الیویا کلمن در نقش ملکه الیزابت در سریال The Crown

الیویا کلمن (Olivia Colman) نقش ملکه الیزابت را در سومین و چهارمین فصل سریال The Crown «تاج» محصول نت‌فلیکس بازی خواهد کرد. این درام زندگینامه‌ای سلطنتیِ انگلیسی اولین بار سال گذشته منتشر شد و به قدرت رسیدن ناگهانی ملکه را پس از مرگ پدرش در حالی که او به همراه شاهزاده فیلیپ (Prince Philip) در سفر سیاحتی کنیا به سر می‌برد، در محور خود داشت. رویدادهایی که در ادامه می‌آیند چند سال اول سلطنت او را به تصویر می‌کشند. دورانی را که ملکه تلاش می‌کند بین وظایفش به عنوان حاکمِ مردم انگلستان و وظایف همسری‌اش توازنی برقرار کند. با ادامه‌ی سریال برخی تغییرات کلیدی در بازیگران این مجموعه انتظار می‌رود که با تصاحب نقش ملکه توسط کلمن آغاز می‌شود.

کلر فوی (Clair Foy) نقش جوانی ملکه را بازی می‌کند و برای نقش‌آفرینی بی‌عیب‌ونقص‌اش به شدت مورد تحسین قرار گرفته است. اگرچه او یک بار دیگر این نقش را در فصل دوم سریال ایفا می‌کند اما نهایتا و با شروع فصل سوم باید وظایف جلوی دوربین را به کلمن که سنِ مناسب‌تری برای ایفای نقش ملکه‌ی مسن‌تر دارد، تسلیم کند.

به گزارش ورایتی (Variety) کلمن، بازیگر ۴۳ ساله نقش را پس از فصل دوم از فوی می‌گیرد. خبر ساخت فصل سوم و چهارم سریال تاج هنوز رسما اعلام نشده، اما گفته می‌شود مراحل آغازین تولید آن شروع شده است. پیتر مورگان (Peter Morgan)، خالق سریال، همیشه بر جایگزین کردن بازیگران اصلی تأکید داشته است تا همسنِ کاراکترهای واقعی در آن دوره‌ای باشند که سریال در آن می‌گذرد. از این‌رو انتقال ردایِ سلطنت خیلی هم غافلگیرکننده نیست.

در چندین ماه گذشته، شایعه‌ی حضور کلمن در سریال Doctor Who Until Jodie Whittaker شنیده می‌شد. کلمن اخیرا در فیلم تلویزیونی Broadchurch «برادچرچ» و سریال The Night Manager «مدیر شب» حضور داشت و قبل از این‌که لباس ملکه را به تن کند، در فیلم Murder On The Orient Express «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» ظاهر خواهد شد. این بازیگر کارکشته با ایفای نقش‌های سلطنتی بیگانه نیست، او در سال ۲۰۱۲ نقش ملکه را در مقابل بیل موری (Bill Murray) در نقش فرانکلین روزولت (Franklin Roosevelt) و ساموئل وست (Samuel West) در نقش شاه جرج ششم (King George VI) در فیلم تاریخی زندگینامه‌ایِ انگلیسی Hyde Park On Hudson ایفا کرده است. به زودی نیز نقش ملکه آن (Queen Anne) را در فیلم The Favourite بازی خواهد کرد.

از آن‌جایی که هیچ ترتیبِ خاصی برای سریال «تاج» در فصل سوم و چهارم در دستورِ کار نیست، باید دید به کدام رویدادهای تاریخی پرداخته می‌شود. مورگان پیش از این گفته بود که برنامه دارد تا توجهات را از ملکه به سمت پسرش، شاهزاده چارلز (Prince Charles) و رابطه‌ی جنجال‌آمیز او با همسر سابقش شاهدخت دایانا (Princess Diana) معطوف کند. طرفداران در این حین می‌توانند ابتدا در انتظار فصل دوم باشند. پیش‌نمایش سریِ جدیدِ پیشِ رو وعده‌ی ماجراهای مهیجی  داخل کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) را می‌دهد و با وجود مدتی در مسندِ قدرت بودن، به نظر نمی‌رسد کارها برای ملکه آسان‌تر شده باشند.

تانی کال

برگرفته از ScreenRant

سینماگیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *