خانه ورزش اخبار ورزش اولین حریف ایران در جام جهانی لزوما از سید 4 نیست

اولین حریف ایران در جام جهانی لزوما از سید 4 نیست

0

اولین حریف ایران در جام جهانی لزوما از سید 4 نیست

پس از مشخص شدن تیمهای حاضر در جام جهانی و تعیین سیدبندی این مسابقات ، اخبار مختلفی درباره هم گروه های احتمالی ایران منتشر شد که یکی از این اخبار در خصوص حریف ایران در اولین روز مرحله گروهی است که گفته می شود این رقیب از سید ۴ خواهد بود.

این خبر صحیح نیست و ناشی از برداشت نادرست از برنامه اعلامی مسابقات است. در برنامه اعلام شده توسط فیفا ، در روز اول تیم شماره ۱ و ۲ هر گروه و همچنین تیم شماره ۳و ۴ گروه به مصاف هم می روند که این مسئله باعث این سو برداشت شده که تیم شماره ۳ و۴ همان تیمهای سید ۳ و سید ۴ هستند که تصور غلط است.

در صورت صحت این نحوه برنامه ریزی ، دو تیم قدرتمند همه گروه ها که در سید ۱و ۲ حضور دارند در همان بازی نخست با هم دیدار می کنند و از جذابیت مراحل بعدی بازیهای دور گروهی کاسته می شود که این خود سوال برانگیز است.

با مراجعه به قرعه کشی ادوار گذشته جام جهانی مشخص می شود که عدد قید شده در کنار نام گروه مربوط به سیدبندی نیست بلکه به جایگاه در گروه مربوط می شود. بعد از آنکه تعیین شد که هر تیم در کدام گروه قرار می گیرد جایگاه آن در گروه قرعه کشی می شود که می تواند هر یک از اعداد ۱ ، ۲ ، ۳ یا ۴ باشد و در هر گروه در روز اول تیمهایی که در جایگاه ۱و۲ قرار گرفته اند و همچنین تیمهایی که در جایگاه ۳و۴ هستند با هم رو به رو می شوند که ارتباطی با سید بندی جام جهانی ندارد.

تنها تیمی که گروه و جایگاه آن مشخص است تیم ملی روسیه میزبان مسابقات است که باید دیدار افتاحیه جام را برگزار کند به همین علت در گروه A و در جایگاه ۱ قرار گرفته است.

تانی کال

برنامه نود

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *