همانطور که می‌دانید مدت زیادی از رونمایی پرچمدار جدید ال‌جی‌، یعنی G6 می‌گذرد ولی آنچه که از بازار به گوش این کمپانی می‌رسد چیزی جز زانو زدن این اسمارت‌فون در برابر گلکسی S8 نیست. در واقع رقیب هموطن، آنقدر پرچمدار جدید خود را چشم‌نواز و پر از امکانات مختلف روانه بازار کرده که گوشی G6 دستاوردی جز یک شکست دیگر برای این کمپانی در بر ندارد. باید گفت که شرکت ال‌جی پس از اینکه هر سال زبان طراحی موبایل‌های خود را تغییر داد به نظر می‌رسید که امسال به یک فرمول مناسب برای ساخت گوشی‌های بالارده خودش رسیده باشد اما آن‌ طور که مشخص است، G6 با همه شایستگی‌هایش، بهترین و کامل‌ترین اسمارت‌فون بازار نیست و سازنده باید برای موبایل تمام عیار بعدی خود سنگ تمام گذاشته و گوشی V30 را با تغییرات بهتری همراه کند.

حتی کاهش قیمت G6 نیز به افزایش فروش این اسمارت‌فون کمک چشمگیری نکرد و کهکشانی‌های سامسونگ همچنان یکه‌ تاز بازار هستند، به‌همین خاطر ال‌جی برای رسیدن به موفقیت در پرچمدار بعدی فشار زیادی را تحمل می‌کند. تاکنون اطلاعاتی درباره گوشی ال‌جی V30 فاش شده است و همچنین شرکت سازنده به صورت رسمی اعلام نموده که از این گوشی در تاریخ 30 آگوست (دقیقا یک روز قبل از کنفرانس IFA برلین) رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که این تلفن‌هوشمند برای رقابت با گلکسی نوت 8 روانه بازار شود.

لطفا این‌بار در مشخصات کم نگذار!

یکی از بزرگترین ایرادات وارد شده به آخرین پرچمدار این شرکت، استفاده نکردن از آخرین چیپست کمپانی کوالکام (اسنپ‌دراگون 835) بود. میل مشتاقان تکنولوژی به بی‌نهایت و داشتن جدیدترین‌ها باعث شد تا کمی خریداران دلسرد شوند و G6 در این مورد توانایی رقابت با دیگر همتایان خود را نداشته باشد. اما خبرهای خوب و گزارشات فاش شده حاکی از آن هستند که ال‌جی V30 از آخرین محصول کوالکام بهره گرفته و قلب تپنده این دستگاه بهترین در نوع خودش خواهد بود.

استفاده از نمایشگری بزرگتر از صفحه‌نمایش G6

اگر V30 بخواهد با گلکسی نوت 8 رقابت کند، حتما باید با نمایشگری بزرگتر از G6 همراه شود، چراکه رقیب کره‌ای همیشه بهترین صفحه‌نمایش‌های بازار را تولید کرده و با افزودن لبه‌های خمیده به آن‌ها، جدا از بحث کاربردی بودن، ظاهر جذابی به پرچمداران خود بخشیده است، به‌تازگی نیز استفاده از نمایشگر‌های بی‌کران (Infinity Display) تاثیر بسیار خوبی در فروش گوشی‌های جدید سامسونگ داشته‌ است. هرچند شایعات به استفاده ال‌جی از نمایشگر خمیده در V30 اشاره کرده بودند ولی بعید به‌نظر می‌رسد که این غول کره‌ای دست به چنین ترکیبی زده و بازهم با ریسک دیگری به سوی آینده گام بردارد.

قیمت، قیمت و باز هم قیمت!

در اکثر موارد، کابران به قیمت یک دستگاه بسیار اهمیت می‌دهند، اگر ال‌جی می‌خواهد مشتریان سامسونگ را به‌سوی خودش بکشاند، باید از همان ابتدا فبلت تازه خود را با قیمتی رقابتی در مقایسه با نوت 8 در اختیار خریداران قرار دهد. این سازنده می‌تواند از همان ابتدا اسمارت‌فون خود را حدود 100 تا 150 دلار ارزان‌تر از رقیب قدرتمندش معرفی کند، زیرا فرمول کاهش دادن قیمت مدتی پس از عرضه، دوباره این گوشی را به سرنوشت دیگر دستگاه‌های ال‌جی دچار خواهد کرد. داشتن قابلیت‌های سخت افزاری و نمایشگر مشابه با نوت 8، به‌علاوه قیمت پایین‌تر می‌تواند برگ برنده ال‌جی در رقابت پیش‌ رو در بازار اسمارت‌فون‌ها باشد.

حفظ قابلیت دو سال گارانتی که درحال‌حاضر فقط شامل G6 می‌شود

در هفته گذشته ال‌جی اعلام کرد که تمام صاحبان پرچمدار جدیدش در ایالات متحده، از دو سال گارانتی بدون قید و شرط بهره‌مند خواهند شد. حال تصور کنید این موضوع در تمام بازارهای جهانی نیز استفاده شود، مسلما اضافه شدن یک سال گارانتی می‌تواند خیال تعداد زیادی از کاربران برای خرید این گوشی راحت کند و برتری دیگر این دستگاه نسبت به سایرین باشد. در واقع افزودن این ویژگی برای مشتری و سازنده، یک پیشنهاد دو سر برد است.

کم کردن زمان بین معرفی گوشی V30 و عرضه آن!

یکی از بزرگترین مشکلات این کمپانی فاصله زمانی زیاد بین معرفی و عرضه اسمارت‌فون‌های تولید شده است. ال‌جی G6 پس از مدتی در ماه مارس در کره جنوبی عرضه شد، سپس با تاخیر در ماه آوریل روانه بازار آمریکا و پس از آن نیز دوباره با اندکی تاخیر در همان ماه وارد بازار اروپا شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. اگر ال‌جی بتواند زیرساخت های حمل و نقل و تولید خود را با هم هماهنگ کند، بنابراین V30 می‌تواند در سراسر جهان یا حداقل در حدود زمان مشابه عرضه شود، که مطمئنا به فروش آن کمک زیادی خواهد کرد.

نظر شما چیست؟

مهمترین بخش، نظر کاربران است زیرا در حقیقت زمانی یک گوشی فروش خوبی را تجربه می‌کند که خواسته و نیاز کاربران را برطرف کند. به‌عبارت ساده‌تر همان چیزی باشد که یک خریدار نیاز دارد و مدت‌ها برای آن صبر کرده است. به نظر شما ال‌جی V30 با داشتن چه قابلیت‌هایی می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید باشد؟ انتظار دارید چه امکاناتی به نسل پیشین این فبلت اضافه شود؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان درآی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *