اولین واکنش‌ها به The Irishman: بهترین فیلم جنایی اسکورسیزی پس از Goodfellas

فیلم «ایرلندی» (The Irishman) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» شب گذشته برای اهالی مطبوعات و هالیوود اکران شد و سپس فستیوال فیلم نیویورک ۲۰۱۹ را افتتاح کرد. بنابراین اولین واکنش‌های منتقدین و ژورنالیست‌ها به فضای مجازی راه یافته و این فیلم حماسی در اغلب موارد ستایش شده است. جلوه‌های ویژه‌ی اسکورسیزی برای جوان‌تر ساختن «رابرت دنیرو»، «ال پاچینو» و «جو پشی» می‌تواند مخاطب را به هر واکنشی وادارد، اما از فیلم در حال کلی ستایش و تحسین شده است.

«جوردن هافمن» می‌نویسد: ««ایرلندی» نه «رفقای خوب» است و «کازینو». لحن و روند متفاوتی دارد. اما بی‌تردید فیلمی فوق‌العاده است و مرا تسلیم کرده. درود بر پادشاه.»

«برنت گلدمن» نویسنده‌ی «فیلم‌اینکوایری» می‌گوید: ««ایرلندی» فیلمی کاملاً استثنایی و اصیل از اسکورسیزی است. چیزهای زیادی از بهترین فیلم‌های کارگردان می‌گیرد اما سپس وجود خودش را پیدا می‌کند. سه نمایش درخشان در فیلم به جا مانده و جوان‌ترسازی بازیگران هیچ مشکلی ایجاد نکرده است.»

«جی. دان برنام» منتقد «اسپلش ریپورت» می‌نویسد: ««ایرلندی» نسخه‌ی ترکیب شده‌ی اسکورسیزی از «در بارانداز» و «پدرخوانده» است و تقریباً مثل یک غرل خداحافظی با لایه‌ای از نوستالژی آثار گذشته‌اش عمل می‌کند. تدوین فوق‌العاده است و سه بازیگر نقش اصلی قدرتمند.»

«جاش گوربر» منتقد «دت‌شلف» می‌نویسد: «فیلم از نظر فنی جسورانه، بازی‌ها قوی، و طنز آن تلخ است، علاقه‌ی اسکورسیزی به ژانر را به اوج رسانده، و یک پیروزی در پایان دوران فیلمسازی اوست.»

«اریک کوهن» منتقد «ایندی‌وایر»‌ نوشته است: ««ایرلندی» مانند منتخب ترانه‌های استاد مدیوم سینما است. بله، این توصیفی مثبت است. هنر جوان‌ترسازی بازیگران بیشتر یک خصیصه است تا اشکال. روند فیلم کند نیست. اغلب مانند رعد و برق حرکت می‌کند و گاهی برسونی می‌شود.»

«کریس اوانجلیستا» منتقد «اسلش‌فیلم» می‌نویسد: ««ایرلندی» شاهکار است. سرگرم‌کننده، حماسی و مهم‌تر از همه مالیخولیایی است. اسکورسیزی در این فیلم با سالخوردگی، میراث خود، و اخلاق مواجه شده است. در پایان شاید مرا ناراحت کرده باشد شاید هم نکرده باشد.»

«برت آرنولد» می‌نویسد: «یک فیلم جنایی کلاسیک از «مارتین اسکورسیزی» است که انتظارات شما را برآورده می‌کند و فراتر می‌رود. بهترین کار دنیرو در چندین سال اخیر است، پشی می‌درخشد، و فریادهای ال پاچینو در نقش جیمی هوفا در مورد خانواده‌ی کندی اوج سینما است!»

در «ایرلندی» دنیرو در نقش «فرانک شیران» کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم ظاهر شده که به یک آدمکش حرفه‌ای تبدیل می‌شود و در مرگ «جیمی هوفا» سهیم است. «استیو زیلیان» فیلمنامه‌نویس «دار و دسته‌ی نیویورکی» اسکورسیزی فیلمنامه‌ی این فیلم را براساس کتاب غیرداستانی «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌زنی» اقتباس کرده است. پاچینو نیز در نقش هوفا و پشی در نقش یکی از اعضای گروه «راسل بوفالینو» بازی می‌کنند. بازیگران نقش‌های مکمل شامل «بابی کاناواله»، «هاروی کیتل»، «ری رومانو» و «آنا پاکین»‌ می‌شود.

«ایرلندی» از اول نوامبر امسال (۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸) به صورت محدود اکران می‌شود و سه هفته بعد و در تاریخ ۲۷ نوامبر (چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸) در اختیار مشترکین نت‌فلیکس قرار می‌گیرد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *