در سال های اخیر با گسترش شبکه های اجتماعی، تمامی کسب و کارها نیز بیش از گذشته به منظور بازریابی فعالیت های خود، از این شبکه ها و رسانه های اجتماعی بهره می برند. بر اساس تحقیقی که در سال 2014 صورت گرفت، 81 درصد از کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط برای بازاریابی خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که طبیعتا در حال حاضر بسیار بیشتر از این رقم خواهد بود.

شبکه های اجتماعی این روزها کمک بسیار زیادی به امور تبلیغات و بازاریابی می کنند به عنوان مثال تبلیغات در فیسبوک امروزه به چارچوبی استاندارد برای برندها تبدیل شده است.

تمامی فعالان کسب و کار اگر بتوانند استراتژی ها و راهکارهای مناسبی برای استفاده از تمامی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا برای آنها داشته باشند می توانند بیش از آنچه انتظار دارند به کسب و کار خود رونق بخشند. در این مقاله قصد داریم روش هایی برای استفاده بهتر از شبکه ‌های اجتماعی در حوزه کسب‌ وکار را بیان کنیم.

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

سعی کنید از نسخه‌ های پولی این شبکه‌ ها بهره مند شوید

به منظور اینکه صفحه های شما از طریق لینک اخبار نرخ دسترسی بیشتری داشته باشد شما باید از سرویس‌ های پولی شبکه های اجتماعی بهره ببرید چراکه بسیاری از این سرویس ‌ها از تبلیغات تقویت شده فیس ‌بوک و توییتر استفاده می کنند.

یک شرکت آمریکایی با نام هاب اسپات که راهکارهای جامع بازاریابی و فروش را بر روی نرم ‌افزارهای خود ارائه می کند، دریافته است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ ، بودجه‌ ی تبلیغاتی شرکت ها برای شبکه ‌های اجتماعی از ۱۷.۷ میلیارد دلار به ۲۳.۶ میلیارد دلار تغییر کرده است. بنابراین شرکت ها برای رشد بیشتر بهتر است از سرویس‌ های پولی شبکه‌ های اجتماعی بهره مند شوند. متاسفانه بسیاری از کارکنان فعالیت های مختلف به منفعتی که از این سرویس ها ممکن است ببرند، توجه نمی کنند و حاضر نیستند بودجه ای را برای آن کنار بگذارند. همین موضوع خود باعث عقب ماندن آنها از بازار رقابتی خواهد شد.

برای آموزش خود سرمایه گذاری کنید

برای بروز ماندن در شبکه های اجتماعی، بکارگیری بهترین راهکارها و استفاده لازم و بهینه از آنها بهتر است از کارشناسان این حوزه بخواهید به شما آموزش دهند. شما می توانید حتی هرچند ماه یکبار در دوره‌ های آموزشی آنلاین و یا کلاس ‌های حضوری شرکت کرده و اطلاعات خود را بروز کنید. حتی اطلاعات کسب شده خود را نیز می توانید در اختیار کارمندانتان قرار داده و روز بروز کسب و کار خود را بیشتر رشد و توسعه بخشید.

بر روی خدمات و سرویس‌ های شخص ثالث سرمایه‌ گذاری نمایید

برای این کار باید از سرویس‌ های مشاوره‌ و ابزارهای تحلیلی که متخصص در این زمینه هستند بهره مند شوید و مطمئن باشید که سود خوب و نتیجه مثبتی از این سرمایه گذاری کسب خواهید نمود. شما باید نزد مشاوران این زمینه بروید که می تواند یک شخص یا یک نرم ‌افزار باشد. همه چیز رایگان و بدون تلاش بدست نمی آید، به یاد داشته باشید که برای بدست آوردن بسیاری از چیزها، باید بهای آن را بپردازید.

تمرکز خود را تنها به روی چند شبکه اجتماعی بگذارید

با توجه به گسترش و پیشرفت الگوریتم‌ شبکه ‌های اجتماعی، نوع محتوا، کیفیت آن و جذب مخاطب در رونق کسب و کار و دیده شدن شما، نقش بسیار مهمی دارد. اخیرا الگوریتم هایی همانند فیس بوک آن نوع از صفحه هایی که نرخ بازدید کمی داشته باشند را مورد جریمه قرار می دهد. دیگر شبکه های اجتماعی هم همین رویکرد را دارند. بنابراین شما باید به جای اینکه بر روی چندین شبکه متفاوت کار کنید تمرکز خود را تنها بر روی دو یا سه مورد از آنها گذاشته و محتوای مفید و با کیفیت تولید کنید. باید بسنجید و ببینید کدام شبکه ها برای نوع کار شما نتیجه بهتری می دهند. به طور مثال اگر شبکه ‌ی اجتماعی شما در پینترست بسیار خوب کار می کند و در مقابل نتیجه ای از توییتر نگرفته اید، یا باید تمرکز خود را بیشتر بر روی توییتر بگذارید و استراتژی خود را تغییر دهید و یا همان پینترست را در اولویت قرار دهید. بسیاری از افراد فکر می کنند که باید در تمامی شبکه ها فعالیت کنند و دیده بشوند، همین دیدگاه آنها را هدفشان دور خواهد کرد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *