خانه ورزش اخبار ورزش اوسین بولت فوتبالیست می‌شود؟

اوسین بولت فوتبالیست می‌شود؟

0

اوسین بولت فوتبالیست می‌شود؟

اوسین بولت – سریع ترین مرد جهان – در مصاحبه اخیر خود گفته است که می خواهد بصورت حرفه ای وارد دنیای فوتبال شود و حتی تیمش هم، دورتمند انتخاب کرده که می خواهد برایش بازی کند.

در حال حاضر این سوال وجود دارد که آیا بولت می تواند به رویایش برسد؟ در این میان دلایل مثبت یا منفی در مورد این تصمیم برای او وجود دارند.

دلایل مثبت:
فیزیک بدنی: قد ۱۹۵ سانتی متری و وزن ۹۰ کیلویی علاوه بر سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت می تواند باعث شود که بولت تبدیل به یک فوتبالیست بی همتا شود اما باید دید که با توپ چقدر سریع خواهد بود و آیا می تواند سرعتش را با تکنیکش تلفیق کند. اما اگر این اتفاق بیافتد، بولت تبدیل به بی همتاترین بازیکن تاریخ فوتبال می شود.

ذهن پیروز:یکی از ویژگی های بزرگ بولت ذهن آماده اش است که این را در میدان های بزرگ مثل المپیک و مسابقات جهانی دو و میدانی ثابت کرده است. او همیشه به لطف شخصیتش حریفاشن را مغلوب ساخته و به خوبی با فشار کنار می آید. مسلما او هراسی برای فوتبال بازی کردن ندارد و اعتماد به نفس خوبی خواهد داشت.

اعتبار: بولت در مورد سطح فوتبالی خود گفته است که درست است که قرار نیست بهترین فوتبالیست دنیا باشد اما به طور مثال می تواند در سطح وین رونی ستاره سابق یونایتد باشد. اوبامیانگ هم گفته است که حرف بولت در این باره که می خواهد فوتبالیست شود شوخی نیست بلکه این مسئله را جدی گرفته است. زوج بولت – اوبامیانگ می تواند سرعتی ترین زوج تاریخ فوتبال باشد!

بازیهای ویدئویی: جالب آن که در جدیدترین نسخه بازی ویدئویی PES نیز بولت حضور دارد. سرعت وی ۹۹ تعیین شده هر چند که در تکنیک عقب است. این هم شاید نشانه ای بر فوتبالیست شدن وی باشد.

بازاریابی: تیم آینده بولت صاحب بازیکنی خواهد شد که یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان از نظر مسائل تبلیغاتی است. حضور بولت باعث پر شدن استادیوم و فروش پیراهن تیم ها خواهد شد.بعید نیست که تیمی حاضر شود صرفا به خاطر همین مسائل هم که شده دونده جامائیکایی را به خدمت بگیرد.

دلایل منفی
بی تجربه بودن: اوسین بولت هرگز به جز در بازیهای دوستانه به صورت حرفه ای فوتبال بازی نکرده است. در فوتبال امروز اکثر بازیکنان از بچگی وارد مدارس فوتبال شده اند اما بولت تازه در سن ۳۱ سالگی باید اصول اولیه فوتبال حرفه ای را یاد بگیرد و شاید از این حیث نتواند با هم تیمی هایش ارتباط برقرار کند.

ابهامات تاکتیکی: این مسئله هم به مورد قبلی برق دارد. قطعا برای بولت مشکل خواهد بود که با دستورات فنی مربیان قرن بیست و یکم هماهنگ شود. او یک کتاب باز است چرا که در ورزش حرفه ای حضور داشته است اما سخت است که بتوان با تاکتیک تیمی کنار آمد.

تکنیک: بیل ۱۹۵ سانتی متر قد دارد. معمولا فوتبالیست های بلندقامت تکنیکی نیستند و باید دید که به طور مثال بولت تا چه حد می تواند دیریبل بزند و یار مقابلش را جا بگذارد. مشخص نیست که او می تواند در کارهای دفاعی در خدمت تیمش باشد یا نه.

مصدومیت ها : بولت در سن ۳۱ سالگی چندین مصدویمت سنگین را تجربه کرده است. از سویی ورزش دو و میدانی نسبت به فوتبال عضلات متفاوتی را می طلبد.

جدی نبودن حرفش: بولت شخصیت شوخ طبعی دارد و بعید نیست که کل این ماجرا شوخی باشد. او قبلا گفته بود که دوست دارد در رشته پرش ارتفاع فعالیت کند. شاید حالا که از دو و میدانی بازنشسته شده بتوان  حرفش را جدی گرفت اما شاید کل این ماجرا شوخی باشد.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *