اکران فیلم درام «سه رخ» جعفر پناهی در آمریکا

فیلم درام جعفر پناهی به نام سه رخ، که جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم کن سال جاری را دریافت کرد، قرار است توسط کمپانی «Kino Lorber» در ایالات متحده اکران شود.

این فیلم با حضور جعفر پناهی و بهناز جعفری قرار است توسط کمپانی «Kino Lorber» در تاریخ مارس 2019 اکران شود و پس از آن برای پخش خانگی آماده ‎شود.

این فیلم برای نخستین بار در آمریکای شمالی در ماه جاری در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو برگزار می شود و در کل ایالت متحده برای نخستین بار در جشنواره فیلم نیویورک اکران خواهد شد.

در این فیلم که جعفر پناهی و بهناز جعفری، هر دو در نقش خودشان بازی می‎کنند. آنها پس از درخواست کمک یک دختر، که خانواده‎اش تحصیلش در دانشکده هنر تهران را ممنوع کرده‎اند، به یکی از روستا‌های شمال غرب ایران سفر می‎کنند. برخورد با مردمان بومی آن روستا بسیار جالب است اما آن‎ها به زودی در می‌یابند سخاوت و مهمان‌نوازی این مردم به اندازه حرمت گذاشتن به سنت‌ها برای آنها با اهمیت است، و این دو مساله با یکدیگر در رقابت است.

جعفر پناهی از سال 2010 توسط دولت ایران، به 20 سال محرومیت از فیلم‌سازی محکوم شد. کمپانی «Kino Lorber» پیش از این، در انتشار فیلم‎هایی از جمله «تاکسی» در سال 2015 و «این یک فیلم نیست» در سال 2011 نیز نقش داشته. فیلم «این یک فیلم نیست» مرتبط با زمانی است که جعفر پناهی تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است و تنها با یک ایفون فیلمبرداری شده است. فیلم «بادکنک سفید» نیز از این کارگردان برنده جایزه دوربین طلایی از جشنواره فیلم کن در سال 1995 شد.

معاون ارشد این کمپانی، «Wendy Lidell» می گوید:

این فیلم به ظاهر و به طرز فریبنده‎‎ای ساده اما به گونه‎ای ماهرانه پیچیده ساخته شده است، که شما را با مسائل عمیق انسانی رو به رو می‎کند. جعفر پناهی، مسلماً مهمترین فیلمساز حال حاضر ایرانی، و همینطور جزو بزرگترین فیلمسازان در سراسر جهان است. همچنین ما اطمینان داریم که مخاطبان آمریکایی فیلم سه رخ را جز بهترین فیلم‎های سال‎های اخیر دوست خواهند داشت.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *