ایده ریدلی اسکات برای ادامه فیلم «Blade Runner»

ریدلی اسکات می خواهد بلید رانر را ادامه دهد و و قسمت سوم آن را نیز بسازد.

ممکن است مانند فیلم «Blade Runner 2049»، ادامه ی این فیلم بار دیگر 25 سال بعد به پرده سینما ها راه پیدا کند، اما ریدلی اسکات تایید کرده است که در حال حاضر برای قسمت سوم فیلم «Blade Runner» برنامه هایی دارد.

ریدلی اسکات کارگردانی و نظارت بر پروژه اصلی این فیلم را در سال 1982 به عهده داشت، اما تصمیم گرفت کارگردانی فیلم «Blade Runner 2049» را در سال گذشته به دنیس ویلنوو بسپارد. هریسون فورد بار دیگر نقش شخصیت ریک دکارد را بر عهده داشت. اسکات در این فیلم از وظیفه اصلی که همیشه برعهده داشت یعنی کاگردانی فاصله گرفت و تنها به عنوان تهیه کننده اجرایی در این پروژه حضور داشت. فیلم «Blade Runner 2049» در «box office» با استقبال چندان خوبی رو به رو نشد، و ریدلی اسکات، خودش به عنوان یک منتقد این فیلم را بسیار طولانی معرفی کرد. بنابرین، باید دید آیا مردی که برای اولین بار این مجموعه را کارگردانی کرده و به رو صحنه آورده است، بار دیگر می تواند تصورات ذهنی فیلیپ کیندرد دیک را به تصویر بکشد؟ (فیلم « Blade Runner» برداشتی آزاد از رمان «آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشتهٔ فیلیپ کی. دیک است.)

ریدلی اسکات در مصاحبه با سایت « Digital Spy » تأکید کرد که در مجموعهٔ بلید رانر بیش از یک داستان، از انسان‌ها در برابر رپلیکانت‌ها وجود دارد. او همچنین گفت:

من امیدوارم، و فکر می کنم یک داستان دیگر نیز وجود دارد. من در حال حاضر آماده تکامل و توسعه این داستان هستم، پس مطمئناً یک داستان دیگر وجود دارد.

صحبت های ریدلی اسکات بسیار جالب بود، مخصوصاً با توجه به این واقعیت که فیلم «Blade Runner 2049» به شدت در «box office» ضعیف عمل کرد. همچنین دنیای جدیدی که قرار بود برای مجموعه ی «Alien» ببینیم، به لطف لغو شدن ساخت دنباله ی فیلم «Alien Covenant»، دیگر در برنامه های ریدلی اسکات وجود ندارد، و بنابرین، به نظر می رسد قطعاً ساخت قسمت سوم فیلم «Blade Runner» بر عهده ریدلی اسکات است.

هیچ کس این حقیقت را نمی تواند انکار کند که ریدلی اسکات در به تصویر کشیدن فیلم های علمی-تخیلی استعداد زیادی دارد، و ممکن است حضور بیش از اندازه او باعث ایجاد ترس و هیجان در دنیس ویلنوو می شد، شاید هم به همین دلیل دنیس ویلنوو از او خواست تا صحنه فیلم برداری را ترک کند. با این حال، یک سوال مهم برای همه پیش آمده: “آیا ساخت قسمت سوم فیلم « Blade Runner»، واقعاً لازم است؟”. پایان فیلم اول در سال 1982 تا حدودی باز بود، و شاید هر فرد تفسیری از آن داشته باشد، اما یکی از بزرگترین انتقاد هایی که به فیلم «Blade Runner 2049» وارد شد، این بود که ساخت این فیلم از نظر فنی هرگز لازم نبود. البته فیلم «Blade Runner 2049» به کارگردانی دنیس ویلنوو نیز به همان اندازه باز بود.

حتی اگر اسکات در حال تقلا برای ایده جدید باشد، اما همچنان منابعی اصلی برای این فیلم وجود دارد. فیلم «Blade Runner» برداشتی آزاد از رمان «آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشتهٔ فیلیپ کی. دیک در سال 1968 است. اما کوین وین جیتر بعد از سال 1968 در ارتباط با ویران‌شهرها، که جامعه منفی و خیالی در داستان‌های علمی-تخیلی است، 3 رمان منتشر کرد، که آخرین کتاب در این مجموعه، « Blade Runner 4: Eye and Talon» نام دارد که در سال 2000 منتشر شده است. فیلم «Blade Runner 2049» از داستان های کوین وین جیتر پیروی نکرده است.

این که پروژه « Blade Runner 3» آغاز می شود یا نه چندان مهم نیست، مهم این است که به معنی واقعی کلمه اسکات تنها مردی است که می تواند با بصیرت خود پروژه را به بهترین نحو انجام دهد. درست مثل فیلم «Prometheus» به کارگردانی ریدلی اسکات. گویا تنها زمان برای رسیدن به تمامی اهداف این کاگردان به او کمک خواهد کرد. سطح انتظارات از قسمت سوم این فیلم بیش از همیشه خواهد بود. این که طرفداران بار دیگر چگونه به ادامه فیلم «Blade Runner»، و بازی میان شخصیت « Rick Deckard» و همکارش واکنش نشان می دهند، بعداً مشخص خواهد شد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *