طرفداران کامیک بوک‌های شرکت DC و البته دنیای سینمایی تازه وارد آن می‌توانند بعد از مدت‌ها نفسی عمیق بکشند، چرا که اولین نقدهای فیلم Wonder Woman بسیار مثبت بوده‌ و منتقدان بازخورد خیلی خوبی به این فیلم نشان داده‌اند. فیلم‌های دی‌سی یعنی Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و Suicide Squad «جوخه انتحار» بااینکه در باکس‌آفیس و فروش جهانی موفقیت قابل توجهی برای این شرکت و البته ناشر فیلم‌ها رقم زدند اما نتوانستند از گزند منتقدان در امان بمانند و در هر مرحله به سختی کوبیده شدند.

بسیاری انتظار داشتند که با عرضه فیلم Wonder Woman ورق برگردد و دی‌سی از اشتباهاتی که بر سر دو فیلم اول داشت درس بگیرد. و حال با انتشار نقدهای اولیه این فیلم، می‌توان گفت که این اتفاق افتاده است! در ادامه با خلاصه‌ای از این نقدهای منتشر شده همراه شوید.

گال گدات (Gal Gadot) اولین بار در فیلم بتمن علیه سوپرمن به عنوان شخصیت واندرومن (یا دایانا پرینس) حضور پیدا کرد و همچنین جدا از فیلم مستقل مربوط به شخصیتش، قرار است دوباره در Justice League که سال آینده عرضه می‌شود به جمع قهرمانان دیگر دنیای سینمایی (بتمن، سوپرمن، آکوامن، فلش و سایبورگ) بپیوندد. اما برای این فیلم، به گذشته برمی‌گردیم؛ آن هم جنگ جهانی اول که با توجه به دنیای خیالی دی‌سی، شخصیت واندرومن نقش کلیدی در اتفاقات آن داشته است. منتقدان تاکنون نقش‌آفرینی گال گدات را ستایش کرده‌اند و از انسجام داستانی فیلم گفته‌اند که این‌ها عناصری هستند که در فیلم‌های قبلی دی‌سی دیده نمی‌شد.

Wonder-Woman-Diana-in-the-trenches

کیت اربلند از IndieWire 

فیلم Wonder Woman به همان اندازه که در مورد یک ابرقهرمان است، به این مسئله می‌پردازد که آیا دنیا استحقاق او را دارد یا خیر. مصمم بودن دایانا در مبارزه برای انسانیت (با اینکه انسان‌ها با اعمال خود دائما او را ناامید می‌کنند) آن جاذبه و احساسات لازم را برای تبدیل کردن این فیلم به بهترین اثر دنیای سینمایی دی‌سی دارد. تنها در یک کلمه می‌توان آن را توصیف کرد: فوق‌العاده.

شری لیندن از THR

مانند تمام فیلم‌های کامیک بوکی، خبری از اختصار در فیلم Wonder Woman به کارگردانی پتی جنکینز نیست و البته شایان به ذکر است که آنطوری که همه معیارها و عناصر اکشن و فانتزی مربوط به این ژانر را رعایت کرده، به نوآوری نپرداخته است. اما این داستان ریشه‌ای با مسیر مستقیم و بدون انحرافی که پیش می‌گیرد، یک تغییر مطلوب در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانیست که معمولا با دنیای کامیک بوکی خود و دیگر ابرقهرمان‌های حاضر در آن دنیا اشباع شده‌اند.

مت سینگر از Screen Crush

با اینکه Wonder Woman مشکلاتی دارد، همچنان هیجان‌انگیز، رمانتیک، طنز و فیلم محبوب من در دنیای سینمایی دی‌سی است. با شجاعت و قدرتش، دایانا تبدیل به الگوی همه افرادی می‌شود که در این فیلم ملاقاتشان می‌کند و حتی در زیر فشار بسیار به ایده‌آل‌هایش پایبند می‌ماند. اگر خوش‌شانس باشیم او تبدیل به منبع الهامی برای کارگردانان دنیای سینمایی دی‌سی در سال‌های آینده خواهد شد.

wonder-woman

اندرو بارکر از Variety

شاید ۴ فیلم طول کشیده باشد، اما دنیای سینمایی دی‌سی بالاخره موفق به ساخت یک ابرقهرمان مناسب شد. مطمئناً فیلم‌های قبلی دنیای دی‌سی با به تصویر کشیدن قهرمانانی چون بتمن و سوپرمن نسبتاً موفق بوده‌اند، اما همه تصویرسازی‌هایی که بر سر شخصیت آن‌ها انجام شد کمی سوال‌برانگیز و شاید حتی نسبت به آن تصویری که از قهرمانان دی‌سی در دوره طلایی کامیک‌ها داشتیم خصمانه بود. پتی جنکینز بیش از آن که از کریستوفر نولان الهام گرفته باشد، به سمت ریچارد دانر رفته است که نتیجه‌اش فاصله‌ای خوشایند از عناصر همراه دنیای سینمایی دی‌سی یعنی تاریکی، ابهام و شلختگی است. گال گدات هم به عنوان نقش‌آفرین این شخصیت می‌تواند بسیار الهام بخش باشد.

کریس ناشاواتی از Entertainment Weekly

Wonder Woman به اقتضای آنکه فیلم ابرقهرمانی است، هوشمندانه، ظریف و رضایت‌بخش ظاهر می‌شود. چقدر خنده‌دار و طعنه‌آمیز است که در ژانری که توسط مردها فتح شده است، یک ابرقهرمان زن و به همراه او یک کارگردان زن به همه آن‌ها نشان می‌دهند که چطور باید یک فیلم ابرقهرمانی ساخت!

رابی کالین از The Telegraph

اگر صحنه‌های اکشن در فیلم Wonder Woman کمتر از آنچه که انتظارش را دارید در طول فیلم پخش شده‌اند، باید به این هم اشاره داشت که بسیار هیجان‌انگیز طراحی و در فیلم قرار گرفته‌اند که گویا در آن جریانی از شخصیت‌هایی که واقعی به نظر می‌رسند با هر پس‌زمینه‌ای که فکرش را بکنید به این درگیری بزرگ کشیده شده‌اند.

جاشوا یل از IGN

Wonder Woman به طرز قابل‌توجهی بالاتر از سه فیلم دیگر دی‌سی است. با محیط و زمانی دراماتیک و تعداد کمی صحنه اکشن سرگرم‌کننده و البته جمعی قدرتمند از بازیگران فرعی که در روایت این داستان قهرمانانه و الهام‌بخش کمک می‌کنند، می‌توان از بعضی از مشکلات فنی و البته بازی نابرابر (گاهی خوب و گاهی نه چندان جالب) گال گدات چشم‌پوشی کرد.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *