اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS شده است اما در این مدت اشکالات هر دو پلتفرم از هر دوره زمانی دیگری بیشتر بوده! در تحقیق جدیدی که توسط Blancco Technology Group انجام گرفت مشخص شد که دیوایس‌های iOS نسبت به همتایان اندرویدی خود در سه ماهه آخر سال 2016 مشکلات بیشتری داشته‌اند!

در این تحقیق نشان داده شد که کاربران  iOS میزان شکست 62 درصدی را در مقایسه با میزان شکست 47 درصدی کاربران اندروید تجربه کرد‌ه‌اند!

اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS

در اکوسیستم اندروید گوشی‌های سامسونگ بیشترین میزان شکست را در الگویی  15 ماهه نشان داده داده‌اند. خطاها و نواقص آیفون شامل داغ کردن، مشکلات هدفون و از کار افتادن اپلیکیشن‌ها بود؛ اما اندروید‌ی‌ها دچار مشکلات دوربین، مشکلات شارژ و نقص یو اس بی شده بود‌ه‌اند.

میزان بالای از کار افتادن اینستاگرام، اسنپ چت و فیسبوک در آیفون

در این تحقیق مشخص شد اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام، اسنپ چت و فیسبوک که هر سه از اپلیکیشن‌های محبوب هستند؛ بر روی دیوایس‌های iOS ضریب شکست بیشتری نسبت به گوشی‌های اندروید دارند.

اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS

صاحبان آیفون 6 و آیفون 6S مشکلات بیشتری نسبت به دیگران داشته‌اند

مشکلات تاچ، نقص‌های اتفاقی، قطع کلی عملکردهای صفحه نمایش بدون هیچ دلیل خاصی بر روی نمودارهای این تحقیق نمایان شدند که بیش از همه صاحبان آیفون 6 و آیفون 6S درگیر کرده بودند.

منظور از شکست مشکلاتی است که گوشی به آنها دچار می‌شود و به هیچ نحو قابل‌رفع نیستند.

میزان شکست گوشی‌های آیفون از سه ماهه چهارم 2015 از رقم 15 درصد به رقم 62 درصد در پایان سال گذشته رسیده است؛ این در حالی است که میزان شکست گوشی‌های اندروید در همین دوره زمانی از رقم 85 درصد به رقم 47 درصد رسیده است.

اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS

در این میان صاحبان آیفون 6 در هر دوره مشکلات متعددی را تجربه کرده‌اند. احتمالا مشکلات آیفون 6 نیز به دلیل آپدیت‌های اخیر اپل ایجاد شده است که باعث کاهش سرعت، تمام شدن سریع شارژ و از کار افتادن اپلیکیشن‌ها، مشکلات وای‎فای و بلوتوث می‌شدند.

اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS

گوگل پلی استور، اپلیکیشن مشکل‌ساز برای اندروید‌ی‌ها

از بدترین اپلیکیشن‌های اندروید نیز باید به گوگل پلی استور اشاره کنیم که با مشکلاتی از جمله از کار افتادن یا درست عمل نکردن روبه‎رو بود و 10 درصد کاربران گرفتار این مشکلات بودند که خوشبختانه در سه ماهه اخیر این رقم به 5 درصد کاهش یافته است.

سه اپلیکیشن محبوب یعنی اینستاگرام، اسنپ چت و فیسبوک که برای صاحبان آیفون مشکل‌ساز شده بودند برای کاربران اندروید نیز چندان درست عمل نکردند!اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS

پایدارتر شدن اندروید و ضعف گوشی‌های سامسونگ

به نظر می‌رسد قابلیت اطمینان و پایداری اندروید در حال شکوفایی است که البته میزان پایداری گوشی‌های محبوب سامسونگ که در بالا به آن اشاره شد یک استثنا محسوب می‌شود. نرخ شکست گوشی‌های سامسونگ به این صورت بوده است:

اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS

نظر شما چیست ؟ آیا اندروید قابل اطمینان‌تر از iOS شده است؟

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *