اولین‌ واکنش‌ها به فیلم Captain Marvel؛ غافلگیرکننده و نوستالژیک

«کاپیتان مارول» به زودی به اکران سینماهای آمریکا درمی‌آید و دیزنی شب گذشته سرانجام اجازه‌ی انتشار واکنش‌های کوتاه منتقدین به صورت آنلاین در مورد این فیلم را صادر کرد. نقدهای کامل فیلم تا تاریخ ۵ مارس در دسترس قرار نمی‌گیرند.

فیلم «کاپیتان مارول» از ۸ مارس به روی پرده خواهد رفت، بنابراین سینماروها مایلند بدانند بهتر است فیلم را به محض انتشار در سالن ببینند و یا اینکه در خانه بمانند و وقتی که در سرویسی «دیزنی+» عرضه شد به صورت دیجیتال از آن لذت ببرند.

در حال حاضر طبق آخرین پیش‌بینی‌ها فیلم باید با افتتاحیه‌ی ۱۲۰ میلیون دلاری اکرانش را آغاز کند. این درحالی است که پیش از این انتظار می‌رفت فیلم در هفته‌ی نخست ۱۰۰ میلیون دلار بفروشد. «کاپیتان مارول» حتی با فروش افتتاحیه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری رکورد بسیاری از آثار استودیو مارول را پشت سر خواهد گذاشت. فیلم‌ «مرد مورچه‌ای و زنبورک» (Ant-Man and The Wasp) سال گذشته ۷۵ میلیون دلار، «دکتر استرنج» (Doctor Strange) ۸۵ میلیون دلار، «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) ۸۵ میلیون دلار، «محافظین کهکشان» (Guardians of the Galaxy) ۹۴ مییلون دلار، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» (Captain America: The Winter Soldier) ۹۵ میلیون دلار، و «مرد آهنی» (Iron Man) ۹۸ میلیون دلار در هفته‌ی اول اکران فروخته‌اند.

«کاپیتان مارول» در صورتی که به فروش ۱۲۰ میلیون دلاری دست یابد، از رکورد «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) و «ثور: رگنوراک» (Thor: Ragnarok) که هر دو ۱۱۷ میلیون دلار فروخته بودند عبور خواهد کرد.

«اریک آیزنبرگ» منتقد «سینمابلند» در مورد «کاپیتان مارول» می‌نویسد: ««کاپیتان مارول» بسیار مفرح است و سوپرایزهای لذت‌بخشی به همراه دارد که به هیچ وجه انتظارش را نداشتم. داستان سرگذشت شخصیت اصلی یز بسیار تأثیرگذار و سرگرم‌کننده است. «بری لارسن» بی‌نظیر است و اولین گام خود در «دنیای سینمایی مارول» را قدرتمندانه برمی‌دارد.»

«اریک دیویس» نویسنده‌ی «فندانگو» از حال و هوای دهه‌ی نودی و علمی تخیلی فیلم ستایش کرده و می‌نویسد: «لحن فیلم با دیگر آثار مارول متفاوت است. نوستالژیک، وهم‌انگیز، اسرارآمیز و سبکسرانه است. در موقعیت‌های غافلگیرکننده لذت‌بخش و در موقعیت‌های دیگر جسور است. سرگرم‌کننده باقی می‌ماند چرا که تغییر لحن می‌دهد.»

«درو تیلور» منتقد «مووی‌فون» به شدت از تماشای فیلم رضایت دارد و در صفحه‌ی توئیتر خود می‌نویسد: «در لحظاتی متزلزل می‌شود اما به این سبب که بسیار جاه‌طلب است. فیلم بسیار خوش‌ساخت و مضحک است و سوپرایزهای زیادی برای بیننده دارد. «بری لارسن» مطابق انتظار عالی است اما نمایش «بن مندلسون» غیرقابل پیش‌بینی بود.»

«مایک رایان» نویسنده‌ی «آپراکس» می‌نویسد: ««کاپیتان مارول» با در نظر گرفتن تبلیغاتش آن چیزی نبود که انتظار داشتم و یک فیلم فضایی از نفس افتاده است. از این گذشته بسیار عجیب و غریب‌تر از تصورم بود. «بن مندلسون» در نقش «تالوس» فوق‌العاده است.»

«گرگوری الوود» منتقد «پلی‌لیست» نیمه‌ی اول فیلم را کند و بی‌هیجان خوانده و نیمه‌ی دوم آن را بسیار بهتر و می‌نویسد: «به نظر می‌رسد که کارگردانان فیلم موفق به فرار از فرمول همیشگی مارول نشده‌اند. مندلسون فیلم را از آن خود می‌کند. جلوه‌های ویژه بسیار بهتر از تریلرهای فیلم از آب درآمده‌اند.»

«پیتر سیرتا» نویسنده‌ی «اسلش‌فیلم»، «کاپیتان مارول» را داستانی بی‌نظیر در مورد پیشینه‌ی شخصیت اصلی توصیف کرده و می‌نویسد: «ترکیب «بری لارسن» و «ساموئل جکسون» چقدر مفرح است و رابطه‌ی «لاشانا لینچ» در دل آن قرار دارد.»

«کارا وارنر» منتقد مجله‌ی «پیپل» نیز از دیدن «کاپیتان مارول» غافلگیر شده و از حضور شخصیت‌های جدید و قدیمی آن لذت برده است.

«پری نمیروف» منتقد «کلایدر» می‌نویسد: «آینده‌ی «دنیای سینمایی مارول» با اضافه شدن «کاپیتان مارول» حتی درخشان‌تر از پیش شد. حقیقتاً شیفته‌ی بازی پرانرژی، قدرتمندانه و جسورانه‌ی «بری لارسن» شدم. «لاشانا لینچ» هم به همین ترتیب! «بن مندلسون» در نقش «تالوس» نمره‌ی A+ می‌گیرد. در ضمن بله، «گوس» (Goose) صحنه را از آن خود می‌کند. به زودی برای بار دوم فیلم را خواهم دید.»

در فیلم «کاپیتان مارول»، «بری لارسن» بازیگر برنده‌ی اسکار در نقش «کارول دنورز»/«کاپیتان مارول»، «ساموئل جکسون» در نقش «نیک فیوری»، «بن مندلسون»، «جایمون هانسو» در نقش «کوراث»، «لی پیس» در نقش «رونان»، «لاشانا لینچ»، «جما چان»، «کنت میچل» در نقش «جوزف دنورز»، «کلارک گرگ» در نقش «فیل کولسن» و «جود لا» نقش‌آفرینی می‌کنند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *