خانه ورزش اخبار ورزش انریکه: بخاطر عملکرد مثبتی که داشتیم با خوشحالی بارسا را ترک خواهم کرد

انریکه: بخاطر عملکرد مثبتی که داشتیم با خوشحالی بارسا را ترک خواهم کرد

0

لوییز انریکه برای آخرین بار بارسلونا را هدایت کرد و با کسب نهمین قهرمانی به همراه این تیم از این تیم جدا شد. بارسا در فینال کوپا دل ری با گل های مسی، نیمار و آلکاسر موفق شد با حساب ۳-۱ مقابل آلاوز به برتری برسد تا برای سومین سال پیاپی با هدایت انریکه در این رقابت ها به مقام قهرمانی برسد. لوچو در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان مربی بارسلونا در جواب به سوالی در خصوص آینده اش با شوخی گفت:

نمی دانم که در آینده چه کاری انجام خواهم داد، هر چیزی امکان پذیر است و ممکن است حتی در ورزش های دیگر مشغول به کار شوم.

آلاوز  در این دیدار برای آخرین بار از تئو هرناندز بهره برد و این بازیکن به زیبایی از روی ضربه آزاد دروازه بارسلونا را باز کرد تا بازی را به تساوی بکشاند، هرچند که این گل با گل های نیمار و آلکاسر بی اثر شد. با این وجود لوچو در ادامه در خصوص این دیدار افزود:

آلاوز به سبک مورد علاقه اش وفادار بود، در دیدارهای فینال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد، آن ها با پاس های مستقیمی که ارسال می کردند موقعیت های خطرناکی را به دست آوردند. در اکثر زمان بازی مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتیم و ریتم بازی را ما تغییر می دادیمو دو گلی که در اواخر نیمه به ثمر رساندیم بسیار اهمیت داشتند.

لوچو که هرگز با رسانه ها و خبرنگاران رابطه خوبی نداشته است در پایان با تشکر از بازیکنان بارسلونا افزود بازیکنان بارسا برای موفقیت بارسا با تمام وجود تلاش کردند:

فقط می توانم رفتار حرفه ای بازیکنانم را تحسین کنم. آن ها در طول این ۳ سال تلاش بسیاری کردند و این قهرمانی متعلق به همه خواهد بود. ۱۰۰ درصد تلاش بازیکنان را در اختیار داشتم و سعی کردم در این مدت آن ها را به بالاترین سطح آمادگی برسانم. من هم با تمام وجود تلاش کردم و هیچ کسی نمی تواند خلاف این ادعا را اعلام کند. افراد بسیاری در دست یابی به این قهرمانی نقش داشتند و این عملکرد درخشان از بازیکنان نشان می دهد که همه چیز به بهترین نحو ممکن پیش رفته است.

و در ادامه در خصوص ۳ سال حضورش در بارسلونا افزود:

احساس خوشحالی می کنم چرا که توانستم با کسب عناوین قهرمانی هواداران بارسلونا را خوشحال کنم و این مسئله باعث افتخار من است. تصمیم گرفتم که به همراه بارسلونا ادامه ندهم چرا که فکر می کنم این اتفاق هم به نفع من خواهد بود و هم به نفع بازیکنان.  بازیکنان نیازمند عامل محرک قوی تری هستند. احساس می کنم کسب ۹ قهرمانی از ۱۳ عنوان قهرمانی ممکن رکورد فوق العاده ای خواهد بود.

لیونل مسی در این دیدار عملکرد درخشانی داشت و گل نخست بارسا را به ثمر رساند و پاس گل سوم این تیم را به زیبایی هرچه تمام تر برای آلکاسر محیا کرد. همچنین ویدال نیز با تلاشی مثال زدنی موفق شد یک ماه زودتر از زمان پیش بینی شده به میادین باز گردد تا بار دیگر در ترکیب بارسا به میدان برود، لوچو در پایان در خصوص این دو بازیکن افزود:

مسی بار دیگر نشان داد که از سیاره دیگری آمده است، او در این دیدار نیز مانند سایر دیدارها فوق العاده بود. همچنین ویدال نیز پس از تلاش مثال زدنی که برای بازگشت به میادین از خود نشان داد مستحق حضور در میدان بود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *