خانه ورزش اخبار ورزش ایران توانایی شکست تیم‌های سید بالاتر را دارد؟

ایران توانایی شکست تیم‌های سید بالاتر را دارد؟

0

ایران توانایی شکست تیم‌های سید بالاتر را دارد؟

نتایج خوب تیم ملی در سال‌های اخیر و حذف چند تیم بزرگ، ایران را به سید سه جام جهانی رسانده است. موضوعی که شانس تیم ملی را برای صعود از مرحله گروهی افزایش می‌دهد. اولین صعود کره و ژاپن از مرحله گروهی، زمانی اتفاق افتاد که آن‌ها بخاطر میزبانی در سید چهار نبودند. با این حال، حتی شکست تیم چهارم گروه هم برای صعود ایران کافی نیست و شاگردان کی‌روش، برای اولین صعود از مرحله گروهی باید مقابل تیم‌های سید بالاتر، نتایج خوبی بگیرند.

از زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی شده، ایران فقط ۲ بار با تیم‌هایی که در حال حاضر عضو سید ۱ و۲ جام جهانی هستند، بازی کرده و عملکرد خوبی هم داشته است. تیم ملی در یکی از بازی‌های دوستانه اخیر، با روسیه تیم حاضر در سید یک و میزبان فعلی جام جهانی مساوی کرد و دقایق زیادی از بازی تیم برنده میدان بود. آرژانتین، یکی دیگر از تیم‌های سید یک هم جام جهانی قبلی، با گل دقایق تلف شده توانست تیم ملی را شکست دهد.

بین تیم‌هایی که امسال، به جام جهانی نرسیدند اما در صورت حضور بین سیدهای یک و دو قرار می‌گرفتند، ایران فقط تجربه بازی با شیلی را دارد. شیلی در حال حاضر تیم رده نهم رنکینگ فیفا و تنها تیم، بین ۱۳ تیم اول دنیاست که نتوانست به جام جهانی برسد. شیلی مقابل ایران، در یک بازی دوستانه به میدان رفت و با وجود میدان دادن به بیشتر ستاره‌هایش، با دو گل شکست خورد.

یک برد، یک مساوی و یک باخت، آمار خوبی برای ایران مقابل تیم‌های بزرگی است که در جام جهانی آینده، دوباره بازی روبروی آن‌ها را تجربه خواهد کرد. البته بالاتر قرار گرفتن از یکی از دو تیم سید بالاتر، کار بسیار دشواری برای تیم ملی خواهد بود اما با نتایج تیم کی‌روش، به قول او رویا مجانی است و می‌توان حداقل امیدوار به رقم خوردن یک اتفاق بزرگ بود.

تانی کال

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *