خانه تکنولوژی اخبار اپلیکیشن Seeing AI با استفاده از هوش مصنوعی به کمک نابینایان می آید

اپلیکیشن Seeing AI با استفاده از هوش مصنوعی به کمک نابینایان می آید

0

مایکروسافت تکنولوژی هوش مصنوعی را برای کمک به افراد مبتلا به معلولیت‌های خاص بکار می‌‌گیرد. این شرکت در روز چهارشنبه اعلام کرد که نسخه iOS اپلیکیشن Seeing AI را برای نابینایان منتشر کرده است.

اپلیکیشن Seeing AI و استفاده از هوش مصنوعی برای مشاهده محیط اطراف

اپلیکیشن Seeing AI از دوربین آیفون استفاده می‌کند تا به افراد نابینا کمک کند به مشاهده اشیا اطراف خود بپردازند. این اپلیکیشن قابلیت‌های فعلی مایکروسافت را در زمینه هوش مصنوعی نشان می‌دهد.

مایکروسافت با اپلیکیشن Seeing AI به جنبه‌هایی از هوش مصنوعی پرداخته است که اغلب در صنعت تکنولوژی نادیده گرفته می‌شوند.

سال گذشته بود که مایکروسافت در همایش توسعه دهندگان، فناوری استفاده از هوش مصنوعی را برای کمک به مخاطبین نابینای خود رونمایی کرد، اما در آن زمان این فناوری فقط برای کار بر روی عینک‌های هوشمند توسعه داده شده بود.

بعد از باز کردن اپلیکیشن Seeing AI دوربین را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد و اپلیکیشن از طریق هوش مصنوعی موجود بر روی سرویس ابری، کل وضعیت موجود در مقابل دوربین گوشی را برای شخص نابینا تشریح می‌کند.

این اپلیکیشن می‌تواند افرادی که آشنا هستند را هم شناسایی کند و همچنین آفلاین باشد. همچنین می‌توان از آن برای اسکن کردن تابلوها در جاده، بارکد محصولات یا سایر موارد مشابه استفاده کرد.

اپلیکیشن Seeing AI نمونه بسیار خوبی از قدرت هوش مصنوعی است که بزودی جهان را تغییر خواهد داد و اکنون هر کسی با یک آیفون یا آیپد می‌تواند آن‌را امتحان کند.

مایکروسافت هنوز در مورد اینکه اپلیکیشن Seeing AI چه زمانی برای اندروید هم در دسترس قرار خواهد گرفت، چیزی نگفته است.

برنامه‌های مایکروسافت برای ارائه محصولات هوش مصنوعی

با این حال، ورود این اپلیکیشن به سیستم عامل iOS، گفته‌های ساتیا نادلا مدیر عامل این شرکت را در مورد استراتژی جدید مایکروسافت برای در آغوش گرفتن سیستم‌ عامل‌های شخص ثالث را تایید می‌کند.

اپلیکیشن Seeing AI

مایکروسافت اخیرا نرم افزار پایگاه داده SQL Server خود را به لینوکس آورد و اپلیکیشن‌های Office را به آیپد منتقل کرده و همچنین پشتیبانی از Pro Touch Bar Apple در اپلیکیشن‌های آفیس اضافه شده است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در حال ایجاد مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های جدید برای طراحی ویژگی‌های محصولات هوش مصنوعی برای اطمینان از شفافیت بیشتر و اخلاقی بودن آنها است.

علاوه بر این، مایکروسافت تحت نظر Eric Horvitz، یک گروه 100 نفری از متخصصان فناوری‌های مختلف در حوزه هوش مصنوعی را گرد هم آورده تا برنامه‌های جدید این کمپانی برای هوش مصنوعی را سمت و سو دهند.

اپلیکیشن Seeing AI

اپلیکیشن Seeing AI در حال حاضر برای دانلود در اپ استور در دسترس است. در صورت در دسترس قرار گرفتن این اپلیکیشن برای اندروید، شما را در جریان قرار خواهیم داد.

همراهان اپلی برای دانلود اپلیکیشن Seeing AI برای iOS می‌توانید از لینک‌ زیر استفاده نمایید:

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *