اخیرا در پایگاه اطلاعاتی بنچمارک‌ها، دو دستگاه جدید اپل مک پرو و آی‌مک پرو با پردازنده Core i9-7900X مشاهده شده‌اند. این تراشه از 10 هسته و 20 رشته بهره می‌برد. این شرکت کوپرتینویی قصد دارد تا دستگاه‌های مک پرو را با پردازنده‌های اینتل Core-X به‌روزرسانی کند که ظاهرا اطلاعات مربوط به اولین مدل فاش شده است.

پردازنده‌های سری Core-X برپایه Skylake-X طراحی شده‌اند و در بالاترین مدل دارای 18 هسته هستند. درحالی‌که اپل اعلام نموده آی‌مک پرو را به پردازنده‌های 18 هسته‌ای مجهز خواهد کرد ولی سخنی از مک پرو به میان نیامده است. جالب بوده بدانید که اولین اطلاعات منتشر شده مربوط به مک پرو است.

گیک‌بنچ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تست قدرت محصولات بوده که به‌صورت خودکار نتایج را به پایگاه داده خود اضافه می‌کند. نتایج به‌دست آمده را می‌توان شگفت‌انگیز نامید، به‌گونه‌ای که در بخش تک هسته‌ای قادر به کسب امتیاز 5110 و در بخش چند هسته‌ای امتیاز 50589 را به‌دست آورده است. نمونه مورد آزمایش از 32 گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برد.

مک پرو

مدل بعدی آی‌مک پرو بوده که اگرچه دارای پردازنده Core i9-7900X است ولی نسبت به دستگاه قبلی از امتیاز کمتری بهره می‌برد. ورژن گیک‌بنچ مورداستفاده برای آی‌مک V3 بوده درحالی‌که برای مک پرو V4 است، همچنین همانطور که می‌دانید آی‌مک (AIO (All In One بوده که برای کنترل دمای تولیدی آن باید قدرت سخت‌افزاری را کاهش داد.

باتوجه به وعده اپل مبنی بر استفاده از پردازنده 18 هسته‌ای در این محصول، انتظار می‌رود که بالاترین مدل از تراشه Core i9-7980XE بهره برده و در ماه سپتامبر عرضه شود.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *