اهمیت رضایت مشتریان در کسب و کار های خانگی

یکی از مهمترین ویژگی های کارآفرینان توجه و در نظر گرفتن نیاز های مشتریان و ارباب رجوع ها است. امروز قصد داریم تا با بررسی اهمیت رضایتمندی مشتریان از کسب و کار، این ویژگی کارآفرینان را مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت رضایت مشتریان در کسب و کار های خانگی

به خاطر داشته باشید که در فعالیت های خانگی کلید طلایی موفقیت راضی نگه داشتن مشتریان و ارباب رجوع ها است بنابراین اهمیتی ندارد که شما در کسب و کار خانگی خود مشغول فروش چه کالا یا خدماتی هستید یا چه قیمتی برای فروش آنها تعیین کرده اید حتی رقبا و شکست دادن آنها هم از این میزان اهمیت برخوردار نیستند. اساس کسب و کارهای خانگیمشتریان و ارباب رجوع ها هستند.

مشتریان و ارباب رجوع

زیراآنها هستند که در نهایت تصمیم می گیرند که آیا کسب و کار شما رونق میگیرد یا چرخه فعالیت های شما متوقف خواهد شد.بنابراین تمام فعالیت های شما باید روی جلب رضایت مشتریان و ارباب رجوع ها متمرکز شود از جمله سیاست های کاری، ضمانت نامه تعویض یا پس گرفتن، نحوه پرداخت، ساعات کاری و پاسخگویی، تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و طراحی وب سایت برای ارائه خدمات آنلاین ، نحوه رسیدگی به شکایات و…

همان طور که در مطالب قبلی اشاره کردیم حتی کمچانی هایبزرگ هماز اهمیت راضی نگه داشتن مشتریان خود آگاهند، زیرا می دانند بخش عمده ای از فروش محصولاتشان وابسته به مشتریان جدیدی است که مشتریان فعلی آنها به همراه خود می آورند به این ترتیب که ازهر کدام از مشتریان خود می خواهند تا محصولات آنها را به سایر اطرافیان خود معرفی کنند و همچینین به آنها اطمینان خاطر می دهند که در صورت نیاز می توانند کالا را ارجاع دهند. بهترین روش بالا بردن فروش استفاده از روابط بین فردی هر کدام از مشتریانشان است به این معنا که آنها می دانند هر کدام از مشتریان آنها حد اقل ۳۰۰ نفر دیگر را میشناسد که می تواند محصول خریداری شده از شرکت را به آنها معرفی کند.

تانی کال

آی تک

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *