مایکروسافت به تازگی از پلتفرم تجزیه و تحلیل جدیدی رونمایی کرده است. الگوریتم یادگیری ماشینی طراحی شده از سوی این شرکت قادر است به تیم‌ها کمک کند تا عملکرد بازیکنان خود را ارتقا دهند. جالب آن‌که الگوریتم فوق این پتانسیل را دارد به پیش‌بینی مصدومیت‌هایی بپردازد که ممکن است دامن‌گیر بازیکنان شود.

مایکروسافت به لطف داده‌های بسیار عظیمی که در ارتباط با فعالیت‌های ورزشی از موتور جست‌وگر بینگ و دیگر سرویس‌های خود به دست آورده است، الگوریتم یادگیری ماشینی جدیدی را طراحی کرده است. این الگوریتم از طریق بزرگ داده‌های این شرکت آموزش‌های لازم را فرا گرفته و اکنون قادر است به‌طور حرفه‌ای در حوزه ورزش مورد استفاده قرار گیرد. زیرساخت جدیدی که مایکروسافت آن را طراحی کرده Sports Performance Platform نام دارد. یک سامانه تحلیل‌گر که هدفش کمک به تیم‌هایی است که در نظر دارند فعالیت‌های بازیکنان خود را دنبال کرده، رفتارهای ورزشی آن‌ها را بهبود بخشیده و عملکرد بازیکنان خود را از طریق یادگیری ماشینی و فناوری Surface پیش‌بینی کنند. این سامانه هوشمند از سوی گروه Microsoft Garage طراحی شده است. گروهی که مسئولیت ابداع نوآوری‌های خاص این غول نرم‌افزاری را عهده‌دار هستند.

این پروژه به‌گونه‌ای طراحی شده است که به مربیان تیم‌ها کمک می‌کند درک و شناخت دسترسی از عملکرد بازیکنان خود به دست آورند. در ادامه قادر است به مربیان راهکارهای عملی را به منظور بهبود و افزایش عملکرد بازیکنان پیشنهاد کند. جالب آن‌که این الگوریتم برای بازیکنان مختلف راهکارهای مختلفی را ارائه می‌کند. Sports Performance Platform این پتانسیل را دارد تا پیش از آن‌که مصدومیتی گریبان‌گیر یک بازیکن شود این مورد را پیش‌بینی کند.

این پیش‌بینی بر مبنای جدیدترین اطلاعات عملکردی بازیکنان و زمان ریکاوری آن‌ها ارائه می‌شود. مایکروسافت گفته است یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های ابزار تحلیل‌گر ورزشی این شرکت تعامل آن با ابزار تجاری مایکروسافت موسوم به Power BI است. ابزاری هوشمند و ابرمحور که در محصولات نرم‌افزاری همچون اکسل و آژر مورد استفاده قرار می‌گیرد. جف هنسن، مدیرکل بخش Microsoft Brand Studio در این ارتباط گفته است: «تصور کنید زمانی که تصمیماتی اخذ می‌کنید این تصمیمات به جای آن‌که بر پایه حدس و گمان توامان با ریسک گرفته شده‌اند، همگی بر پایه یک بینش دقیق و درست گرفته شده‌اند. در میدانی که پیروزی و باخت تنها بر اساس پنج دقیقه بیشتر وزیدن باد، عدم محاسبه درست سوخت و ساز بدن ورزشکار یا 30 دقیقه زودتر به رختخواب رفتن ورزشکاران پیش از برگزاری مسابقات رقم می‌خورد یک الگوریتم هوشمند واقعا جواب‌گو است.»

مربیان تیم‌های حرفه‌ای همچون Real Sociedad (لالیگا اسپانیا) به خوبی قادر هستند از این زیرساخت در جهت بهبود عملکرد بازیکنان خود استفاده کنند. اما مایکروسافت به دنبال چیزی فراتر از کمک کردن به تیم‌های حرفه‌ای است. این شرکت در نظر دارد زیرساخت خود را به درون برنامه‌های ورزشی مدارس وارد کرده و حتا به ورزشکاران آماتور نیز اجازه دهد از این زیرساخت استفاده کنند. مایکروسافت هم اکنون در حال آزمایش زیرساخت فوق است، اما در عین حال به دنبال آن است تا قراردادهایی را با سازمان‌های ورزشی منعقد کند.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *