«انیو موریکونه»: تارانتینو «نادان» است و فیلم‌های او «آشغال»

«انیو موریکونه» آهنگساز ایتالیایی «خوب، بد، زشت»، «روزی روزگاری در غرب» و «به خاطر یک مشت دلار» که با فیلم «هشت نفرت‌انگیز» سابقه همکاری با «کوئنتین تارانتینو» را دارد و به خاطر آن برنده اسکار هم شده، بار دیگر در مصاحبه با مجله‌ی «پلی‌بوی» آلمان ادعا کرد که تارانینو انسانی «ابله» و فیلم‌های او «آشغال» است.

موریکونه ضمن اعتراف به اینکه طرفدار فیلم‌های تارانتینو نیست آثار او را «آشغال» می‌خواند و می‌گوید: «این مرد نادان است. او از آثار دیگران سرقت می‌کند و دوباره آن را سر هم می‌کند. هیچ ابتکاری در کار او نیست. او کارگردان هم نیست و بنابراین با فیلمسازان بزرگ هالیوود مانند «جان هیوستون»، «بیلی وایلدر» و «آلفرد هیچکاک»‌ قابل قیاس نیست. آن‌ها فیلمسازان فوق‌العاده‌ای بودند. تارانتینو تنها از دستورالعمل فیلم‌های قدیمی استفاده می‌کند.»

تارانتینو هنگام اهدای ستاره به موریکونه در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در فوریه سال ۲۰۱۶ در کنار او حاضر بود. بخشی از اختلافات میان این دو به نحوه همکاری‌هایشان باز می‌گردد، موریکونه می‌گوید: «او ناگهان سر و کله‌اش پیدا می‌شود و می‌خواهد موسیقی فیلم را ظرف چند روز تحویل دهم؛ چیزی که غیرممکن است. چیزی که مرا خیلی عصبی می‌کند! به این علت که ممکن نیست و بس.» موریکونه ۱۰ نوامبر تولد ۹۰ سالگی خود را جشن گرفت.

به‌روزرسانی: «انیو موریکونه» روز یکشنبه مصاحبه‌ی خود با مجله‌ی «پلی‌بوی» آلمان را تکذیب کرد و گفت:

«این خبر به کلی دروغ است. من نه‌تنها با این مجله مصاحبه نکرده‌ام بلکه هیچوقت تارانتینو را ابله نخوانده‌ام و قطعاً فیلم‌های او را آشغال نمی‌دانم. با وکیلم در ایتالیا تماس گرفته‌ام تا اقدامات قانونی [برای شکایت از مجله] را انجام دهد.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *