کنفرانس Build شرکت مایکروسافت با محوریت توسعه‌دهنده‌ها و برنامه‌های‌شان از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت تا جمعه ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود. زمانی که می‌توانیم متوجه ایده‌های آینده شرکت مایکروسافت درباره ویندوز و جهان کامپیوتر می‌شویم.

همانطور که اشاره شد در این کنفرانس بسیاری از مباحث در حوزه توسعه‌دهنده‌ها خواهد بود اما عموما به شکل سالانه شاهد معرفی تکنولوژی‌ها و برنامه‌های جدیدی هم هستیم که برای مصرف‌کننده‌های نهایی اهمیت دارند. حتی گفته می‌شود امسال ممکن است شاهد معرفی محصول سخت‌افزاری جدیدی هم باشیم. مایکروسافت فعلا در این باره سکوت کرده بنابراین سعی می‌کنیم در این نوشته قوی‌ترین احتمالات را بررسی کنیم.

بات‌ها و هوش مصنوعی

 

کنفرانس Build سال گذشته بر روی چت‌بات‌ها به عنوان یکی از تکنولوژی‌های آینده متمرکز بود. مایکروسافت بعضی از این بات‌ها را در اسکایپ و کورتانا نشان‌مان داد. ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت هم چت‌بات‌های جدید را چنین معرفی کرد: «مکالمه به عنوان یک پلتفورم جدید». در آن کنفرانس از بات‌های حوزه هوش مصنوعی هم سخن به میان آمد. بات‌هایی مثل CaptionBot که از طریق یادگیری ماشینی قادر است تصاویری که آپلود می‌کنید را توصیف کند. با این همه تکنولوژی‌های مورد اشاره تا حدی نپخته بودند. امسال انتظار داریم شاهد معرفی بات‌های مکالمه و هوش مصنوعی باشیم که قدرتمند‌ت و پخته‌تر از تکنولوژی‌های سال گذشته باشند.

بلندگوی کورتانا و مهارت‌های جدیدش

کنفرانس Build عموما در حوزه سخت‌افزار برگزار نمی‌شود. مدتی پیش به شکلی غیرمنتظره در کانال یوتیوب ویندوز شاهد ویدیویی بودیم که یک اسپیکر هارمن کاردن را نشان می‌داد. اسپیکری که از کورتانا به عنوان دستیار استفاده می‌کرد. چیزی شبیه آلکسا در آمازون اکو و گوگل اسیستنت در گوگل هوم. آن زمان گفته شد اسپیکر مورد اشاره سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. در ماه آوریل یک گزارش منتشر شد که اشاره می‌کرد نام این اسپیکر Harman Kardon Invoke خواهد بود. به این موضوع هم اشاره شد که این اسپیکر امکان اسکایپ و استفاده از دستیار کورتانا را فراهم می‌کند. روز گذشته بلاخره این اسپیکر معرفی شد و انتظار داریم در کنفرانس خبرهای بیشتری درباره این محصول بشنویم. از طرف دیگر حدس می‌زنیم اطلاعاتی هم در مورد حضور کورتانا در پلتفرم‌های دیگر در اختیارمان قرار بگیرد. احتمالا نقش کورتانا در ویندوز ۱۰ هم بسیار بیشتر خواهد شد.

Windows Neon و Redstone 3

سال گذشته مایکروسافت در کنفرانس Build بروزرسان Windows Creators Update را معرفی کرد. انتظار داریم امسال اطلاعات بیشتری از Redstone 3 جدیدترین بروزرسانی بزرگ ویندوز و پروژه نئون، تغییری بزرگ در طراحی زبان ویندوز ۱۰ در اختیارمان قرار گیرد.

احتمالا بخشی از کنفرانس هم به معرفی Cshell اختصاص یابد. Cshell احتمالا بخشی از Redstone 3 خواهد بود و یکی از قابلیت‌هایی است که از طریق آن می‌توانیم به شکلی راحت و روان‌تر از ویندوز ۱۰ در لپ‌تاپ، ایکس‌باکس، موبایل و هولولنز استفاده کنیم.

بازی‌های پلتفرم یونیورسال ویندوز

مایکروسافت قرار است بیش از آنچه تا امروز گفته درباره

پلتفرم یونیورسال ویندوز صحبت کند. این پلتفرم امکان می‌دهد یک اپ را در تمام دستگاه‌های ویندوزی اجرا کنیم. احتمالا مایکروسافت برنامه‌ای هم برای بازی‌ها در این پلتفرم دارد. ممکن است مایکروسافت تلاش کند Windows Stoer را به بهترین فروشگاه برای تهیه بازی تبدیل کند.

مایکروسافت سعی کرده درباره کنفرانس Build حسابی راز‌‎نگه‌دار عمل کند بنابراین ممکن است شاهد رو شدن اطلاعاتی باشیم که چندان انتظارش را نداریم. اطلاعاتی درباره هولولنز، ویندوز موبایل، ویندوز هولوگرافیک یا حتی ایکس‌باکس. با دیجی‌کالا مگ در پوشش این رویداد همراه باشید تا در سریع‌ترین زمان جدیدترین اطلاعات پیرامون این کنفرانس را دریافت کنید.

دیجی‌کالامگ
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *