خانه تکنولوژی اخبار اندروید اوریو (Oreo) با نام “بیسکوئیت کرمدار” رسما اعلام شد

اندروید اوریو (Oreo) با نام “بیسکوئیت کرمدار” رسما اعلام شد

0

هشتمین نسخه از سیستم عامل اندروید که اندروید اوریو Oreo و یا بیسکوئیت کرمدار نام دارد پس از شایعات و اخبار بسیار، درنهایت رونمایی شد.

در ماه های گذشته، شایعات و اخبار زیادی از این سیستم عامل جدید که به نام اندروید O شناخته شده بود، انتشار یافت. حال اینکه بالاخره کمپانی گوگل با رونمایی این محصول با نام اوریو Oreo و یا بیسکوئیت کرمدار به کلیه اخبار و شایعات خاتمه داد.
رونمایی این سیستم عامل که با خورشید گرفتگی در آمریکا مصادف شد اکنون در اختیار بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

همانطور که پیش از این گفتیم این محصول گوگل، با نسخه های آزمایشی بسیار ارائه شد و آخرین آن فاز بتا نام داشت. این نسخه آزمایشی که در برخی گوشی های گوگل قابل دریافت بود اکنون تکمیل شده است و برای بسیاری از کاربران قابل دسترسی است.

گوگل در جریان مراسمی که در روز گذشته برگزار شد، اعلام کرد که بیلد های تهیه شده برای موبایل های پیکسل، نکسوس و نکسوس 6 پی ارائه شده است و به زودی برای گوشی های نکسوس پلیر و سری پیکسل های سی قابل اجرا می باشد.

اندروید اوریو و یا بیسکوئیت کرمدار، از امکاناتی نظیر نمایش نوتیفیکیشن ها بر روی آیکون برنامه ها، حالت تصویر در تصویر، سازگارپذیری با اپلیکیشن های اندروید برخوردار است. البته برخی ایموجی های آن از نو طراحی و ساخته شده و از نگاه امنیتی، برای ورود اطلاعات و رمز گذاری، سریع تر و ایمن تر است. به طور کلی اوریو، یک ابزار تکمیل کننده خودکار برای گوشی های جدید است و می تواند با محدود کردن برخی برنامه ها، استفاده از باتری گوشی هوشمند را بهینه سازی نماید.

بزرگترین تغییر این برنامه را شاید بتوان، طراحی جدید 60 ایموجی و جایگزین آن در آپدیت جدید دانست. چراکه این ایموجی ها به دلیل ظاهری نه چندان خوشایند، همواره نارضایتی کاربران را به همراه داشت.
در ادامه می توان دموی این سیستم عامل را مشاهده کرد.

نکته ای که پیش از دانلود این سیستم عامل باید به آن توجه کرد، این است که برخلاف گوشی های آیفون، کمپانی های سازنده، می بایست استفاده از این سیستم عامل را برای گوشی های متفاوت، تایید کنند چرا که ممکن است پس از نصب آن بعضی ناسازگاری ها بر روی گوشی هوشمند پدید آید.
از جمله دستگاه هایی که اکنون تاییده، برای آپدیت سیستم عامل خود را در اختیار دارند، می توان به نوکیا 3، 5، 6، و 8، وان پلاس 3 و 3تی و همچنین اچ تی سی یو11 اشاره کرد. علاوه بر این ها برخی گوشی های گلکسی سامسونگ 2017 و سری اس 7 و همچنین سونی اکسپریا ایکس، ایکس زد و ایکس ای1 قادر به دریافت نسخه جدید می باشند.

بنابر گفته های بالا این نسخه از اندروید در حال حاضر در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است و شما می توانید دانلود آن را از طریق این لینک انجام دهید.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *