفت:

ما هرچه بیش‌تر بازی را بررسی کردیم، به این نتیجه رسیدیم که این بازی در حال تبدیل شدن به تجربه‌ای کاملا خطی است که گیمر‌ها در مقایسه با پنج یا ۱۰ سال گذشته علاقه کم‌تری به آن‌ها دارند.

یورگنسن همچنین در ادامه تایید کرد که بازی استار وارز ویسرال گیمز کیفیت بالایی داشت و سطحی عالی از گیم‌پلی ارائه می‌کرد. اما در نهایت دلیل تعطیل شدن این استودیو، یک سری تصمیم‌های اقتصادی بود؛ چرا که EA اعتقاد داشت این بازی موفق نخواهد شد فروشی در حد انتظارات کمپانی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد که این اولین باری نیست که EA اقدام به تغییر دادن روند کلی یک بازی می‌کند، ولی چنین تصمیماتی معمولا در ابتدای راه یک پروژه گرفته می‌شوند. با این حال این بار، پروژه استار وارز ویسرال گیمز مدت زمان زیادی در دست توسعه بود که همین امر هم توقف تولید آن را به تصمیمی سخت بدل کرده و هضم موضوع را برای طرفداران و سازندگان بازی سخت‌تر کرد.

در حالی که پاتریک سودرلند، مدیر EA، چندی پیش در صحبت‌هایش پس از تعطیلی استودیو Visceral Games اعلام کرده بود که استودیو ونکور وظیفه توسعه بازی استار وارز را بر عهده خواهد داشت، اما امروز یورگنسن در صحبت‌هایش به شکلی توضیح داد که شاید هرگز دیگر شاهد انتشار بازی جنگ ستارگان ویسرال گیمز نباشیم. وی اعلام کرد که الکترونیک آرتز فعلا در حال بررسی این موضوع است که چطور می‌تواند این بازی را به چیزی با روند کاملا متفاوت تبدیل کند. گزینه بعدی EA در قبال این بازی هم این است که از بخش‌های آن در دیگر پروژه‌هایش بهره ببرد.

در نهایت هم یورگنسن اعلام کرد که هدف الکترونیک آرتز، ساخت بازی‌هایی است که طرفداران بتوانند برای مدت طولانی آن‌ها را تجربه کنند و از آن‌ها لذت ببرند.

تانی کال

برگرفته از GameSpot

زومجی

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *