اکران Tenet دوباره به تعویق افتاد: فیلم جاسوسی نولان به ماه آگست موکول شد

برادران وارنر اکران فیلم «تنت» به کارگردانی «کریستفر نولان» را بار دیگر به تعویق انداخت و اعلام کرد که این اثر جاسوسی پرخرج را ۱۲ آگست (۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹) روی پرده می‌برد. این دومین بار است که تاریخ اکران فیلم نولان به علت بحران کرونا تغییر می‌کند. این فیلم ابتدا قرار بود ۱۷ ژوئیه به عنوان اولین بلاک‌باستر تابستانی هالیوود اکران شود اما اوایل ماه ژوئن به ۳۰ ژوئیه موکول شد تا به سالن‌های سینما فرصت کافی برای فراهم کردن دستورالعمل‌های بهداشتی داده شود.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در لس‌آنجلس و نیویورک بازگشایی سالن‌های سینما را ناممکن کرده است. این شهرها بازارهای کلیدی عرضه‌ی فیلم در آمریکا به شمار می‌روند، بنابراین برادران وارنر بدون این دو منطقه فروش قابل توجهی نخواهد داشت. «اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک تأیید کرده است که سالن‌های سینما در فاز چهارم رفع محدودیت‌ها بازگشایی نخواهند شد.

سخنگوی برادران وارنر می‌گوید: «برادران وارنر خود را متعهد می‌داند که «تنت» را در سالن‌های سینما و روی پرده‌های بزرگ به مخاطبین عرضه کند، وقتی که سالن‌داران آمادگی داشته باشند و مقامات تأیید کنند که زمانش فرارسیده. در حال حاضر لازم است که انعطاف نشان دهیم و با این فیلم مانند یک پروژه‌ی معمولی که در سینما اکران می‌شود برخورد نکنیم. ما می‌خواهیم این فیلم را در اواسط هفته اکران کنیم تا مخاطبین برای کشف فیلم فرصت داشته باشند، و در نظر داریم فیلم را طولانی‌تر از معمول روی پرده نگه داریم، تا اکران متفاوت اما موفقی شود.»

پس از آنکه وارنرها اکران «تنت» را به ۳۱ ژوئیه موکول کردند، این تاریخ بر روی پوسترها و تریلرهای فیلم و حتی تیزرهای گران‌قیمت تلویزیونی پدیدار شد و حالا با تغییر تاریخ اکران برای دومین مرتبه، بازاریابی فیلم بار دیگر با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

«تنت» با بازی «جان دیوید واشینگتن» و «رابرت پتینسون» داستانی در مورد جاسوسانی روایت می‌کند که می‌خواهند با استفاده از وارونگی زمان مانع از وقوع جنگ جهانی سوم شوند.

نولان یکی از مهم‌ترین حامیان اکران «تنت» در سالن‌های سینماست. برادران وارنر بعضی از فیلم‌های خود از جمله انیمیشن «اسکوب!» (دانلود فیلم Scoob! با لینک مستقیم) را مستقیماً در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه کرده و از اکران آن‌ها صرف نظر کرده‌، اما به نظر می‌رسد که نولان هرگز زیر بار عرضه‌ی دیجیتال فیلم نخواهد شد. او پیش‌تر فیلم «تنت» را اثری خوانده بود که بیش از سایر فیلم‌هایش برای سالن‌های سینما و پرده‌های بزرگ طراحی شده.

«تنت» ۱۲ آگست ۲۰۲۰ (۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹)  اکران خواهد شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *