خانه ورزش اخبار ورزش اینفانتینو دست بردار نیست؛ تلاش همه جانبه فیفا برای ۴۸ تیمی کردن جام جهانی ۲۰۲۶

اینفانتینو دست بردار نیست؛ تلاش همه جانبه فیفا برای ۴۸ تیمی کردن جام جهانی ۲۰۲۶

0

فیفا قصد دارد با کمک مالی به کشورهایی که فوتبال در آنها کمتر توسعه یافته، جام جهانی را بزرگتر و به لحاظ مالی غنی تر کند.

به گزارش وب سایت نود، جیانی اینفانتینو امیدوار است که شورای قانونگذاری در روز سه شنبه با توسعه جام جهانی و برگزاری آن با ۴۸ تیم موافقت کند تا جام جهانی در ۱۶ گروه سه تیمی برگزار شود. البته ممکن است تصمیم گیری در این خصوص اندکی به تأخیر بیفتد تا برخی از اعضا بررسی های بیشتری در این زمینه انجام دهند که هر تیم چند سهمیه در بازی های جام جهانی خواهد داشت.

در صورت افزایش تعداد تیم های جام جهانی، بیشترین افزایش سهمیه برای قاره آسیا و آفریقا صورت خواهد گرفت. هزینه های مالی برای برگزاری این رقابتها از محل افزایش ۲۰ درصدی تعداد تیمها و حق پخش تلویزیونی و حامیان مالی تأمین خواهد شد. اینفانتینو در خصوص مسائل مالی جام جهانی با ۴۸ تیم توضیح داده بود:

برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم به لحاظ مالی بسیار می تواند موفق باشد زیرا جنبه ورزشی و رقابتی بسیار مهم می شود و هر بازی از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. این تصمیم نباید به خاطر مسائل مالی، چه هزینه و چه درآمد، بررسی شود. اما نتیجه و خروجی آن پیشرفت فوتبال و توسعه آن در سرتا سر جهان خواهد بود.

از جمله مخالفین بزرگتر شدن جام جهانی می توان به رئیس فدراسیون فوتبال آلمان اشاره کرد که فرمت ۳۲ تیمی را بهترین شیوه برگزاری این رقابتها می داند. راینارد گریندل قرار است در انتخابات آتی فیفا شرکت کرده و از آنجایی که تنها یک نامزد در این انتخابات ثبت نام کرده به احتمال زیاد، گریندل به شورای قانونگذاری فیفا راه پیدا خواهد کرد. وی یکی از مخالفان اصلی برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم است.

فیفا می گوید بالاترین سطح کیفیت فوتبال در جام جهانی با برگزاری این رقابتها با ۳۲ تیم حاصل می شود، نه با تعداد تیم های بیشتر. اینفانتینو در وعده های انتخاباتی پیش از انتخابش به عنوان رئیس فیفا، به افزایش تعداد تیم های جام جهانی و درآمدهای حاصل از آن وعده داده بود. فیفا پیش بینی کرد که با برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم، درآمدهای بالقوه این نهاد حاکمیتی در فوتبال به حدود ۶۴۰ میلیون دلار برسد.

فیفا امیدوار است با افزایش تعداد تیم های جام جهانی کشورهای جدیدی مثل ایرلند، ولز و کاستاریکا بیشتر بتوانند در این رقابتها حضور یابند. اما از سوی دیگر، تیم های دیگری هم به این رقابت ها راه پیدا خواهند کرد که از کیفیت لازم برای حضور در این بازیها برخوردار نخواهند بود؛ به عنوان مثال، می توان به کشور تاهیتی اشاره کرد که در رقابت های جام کنفدراسیونها ۲۰۱۳ حضور داشت و در سه مسابقه ۲۴ گل دریافت کرد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *