امیلیا کلارک از «سولو» و فصل نهایی «بازی تاج و تخت» گفت

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» یکی از معدود پروژه‌های پرهزینه هالیوود بود که در میانه راه فیلمبرداری دو کارگردانش – کریس لرد و فیل میلر – اخراج شدند. این فیلم به عنوان اولین بخش از سه‌گانه «هان سولو» که داستان ماجراجویی‌های سولوی جوان در دنیای جنگ ستارگان را به تصویر کشیده، روز گذشته در جشنواره فیلم کن در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد. امیلیا کلارک بازیگر اصلی این فیلم علم-تخیلی در مصاحبه اخیرش با ورایتی درباره چالش‌های این پروژه پرحاشیه و جایگزین شدن ران هوارد حرف زده است.

ستاره سریال «بازی تاج و تخت» با اشاره به تغییر ناگهانی کارگردان فیلم جدیدش گفت هوارد برای آماده‌سازی وقت نداشت ولی از همان روز اول کارش بلافاصله اعتماد بازیگرها و عوامل را به خود جلب کرد. کلارک ادامه داد: «او به حرف تک تک افراد سر صحنه گوش می‌داد و ما را از وضعیت چه کنم چه کنم، وارد فضایی بسیار راحت و آسوده و مفرح کرد.»

به نوشته ورایتی، کلارک در جریان این گفت‌وگوی یک ساعته هیچ‌گونه اشاره‌ای به علت اخراج لرد و میلر از سر صحنه نکرد. با این حال، گفته‌ها حاکی از آن است که ظاهرا این دو کارگردان سبک شدیدا بداهه را در پیش گرفته بودند و بعضی بازیگران با این روش به مشکل برخوردند که در نهایت، پای کاتلین کندی رییس لوکاس فیلم را به میان کشاند.

بازیگر 31 ساله انگلیسی بی آن‌که اشاره‌ای به جزییات لودهنده داستان کند، توضیح داد «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» ما را به بخشی از دنیای «جنگ ستارگان» می‌برد که تا پیش از این، چندان شناخته شده نبوده: دنیای زیرزمینی تبهکاران.

کلارک که این روزها مشغول بازی در فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» است برای سفر به کن چند روزی مرخصی گرفته است. او اعتراف کرد خودش هم نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظار شخصیت‌های سریال است و قطعا نتیجه‌ای خلاف پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها رقم خواهد خورد. کلارک درباره خداحافظی با نقش «مادر اژدها» گفت: «انگار دارم آماده می‌شوم خانه‌ام را ترک کنم … هیجان‌انگیز است ولی در عین حال، غم‌انگیز و ترسناک است.»

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *