براساس گزارشات تازه منتشر شده، آمازون در حال کار بر روی تکنولوژی جدیدیست که برای فراهم کردن امکان صحبت کردن دستیار مبتنی بر ابر الکسا با کاربران از طریق اعلان ها یا push notification ها به آن نیاز است. با ایجاد قابلیت های ایجاد مکالمه در الکسا، نوتیفیکیشن ها می توانند منجر به یک گفتگوهای کاملی شوند که توسط الکسا شروع شده اند. آمازون با هدف کمک به عملی ساختن این ایده، مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را برای کمک به بهبود تکنولوژی تشخیص اتوماتیک گفتار اختصاص داده است.

به زودی امکان مکالمه داشتن با دستیار صوتی الکسا فراهم می شود

به زودی امکان مکالمه داشتن با دستیار صوتی الکسا فراهم می شود

به منظور هرچه بیشتر درگیر کردن Alexa در مکالمات کاربران، باید بتوان قابلیت تشخیص نوع تَن صدایی که افراد با آن صحبت می کنند را در الکسا ایجاد کرد. بطوریکه حالت های روحی خوشحال، عصبانی یا ناراحت بودن فرد به هنگام صحبت کردن کاملا توسط الکسا تشخیص داده شود. به علاوه اینکه الکسا باید بتواند زمان مناسب برای شروع مکالمه با فرد را شناسایی کند.

هر گونه بهبود و پیشرفتی که در Alexa ایجاد شود، درنهایت می تواند به نوعی راه خود را در دنیای اسمارت فون ها باز کند. تا همین الان هم موتورولا از یک موتو مَد اسپیکر که مجهز به دستیار صوتی الکسا است رونمایی کرده است. علاوه بر این، گوشی های آینده موتورولا به این دستیار صوتی به عنوان یک اپلیکیشن بومی (Native) تجهیز خواهند شد و حتی یکی از گوشی های پرچمدار هوآوی که منحصرا به بازار ایالات متحده راه پیدا خواهد کرد نیز شامل اپلیکیشن الکسا خواهد بود.

می توان گفت در حال ورود به مرحله بعدی تکنولوژی مربوط به دستیارهای شخصی مجازی صوتی هستیم. با وجود الکسا، Google Assistant، کورتانا و تازه واردهایی مثل Bixby سامسونگ و Viki نوکیا، به نظر می رسد که شاهد رقابتی تنگاتنگ در این زمینه خواهیم بود که در نهایت منجر به ظهور قابلیت ها و ویژگی های هرچه جدیدتر، زودتر از حد انتظار خواهد شد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *