انتشار نسخه جدید VLC

پس از حدود سه سال توسعه، نسخه‌ی سوم نرم‌افزار محبوب و رایگان VLC منتشر شد. این نرم‌افزار به دلیل سبک بودن، پایداری و سازگاری مناسب به یکی از محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای در جهان مبدل شده و به‌روزرسانی جدید آن با پشتیبانی از کروم‌کست، رابط کاربری بهبودیافته و ویژگی‌های دیگر همراه است. تنها کاربران ویندوز و اندروید در حال حاضر قادر به استفاده از نسخه‌ی جدید هستند؛ این نسخه به‌زودی برای کاربران iOS نیز در دسترس خواهد بود.

نسخه‌ی جدید به‌صورت کامل از کروم‌کست پشتیبانی خواهد کرد و کاربران این دستگاه قادر به پخش تمام فرمت‌های چندرسانه‌ای خواهند بود. همچنین پشتیبانی از ویدئوهای اچ‌دی‌آر ۱۰ و صدای اچ‌دی به VLC افزوده شده است. VLC به لطف استفاده از منابع سخت‌افزاری، قادر به پخش ویدئوهای 4K و 8K روی کامپیوتر و گوشی‌ هوشمند است. این نسخه با منوهای جاوای بلو‌ری نیز کار می‌کند و در نسخه‌ی iOS به‌خوبی با بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۰ سازگار شده است.

نسخه‌ی سوم از ویدئوی ۳۶۰ درجه و صدای سه‌بعدی نیز پشتیبانی می‌کند؛ طبق اعلام سازنده، این ویژگی‌ها از اواسط ماه آوریل در نسخه‌ی VR در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مثبت VLC پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف و سازگاری با نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل‌ها است؛ ویندوز اکس‌پی، مک اواس ۱۰.۷ و اندروید ۲.۳ پیش‌نیاز نصب نسخه‌ی جدید هستند. برای دانلود این نرم‌افزار ازاین لینک استفاده کنید.

تانی کال

برگرفته از THEVERGE

زومیت

  • VLC

    ویژگی جذاب نسخه جدید مدیاپلیر VLC

    ویژگی جذاب نسخه جدید مدیاپلیر VLC مدیاپلیر VLC VLC که بهترین پخش‌کننده فیلم و موسیقی متن‌ب…
  • VLC

    به‌روزرسانی اپلیکیشن VLC پس از یک سال

    به‌روزرسانی اپلیکیشن VLC پس از یک سال تیم Videolabs، سازنده‌ی اپلیکیشن پخش ویدیوی VLC پس ا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *