«ایرلندی» با 3 ساعت و 30 دقیقه طولانی‌ترین فیلم «مارتین اسکورسیزی» خواهد بود

«ایرلندی» (The Irishman) فیلم گانگستری جدید «مارتین اسکورسیزی» با طول ۳ ساعت و نیمه‌اش طولانی‌ترین فیلم آمریکایی جریان اصلی در بیش از دو دهه‌ی گذشته است. این فیلم اولین بار در تاریخ ۲۷ سپتامبر در در روز اول فستیوال فیلم نیویورک اکران می‌شود. اما از آنجا که در ساعت غیرمرسوم ۳ بعد از ظهر نمایش داده خواهد شد، به جای فیلم‌ «شب افتتاحیه» باید بر آن نام فیلم «روز افتتاحیه» گذاشت. برخی منابع تأیید کرده‌اند که فیلم بدون میان‌پرده به نمایش درمی‌آید.

«ایرلندی» فیلمی ۲۱۰ دقیقه‌ای است در حالی که «گرگ وال استریت» ۱۸۰، «کازینو» ۱۷۸، «دار و دسته‌ی نیویورکی» ۱۶۷، و «رفقای خوب» ۱۴۷ دقیقه بودند. تمامی این عناوین در بخش بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی نامزد اسکار شدند.

در فیلم «ایرلندی» براساس کتاب غیرداستانی «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌زنی» نوشته‌ی «چارلز برنت» اقتباس شده، «رابرت دنیرو» در نقش «فرانک شیران» کهنه سرباز جنگ جهانی دوم و آدمکشی که در ناپدید شدن «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه‌ی کارگران آمریکا دخیل بود ظاهر شده است. «ال پاچینو» در نقش رئیس بدنام اتحادیه و «جو پشی» در نقش «راسل بوفالینو» سردسته‌ی جنایت‌کاران بازی می‌کنند.

داستان «ایرلندی» در طول سه دهه روایت می‌شود و به همین علت اسکورسیزی از تکنولوژی جوان‌سازی بازیگران اصلی استفاده کرده است. در اولین تریلر فیلم، دنیرو با ظاهری چند دهه‌ جوانتر دیده شد. «ایرلندی» با ۲۱۰ دقیقه طولانی‌تر از «هملت» به کارگردانی «کنت برانا» نیست. آن فیلم که در سال ۱۹۹۶ از نمایشنامه‌ی «ویلیام شکسپیر» اقتباس شد ۴ ساعت و ۲ دقیقه بود.

به نظر می‌رسد که اسکورسیزی هنوز در حال ویرایش «ایرلندی» است چرا که صفحه‌ی فستیوال نیویورک اعلام کرده است که مدت فیلم ممکن است تغییر کند. درصورتی که کارگردان بخش‌های دیگری از فیلم را کات نکند، «ایرلندی» طولانی‌تر از «پدرخوانده ۲» با ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه، «خروج» (Exodus) با ۳ ساعت و ۲۷ دقیقه، و «جنگ و صلح» با ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه خواهد بود. فیلم حماسی «بن هور» اثری ۳ ساعت و ۳۲ دقیقه‌ای بود.

استودیوها معمولاً معتقدند که فیلم‌های طولانی فروش را به خطر می‌اندازد اما «ایرلندی» توسط نت‌فلیکس تولید شده و قوانین خاص خودش را دارد. همانگونه که شب گذشته اعلام شد، سرویس نت‌فلیکس «ایرلندی» را از ۱ نوامبر در سالن‌های سینما اکران می‌کند و سپس از ۲۷ نوامبر در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *