مهم‌ترین چالش برای یک شخص عینکی، نیاز به تعیین نمره و چکاپ است که باید بصورت دوره‌ای توسط چشم‌پزشک انجام شود. البته نگران نباشید؛ اگر این دکتر رفتن‌های همیشگی شما را هم آزار می‌دهد می‌توانید خود را با اپلیکیشن Prescription Check از چشم‌پزشک رفتن بی‌نیاز کنید.

یک فرد عینکی با چالش‌های زیادی در زندگی روزمره خود روبه‌رو است و فقط اگر عینکی باشید مشکلات فردی که دچار ضعف بینایی است و نیاز به مراجعه منظم به چشم پزشک دارد را درک می‌کنید.

از مراقبت عینک و جلوگیری از شکستن یا آسیب دیدگی احتمالی آن، لزوم استفاده دائمی در هر شرایطی تا گُم شدن آن، همه و همه دغدغه‌های بزرگی برای فردی که دائما از عینک استفاده می‌کند و این عینک به جانش بسته است، هستند.

اپلیکیشن Prescription Check

Warby Parker یکی از برند‌های نام‌آشنای تولید‌کننده عینک طبی و آفتابی می‌باشد که با تولید اپلیکیشن Prescription Check قصد دارد تعیین نمره چشم و میزان ضعف آن‎را به امری کاملا شخصی و مستقل از چشم‌پزشک تبدیل کند.

این برنامه از کامپیوتر یا گوشی‎‌های هوشمند برای تهیه تست‌های معاینه چشم 20 دقیقه‌ای بصورت متوالی استفاده می‌کند. به این طریق، فروش عینک‌های طبی این کمپانی به جای راه‌های از مُدافتاده قدیمی از طریق تست‌های آنلاین صورت می‌گیرد.

اپلیکیشن Prescription Check

این مطلب نگاهی اجمالی به این اپلیکیشن کاربردی، ایده متفاوتش و چگونگی استفاده از آن توسط کاربران انداخته است.

معرفی اپلیکیشن Prescription Check

Prescription Check app

تولید عینکهای جدید با قابلیت‌های باورنکردنی نظیر عینک FaceShot، همواره تیتر اخبار نوآوری و تکنولوژی هات اپ نیوز بوده است؛ اما کم‌تر به مسئله تعیین نمره چشم و اپلیکیشن‌هایی پرداخته‌ایم که مستقیما برای رفع یکی از نیاز‌های متداول و همیشگی مردم تولید شده باشند.

اپلیکیشن Prescription Check هنوز تبدیل به یک برنامه جهانی نشده است. اکنون فقط جوانان 18 تا 40 سال ساکن کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک و ویرجینیا که از عینک‌های برند Warby Parker استفاده می‌کنند واجد شرایط این تست هستند.

اپلیکیشن Prescription Check

اهداف تولید اپلیکیشن Prescription Check

قبل از هر چیز این برنامه ابتدا صحت نسخه و تجویز قبلی هر بیمار را چک می‌کند و سپس به ارائه نسخه جدید و تعیین نمره تازه می‌پردازد.

مشتریان برند Warby Parker تا پیش از این مجبور بودند خودشان نزد پزشک بروند، نسخه مربوط به چشم‎پزشک را در سایت آپلود کنند یا مستقیما به نمایندگان قانونی این برند مراجعه نمایند.

مسلما دسترسی به تنها 50 نماینده این برند در شهرهای بزرگ مشکل است و از طرفی هم مردم برای تامین سلامت چشم خود نیازمند چکاپ دائمی هستند.

اپلیکیشن Prescription Check برنامه‌ای مشابه با استارتاپ Opternative به ارزش 9.5 میلیون دلار است که از سال 2014 تست آنلاین چشم انجام می‌دهد؛ با این تفاوت که نظارت کاملی روی این برنامه از طرف نظام پزشکی و متخصصان چشم‌پزشکی وجود دارد تا به این وسیله صحت تجویز مشخص شود.

Prescription Check چطور کار می‌کند؟

اپلیکیشن Prescription Check قادر است کاربری که پُشت کامپیوتر نشسته و مشغول مطالعه دستور‌العمل این تست از روی موبایل خود می‌باشد را مناظره کند.

دوربین گوشی بوسیله این اپلیکیشن قادر است تصویر کارت رنگی گوشه کامپیوتر و مسافت آن را تخمین بزند و از این راه، اندازه صفحه نمایش و فاصله کاربر با کامپیوتر را برای شروع تست ارزیابی کند.

در این روش نمره چشم بوسیله سنجش فاصله چشم و اسکرین کامپیوتر توسط دوربین گوشی صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که می‌گوییم هر فرد با این برنامه تقریبا از چشم‌پزشک برای تعیین نمره و ضعف چشم خود بی‌نیاز می‌شود.

ایده اولیه اپلیکیشن Prescription Check

ایده‌پردازی اپلیکیشن Prescription Check توسط کمپانی Warby Parker به مدت‌ها قبل باز‌ می‌گردد و این برند از مدتها پیش بدنبال ارائه تست بینایی برای فروش محصولات خود بوده است.

سخنگوی کمپانی Warby Parker می‌گوید: ما تا حالا موفق نشده‌ایم تکنولوژی تست بینایی را با استاندارد‌های خودمان و رابط و تجربه کاربری خوب پیدا کنیم؛ ازاین‎رو تصمیم گرفتیم محصول خودمان را تولید کنیم.

اپلیکیشن Prescription Check

سخن آخر:

Warby Parker تاکنون روی بازاریابی اینترنتی و فروش محصولاتش در اینترنت تمرکز داشته است اما با اپلیکیشن Prescription Check بازار فروش محصولات این برند، حسابی تکان خواهد خورد.

کلید موفقیت فروش الکترونیک در دنیای امروز، رفع زحمت مردم در دسترسی به کالا و انجام امور پُردردسری مثل همین تعیین نمره چشم می‌باشد که برای آن باید حتما تاییدیه چشم‌ پزشک را به همراه داشت.

نظرات و تجربیات شما؟

نظر شما درباره اپلیکیشن Prescription Check چیست؟ نمونه‌های مشابه با این برنامه را در این زمینه به ما معرفی کنید!

جهت آشنایی بیشتر با این ایده جذاب، شما می‌توانید اپلیکیشن Prescription Check را برای iOS از طریق لینک‌ زیر دانلود نمایید:

هات اپ نیوز

  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *