اولین تصاویر رسمی از The Irishman؛ فیلم جدید اسکورسیزی جشنواره نیویورک را افتتاح می‌کند

فیلم «ایرلندی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» در فستیوال فیلم نیویورک اکران و سپس اواخر سال جاری میلادی در سراسر آمریکا روی پرده می‌رود. سرویس نت‌فلیکس اولین تصاویر رسمی از فیلم را هم منتشر ساخته است.

جشنواره‌ی فیلم نیویورک ۲۰۱۹ اعلام کرد که با فیلم «ایرلندی» (The Irishman) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و بازی «رابرت دنیرو»، «ال پاچینو» و «جو پشی» افتتاح می‌شود. این درام که از حوادث واقعی الهام گرفته شده پنجاه و هفتمین دوره‌ی فستیوال را در جمعه ۲۷ سپتامبر در لینکلن سنتر کلید می‌زند. «ایرلندی» قرار است اواخر سال جاری به صورت محدود در چند سالن نمایش و سپس از طریق سرویس نت‌فلیکس پخش شود. شبکه علاوه بر اعلام این اطلاعیه اولین تصاویر رسمی از فیلم را هم رونمایی کرده است که بازیگران فیلم را چند دهه جوان‌تر نشان می‌دهد.

پشی در نقش «راسل بافلینو» سردسته‌ی خلافکاران پنسیلوانیا، پاچینو در نقش «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه‌ی کارگران آمریکا، و دنیرو در نقش همکارش «فرانک شیران» یا «ایرلندی.» فیلم با استفاده از فناوری‌های پیچیده‌ی رایانه‌ای بازیگران را جوان‌تر نشان می‌دهد تا داستان‌هایی را در زمان گذشته روایت کند. دنیرو، پاچینو و پشی هر سه شخصیت‌هایشان را در طول چند دهه بازی می‌کنند و اسکورسیزی سعی کرده با جلوه‌های ویژه بازیگران را ۳۰ سال جوان‌تر بنمایاند.

فستیوال در بیانیه‌ای «ایرلندی» را فیلمی غنی و حماسی در ژانر جنایی آمریکایی توصیف کرده با داستانی پیچیده که بسیار روان روایت می‌شود. فیلمنامه‌ی تازه‌ترین اثر اسکورسیزی را «استیون زیلیان» برنده‌ی اسکار از کتاب غیرداستانی «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌زنی» نوشته‌ی «چارلز برنت» اقتباس کرده است.

«کنت جونز» دبیر جشنواره‌ی فیلم نیویورک نیز با انتشار بیانیه‌ای از فیلم ستایش می‌کند: ««ایرلندی» خصوصیات بسیاری دارد: فیلمی غنی، طنزآمیز، پردردسر، سرگرم‌کننده، و مثل همه‌ی فیلم‌های بزرگ منحصر به فرد است.»

اسکورسیزی هم با انتشار بیانیه‌ای جداگانه می‌گوید: «افتخار بزرگی است که «ایرلندی» برای شب افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی نیویورک انتخاب شده. من به شدت انتخاب‌های جسورانه و روشن‌بینانه‌ی فستیوال که هر سال به مخاطبین تقدیم می‌شود را تحسین می‌کنم. نقش این جشنواره برای آگاهی‌بخشی از طریق سینما حیاتی است. تشکر می‌کنم از اینکه فرصتی در اختیار من قرار داده شد تا فیلم جدیدم را در کنار بازیگران و عوامل بی‌مانندش در نیویورک اکران کنم.»

اسکورسیزی برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ به این جشنواره قدم می‌گذارد، وقتی که فیلم «هوگو» را به عنوان یک سوپرایز به نمایش گذاشت. «ایرلندی» اولین فیلم اسکورسیزی است که این جشنواره را افتتاح می‌کند و از این گذشته، دومین فیلم نت‌فلیکس است که پس از مستند «سیزدهم» به کارگردانی «ایوا دوورنی» این رویداد سینمایی را آغاز می‌کند.

فستیوال پنجاه و نهم فیلم نیویورک از ۲۷ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر برگزار خواهد شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *