انتقاد دختر «بروس لی» از نحوه‌ی نمایش شخصیت پدرش در «روزی روزگاری در هالیوود»

«شنان لی» دختر «بروس لی» در مصاحبه با خبرگزاری «رپ» به انتقاد از فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» پرداخته است. او معتقد است که فیلمساز در فیلم جدید خود پدرش را یک «عوضی مغرور» نشان داده و در قصه از او به عنوان کیسه بوکس استفاده کرده است. «مایک مو» بازیگر سریال «اینهیومنز» (Inhumans) در «هالیوود» نقش لی را بازی کرده و در صحنه‌ای از آن با شخصیت‌ «کلیف بوث» با بازی «برد پیت» در محل فیلمبرداری «زنبور سبز» (The Green Hornet) درگیر می‌شود.

شنان می‌گوید: «او به عنوان یک عوضی مغرور و متظاهر وارد قصه می‌شود. و نه کسی که باید سه برابر همه‌ی آن‌ها مبارزه می‌کرد… در این جا او مدعی است و [شخصیت] «برد پیت» را به چالش می‌کشد در حالی که او چنین انسانی نبود.» او در ادامه می‌گوید: «اینکه باید در سالن نمایش می‌نشستم و می‌دیدم که مردم به پدرم می‌خندند واقعاً ناخوشایند بود.»

«شنان لی» اضافه می‌کند: «تمایل داشتم نحوه‌ی زیست «بروس لی» به عنوان یک انسان شناسانده شود. تمامی این چیزها نادیده گرفته شده‌اند و او را تبدیل به یک فرد مغرور و ضغیف کرده‌اند. متوجه هستم که قصد داشته‌اند شخصیت «برد پیت» را جسور و قدرتمندتر از «بروس لی»‌ نشان دهند اما نباید با او به گونه‌ای رفتار می‌کردند که مردان سفید هالیوودی در زمان حیاتش با او رفتار کردند.»

«شنان لی» پیش از اکران «روزی روزگاری در هالیوود» توسط سونی هم جنجال‌آفرین شده بود وقتی که به علت عدم مراجعه تارانتینو به او برای نمایش شخصیت پدرش در فیلم از کارگردان انتقاد کرد. تارانتینو برای استفاده از شخصیت «شارون تیت» از خواهر او اجازه گرفت اما برای «بروس لی» به سراغ «شنان لی» نرفت.

«روزی روزگاری در هالیوود» در اولین هفته‌ی اکران در آمریکا ۴۰ میلیون دلار فروخته و پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو در افتتاحیه لقب گرفته است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *