خانه تکنولوژی اخبار یک بازوی رباتیک مترجم برای ناشنوایان ساخته شد

یک بازوی رباتیک مترجم برای ناشنوایان ساخته شد

0

اپلیکیشن ها و گجت هایی که تاکنون برای ترجمه زبان های مختلف به یکدیگر توسعه یافته اند، هیچکدام کاربردی برای ناشنوایان نداشته اند. اما اخیرا یک ابزار کاربردی ساخته شده است که به آن بازوی رباتیک مترجم «Aslan» گفته می شود و جهت ترجمه صحبت ها و صدا ها برای ناشنوایان است.

در گوشه و کنار دنیا بیش از 70 میلیون نفر از افراد برای برقراری ارتباط از زبان اشاره بهره می برند. بازوی رباتیک مترجم ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه سوئیس نیز ابزاری است که زبان اشاره را مورد استفاده قرار می دهد.

ایده ساخت این ربات ابتدا در سال 2014 توسط سه تن از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اَنتوِرپ سوئیس در میان گذاشته شد که اخیرا به سرانجام رسیده است. این پروتوتایپ که از 25 قطعه پرینت شده توسط پرینتر سه بعدی، 16 کنترل کننده الکتریکی و یک مدار جامع ساخته شده، می تواند به زبان اشاره صحبت نماید.

Aslan تنها یک بازو دارد و مخترعان آن سعی دارند تا در آینده ای نزدیک آن را طوری بسازند که با دو دست بتواند اشاره نماید و چهره آن نیز دارای حالات چهره و واکنش باشد.

البته باید گفت Aslan به طور کامل جایگزین مترجم های زبان اشاره نمی شود اما با توجه اینکه تعداد این مترجم ها بسیار کم است و چندان در دسترس نیست، این ربات می تواند در بسیاری مواقع جایگزین مناسبی برای آنها بوده و خلا یک مترجم زبان اشاره را پر کند.

گفتنیست که تیم توسعه دهنده دانشگاه سوئیس اعلام کرده ست که بعد از کامل شدن نسخه نهایی محصول مورد نظر، نحوه طراحی و تمامی داده های مربوط به آن را در اختیار همه قرار می دهد تا ساخت این مترجم با سرعت بیشتری در سطح دنیا انجام شود.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *