یک کمپانی فعال در زمینه توسعه ابزارهای سنجش سلامت جسمانی به نام اپیک هلس (Epic Health) به تازگی مدعی شده که در پی انتشار اپلیکیشن اختصاصی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند سطح قند خون خود را از طریق گوشی هوشمند اندازه‌گیری کنند! با سایت شبکه همراه باشید.

حتما می‌دانید که هم اکنون برای اندازه‌گیری سطح قند خون نیاز است تا بیمار به کلینیک مراجعه و آزمایش‌های خاصی را سپری کند. اما به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک دیگر نیازی به انجام این کار برای اندازه‌گیری قند خون وجود نداشته باشد و هر فردی بتواند با استفاده از گوشی هوشمند خود و یک اپلیکیشن اختصاصی قند خون خود را اندازه‌گیری کند.

شرکت اپیک هلس که در زمینه توسعه ابزارهای سنجش سلامت فعالیت دارد به تازگی مدعی شده که یک اپلیکیشن اختصاصی را توسعه داده که مبتنی بر داده‌های ابری بوده و از طریق لنز دوربین گوشی‌های هوشمند می‌تواند میزان قند خون و بسیار از مسائل حیاتی دیگر مرتبط با خون افراد را اندازه‌گیری کند. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS توسعه یافته و هم اکنون در مراحل آزمایش عملی به سر می‌برد.

شرکت اپیک هلس عقیده دارد که بررسی‌های عملی صورت گرفته نتایج موفقیت‌آمیزی را به همراه داشته‌اند، بنابراین احتمالا در سه ماه چهارم سال جاری شاهد انتشار رسمی اپلیکیشن مذکور در اپ استور (App Store) و گوگل پلی استور (Google Play Store) خواهیم بود. اما این اپلیکیشن چگونه از طریق دوربین دستگاه می‌توانید سطح قند خون کاربر را اندازه‌گیری کند؟

کمپانی اپیک هلس در مورد جزئیات این مسئله اطلاعاتی را ارائه نکرده است و فقط اشاره داشته که کاربر اپلیکیشن را اجرا و انگشت خود را بر روی لنز دوربین دستگاه قرار می‌دهد. سپس لنز دوربین شروع به عکسبرداری کلورآپ می‌کند و عکس‌های به دست آمده را از طریق اینترنت و به صورت ابری برای مرکز آنالیز اطلاعات اپلیکیشن ارسال خواهد کرد. سپس با انجام اقدامات خاصی ظرف مدت زمان چند ثانیه نتیجه تست برای کاربر ارسال می‌شود!

کاملا مشخص است که شرکت اپیک هلس برای آنالیز اطلاعات دریافتی از انگشت کاربر که در قابل عکس ارسال می‌شوند الگوریتم‌های دقیق و هوشمندانه‌ای را توسعه داده است که قادر به تعیین مسائلی همچون سطح قند خون کاربر می‌شوند. ظاهرا اپلیکیشن مذکور علاوه بر اندازه‌گیری سطح قند خون می‌تواند مسائل دیگری همچون ضربان قلب، دما و فشار خون، میزان تنفس و اشباع اکسیژن خون را هم گزارش کند.

نکته جالب توجه‌تر مربوط به این می‌شود که قرار است اپلیکیشن مورد نظر به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شود تا همه کاربران بدون صرف هیچ هزینه‌ای بتوانند از این برنامه استفاده کنند. بنابراین به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک برای اندازه‌گیری قند خون دیگر نیازی به مراجعه به آزمایشگاه نخواهیم داشت. نظر شما در رابطه با این مسئله چگونه است؟

شبکه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *