انیمیشن «The Emoji Movie»؛ پایانی بر 35 سال ممنوعیت اکران فیلم در عربستان سعودی

دولت عربستان سعودی بعد از 35 سال در 11 دسامبر 2017 اعلام کرد که به سینما ها اجازه ی اکران عمومی فیلم های سینمایی را می دهد و بعد از گذشت سال های بسیار مردم این کشور توانستند طعم حضور در سینما را بچشند. سوالی که برای همگان مطرح شده بود این قضیه بود که بعد از گذشت این همه سال چه فیلمی در سینما های این کشور به اکران عمومی در خواهد آمد که بالاخره مشخص شد اثر اکران شده در سینما های عربستان بعد از 35 سال انیمیشن «The Emoji Movie» بوده است. به گزارش پایگاه خبری «روئیترز» پویانمایی نام برده شده سه روز پیش در عربستان اکران شد و پایانی بر 35 سال ممنوعیت تماشای فیلم در این کشور بود؛ با این حال مردم همچنان منتظرند که بعد از 35 سال یک فیلم سینمایی و نه یک انیمیشن را در کشور خود تماشا کنند. ممدوح سلیم یکی از حامیان جریان سینمایی به راه افتاده در عربستان در مصاحبه ی خود با روئیترز چنین گفت:

بعد از گذشت این همه سال هنوز زیرساخت مناسبی برای فیلم های سینمایی در خاک عربستان وجود ندارد. ما در تلاشیم تا با موقعیت پیش آمده بتوانیم بستری مناسب برای سینما در عربستان ایجاد کنیم.

مقامات عربستانی اعلام کرده اند با وجود برداشتن طرح ممنوعیت اکران فیلم در سینما ها، همچنان به سانسور فیلم ها ادامه می دهند تا مطمئن شوند این آثار منافاتی با عقاید و فرهنگ مردم شان نداشه باشد. مقامات عربستان ماه مارس 2018 اولین فیلم سینمایی را برای عموم مردم به نمایش در می آورند و قول داده اند تا سال 2030 کشور عربستان را به 300 سینما مجهز نمایند و سعی شان بر این است که تا تاریخ اعلام شده 200 فیلم سینمایی نیز در خاک خود تولید نمایند. قابل ذکر است که «هایفا المنصور» نخستین زن تاریخ عربستان است که توانست فیلم سینمایی بسازد. فیلم او با نام «Wadja» برای آکادمی اسکار فرستاده شده است تا در بین آثار خارجی زبان به رقابت بپردازد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *