اینترنت پرسرعت 20 مگابیتی تا سال 1400

حسین فلاح رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در مراسم معارفه قائم مقام رگولاتوری گفت: طبق برنامه ششم توسعه ما موظف هستیم دسترسی ۸۰ درصد خانواده‌های ایرانی را به اینترنت پرسرعت تسهیل کنیم و ضریب نفوذ اینترنت ۲۰ مگابیتی را افزایش دهیم.

فلاح در ادامه افزود: برنامه ششم توسعه، ما را موظف کرده است که ظرفیت بازار آی‌سی‌تی را ۲.۵ برابر کنیم. البته ظرفیت ساختار سیار بسیار بالاست ولی ما در بخش ساختار ثابت نیز برنامه‌های زیادی داریم تا بتوانیم دسترسی مردم را به اینترنت افزایش دهیم و ظرفیت بازار را بالاتر ببریم تا اهداف برنامه ششم توسعه را محقق کنیم.

رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال گفت: آینده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستان اقتصاد دیجیتال بوده و آینده بدون اقتصاد دیجیتال تصور شدنی نیست. رگولاتوری نهادی است که به طور مستقیم تحت تاثیر اقتصاد دیجیتال و پیشرفت‌های حوزه فناوری قرار می‌گیرد.

فلاح در ادامه گفت: رگولاتوری باید ظرفیت متخصصین خود را افزایش داده و ساختار کلی و تخصصی خود را بازنگری کند تا بتواند از پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات استقبال کرده و پا به پای آن حرکت کند. ما باید در زمینه فناوری‌های با ساختار ثابت برای اینترنت پرسرعت، سیاست توسعه را در پیش بگیریم تا بتوانیم به اهداف و سیاست‌های کلی نظام در برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم.

تانی کال

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *