همانطور که می‌دانید سونی گوشی اکسپریا XZ پریمیوم خود را در کنگره جهانی موبایل 2017 رونمایی کرد. پرچمداری درخشان که با صفحه نمایش 5.5 اینچی با همه زرق و برق چشمگیر خود، بهترین اسمارتفون رونمایی شده در MWC 2017 اعلام شد.

علل برتری اکسپریا XZ پریمیوم

اکسپریا XZ پریمیوم نخستین گوشی با پردازنده اسنپ دراگون 835 و یک صفحه نمایش 4K، با وجود غول‌هایی همچون ال جی G6 و تبلیغات گسترده کره‌ای‌ها، توانست بی سر و صدا، گوی سبقت را از سایرین برباید!

اکسپریا XZ پریمیوم

این گوشی موفق شد با حضور سخت افزارهای قدرتمند خود یعنی یک جی پی یو و یک پردازنده استثنایی که صفحه نمایش را با روانی بیشتری پشتیبانی می‌کنند؛ نسبت به اکسپریا Z5 پریمیوم با پردازنده 810، عملکرد کاملا متفاوتی را به نمایش بگذارد.

یک صفحه نمایش 4K تنها زمانی به 1080 پیکسل کاهش مقیاس می‌یابد که یک ویدئو یا اپلیکیشن 3D اجرا شود؛ چرا که جی پی یو و اجزا دیگر نیاز به فضا برای نفس کشیدن دارند.

لازم به ذکر است ظرفیت باتری در این شرایط، چندان طولانی نخواهد بود. برای یک گوشی 5.5 اینچی یک باتری 3230 میلی آمپری، چندان هم بد نیست.

سونی امسال از نظر دوربین سنگ تمام گذاشت، یک دوربین عقب 19 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو 720p در 960 فریم بر ثانیه در مقایسه با قابلیت 240 فریم در ثانیه سایر اسمارتفون‌ها، از این نظر حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است.

اکسپریا XZ پریمیوم

رم 4 گیگابایت، گوریلا گلس 5 که تمام گوشی را پوشش داده است، گواهینامه ضدآب IP68، اندروید 7، شارژ سریع 3.0 و یو اس بی Type-C، از ویژگی‌های دیگر این گوشی هستند.

متاسفانه تاریخ عرضه اکسپریا XZ پریمیوم پرچمدار لوکس و رویایی سونی به این زودی‌ها نخواهد بود و قیمتی در حدود 799 دلار خواهد داشت!

نظر شما در مورد این انتخاب چیست؟ به نظر شما بهترین گوشی رونمایی شده در کنگره جهانی موبایل امسال کدام است، ال جی G6، اکسپریا XZ Premium یا هواوی P10 پلاس و یا حتی بلک بری KeyOne؟!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *