بازیگرانی که ممکن است نقش بتمن را به جای بن افلک ایفا کنند

مدتی است که شایعاتی جدی به گوش می‌رسد از اینکه بن افلک، بازیگر نقش بتمن، به دلیل مشکلات و اختلاف نظراتی که با کارگردن جدید فیلم مستقل بتمن دارد، حاضر نیست دیگر نقش این شخصیت ابرقهرمانی را بازی کند. همچنین در ادامه این شایعات مت ریوز، کارگردان فیلم مستقل بتمن، از کارگردانی این فیلم انصراف داد ولی بالاخره، اعلام کرد که به پروژه این فیلم برگشته و وظیفه کارگردانی را بر عهده خواهد گرفت. پس از تمامی این ماجراها و اکران فیلم ابر قهرمانه لیگ عدالت (Justice League) شایعات گذشته بار دیگر قوت گرفته است. در ابتدا بن افلک اعلام کرد که از بازی کردن نقش بتمن در آینده اصلا مطمئن نیست و در ادامه، خبری منتشر شد حول این موضوع که بن افلک در مورد خروجش از دنیای سینمایی دی‌سی صحبت کرده است. با تمام این تفاسیر احتمال دارد بن افلک را دیگر در نقش بتمن نبینیم و این سوال پیش می‌آید که چه بازیگر‌انی برازنده نقش بتمن هستند؟ تا به حال در فیلم‌های ابرقهرمانی شاهد عوض شدن بازیگر‌های بسیاری بوده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به همین بتمن اشاره کرد که طی چندین سال گذشته، بازیگر‌های بسیاری سعی کرده‌اند در نقش بروس وین و بتمن ظاهر شوند ولی همه‌ی آن‌ها موفق نبوده‌اند. در ادامه ۱۵ بازیگر‌ی را که برای نقش بتمن مناسب هستند معرفی خواهیم کرد.

بازیگرانی که ممکن است نقش بتمن را به جای بن افلک ایفا کنند

۱۵- کارل اربن

کارل اربن یکی از بازیگر‌های جالب این نسل است که وی را در نقش لنارد سریال استخوان‌ها یا شخصیت مک‌کوی در فیلم استارترک (Star Terk) می‌شناسیم. همچنین وی نقش قاضی درد را نیز ایفا کرده است که بر اساس سری کامیک‌های قاضی درد در سال ۲۰۰۰ ساخته شده بود. شخصیت قاضی درد و بتمن از بعضی از جهات شبیه به یکدیگر هستند ولی اختلافات زیادی نیز با یکدیگر دارند. حتی استفاده از کارل اربن به جای بن افلک می‌تواند گواه از این باشد که بتمن را با چهره‌ای بسیار متفاوت‌تر نسبت به بن افلک مشاهده خواهیم کرد ولی سوال اصلی اینجا است که آیا وی می‌تواند نقش بروس وین را به خوبی از آب در بیاورد؟ با تمام این تفاسیر استفاده از بازیگر‌ توانمندی مثل کارل اربن می‌تواند به خوبی تمامی بینندگان و هواداران شخصیت بتمن را غافل‌گیر کند.

Matt Bomer

۱۴- مت بامر

ستاره سریال White Collar که حسابی خوش درخشیده است. از دیگر کارهای مت بامر می‌توان به صداپیشگی نقش سوپرمن (انیمیشن Superman: Unbound ساخته شده در سال ۲۰۱۳) اشاره کرد. مت بامر جز آن دسته از بازیگر‌هایی است که از نظر فیزیکی می‌تواند به خوبی خود را با نقشی که در اختیارش قرار داده‌اند، یکی کند. در فیلم The Nice Guys به خوبی شاهد این موضوع بودیم. در آن فیلم مت بامر نقش یک قاتل را بازی می‌کرد. نکته جالب دیگر در مورد مت بامر ۳۹ ساله بودن وی است که اصلا با چهره‌اش مطابقت ندارد. بروس وین شخصیتی است که با گذشت زمان، خود را کامل کرده و پخته‌تر از قبل ظاهر می‌شود و از این‌رو مت بامر می‌تواند گزینه خوبی برای ایفای نقش بروس وین و بتمن باشد.

Wes Bentley

۱۳- وس بنتلی

وس بنتلی شخصی است که پس از بازی در فیلم Interstellar توسط کارگردان این فیلم برای بازی در نقش بتمن پیشنهاد شد. کریستوفر نولان معتقد بود که وی می‌تواند نقش جدید بتمن را در فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت به خوبی بازی کند. قطعا کریستوفر نولان چیزی را در وجود وس بنتلی دیده بود که زک اسنایدر نتوانست آن را ببیند و آن هم کاریزماتیک بودن وس بنتلی است. این کاریزماتیک بودن وی دقیقا ما را یاد بتمن و بروس وین می‌اندازد. متاسفانه وی مدتی از صحنه سینما و تلویزیون به دلیل مشکلات شخصی و استفاده از الکل و مواد دور بود و همین مشکلات مانع از این شد که وس بنتلی به یک ستاره رده اول هالیوود تبدیل نشود. با تمام این تفاسیر وی تمامی این مشکلات را پشت سر گذاشته است و بار دیگر روی صحنه آمده است تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

Richard Armitage

۱۲- ریچارد آرمیتاژ

همانند وس بنتلی، ریچارد آرمیتاژ نیز یکی دیگر از بازیگر‌هایی است که کاندید نقش بتمن در فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت بود که در آخر زک اسنایدر از بن افلک برای بازی در نقش بتمن استفاده کرد. آرمیتاژ همانند بنتلی تا حدی کاریزما و جذابیت بروس وین را دارد که فرض کردن وی در Bat Cave، آن هم در حالی که نقشه گرفتن مجرمان را می‌کشد، می‌تواند شدیدا جالب باشد. تا به حال در صنعت سینما مشاهده شده است که یک بازیگر در مسیر درستی از نقشی که به وی داده می‌شود، قرار نمی‌گیرد ولی اگر سرنوشت یک نقش در دستان شما باشد، شانس ایفای آن نقش باز در اختیارتان قرار داده می‌شود. از این‌رو ریچارد آرمیتاژ با اینکه در اولین شانس خود ناکام بود ولی، اگر شانس دومی در کار باشد، می‌توان امید داشت که وی را در نقش بتمن ببینیم.

Jason Clarke

۱۱- جیسون کلارک

جیسون کلارک یکی از ستاره‌های این روزهای سینمای هالیوود است که طی چند سال گذشته با بازی در فیلم‌هایی نظیر Dawn of The Planet of The Apes و فیلم Everest که برگرفته از یک داستان واقعی بود، توانست به محبوبیت خود بیافزاید. از آن‌جایی که مت ریوز کارگردان فیلم مستقل بتمن است و در گذشته Dawn of The Planet of The Apes را کارگردانی کرده است، احتمال دارد در صورت کناره‌گیری بن افلک، شاهد حضور جیسون کلارک در نقش بتمن باشیم. همچنین وی در فیلم Terminator Genisys به خوبی نقش جان کانر، قهرمان داستان، را ایفا کرد. جیسون به خوبی می‌تواند در نقش‌های درام، اکشن و نقش‌هایی که دارای شخصیت‌هایی با اعتماد به نفس بالا و شدیدا خونسر هستند بازی کرده و خود را به خوبی در قالب آن‌ها قرار بدهد.

Anson Mount

۱۰- انسون مونت

سریال وسترن Hell on Wheels یکی از سریال‌هایی است که شبکه AMC به خوبی آن را تبلیغ نکرد و خیلی از مخاطبان با این سریال آشنایی ندارند. ولی نمی‌توان منکر این شد که سریال Hell on Wheels یکی از برترین سریال‌هایی است که تا به حال ساخته شده و به خوبی دنیای غرب وحشی را به تصویر می‌کشد. در این سریال شاهد حضور انسون مونت به عنوان نقش اصلی هستیم که به خوبی توانایی‌های خود در امر بازیگری را به تصویر می‌کشد. انسون مونت با بازی در نقش کالن بوهانن ثابت کرده است که می‌تواند گزینه خوبی برای بازی در نقش بتمن باشد. بوهانن شخصی شدیدا قوی است و قصد دارد با پیدا کردن قاتلین خانواده‌اش، آن‌ها را به سزای اعمال‌شان برساند. دقیقا همانند بتمن که با آموزش دیدن قصد داشت تا انتقام پدر و مادر خود را بگیرد ولی رفته رفته کالن بوهانن در می‌یابد که چگونه می‌تواند حس انتقام خود را از بین برده و آینده‌ای بهتر را در مرزهای آمریکا به وجود بیاورد.

Michael C Hall

۹- مایکل سی. هال

اگر بن افلک تصمیم بگیرد که نقش بتمن را بازی نکند، مایکل سی. هال، ستاره سریال دکستر می‌تواند گزینه خوبی برای کمپانی برادران وارنر باشد تا با وی تماس گرفته و نقش بتمن را به او پیشنهاد بدهند. سریال دکستر را می‌توان یکی از باارزش‌ترین پروژه‌های دوران حرفه‌ای مایکل سی. هال نام برد که به مدت هشت سال به طول انجامید. دکستر مورگان یک دانشمند پزشک قانونی است که در طول روز قتل‌های مختلفی را بررسی می‌کند و در شب، یک شورشی است که به کشتار اشخاص خاصی می‌پردازد. تقریبا همانند بروس وین که در شب و روز دو شخصیت متفاوت دارد. مایکل سی. هال با بازی در این نقش به خوبی ثابت کرد که می‌تواند چهره‌های متفاوتی از خود به نمایش بگذارد و به یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین این لیست برای ایفای نقش بتمن تبدیل شود.

Kyle Chandler

۸- کایل چندلر

کایل چندلر بازیگری است که هیچ‌وقت نمی‌تواند در قالب یک نقش ثابت به ایفای نقش بپردازد و همیشه وی را در نقش‌ها و چهره‌های متفاوتی مشاهده کرده‌ایم که به خوبی توانسته است از پس نقشی که به وی داده شده است، برآید. اکثرا وی را با بازی در فیلم King Kong سال ۲۰۰۵ ساخته پیتر جکسون می‌شناسند. ولی وقتی نگاهی به کارنامه وی بیاندازیم، می‌بینیم بازی‌های متفاوتی در سریال Bloodline شبکه نت فلیکس و Friday Night Lights شبکه NBC از خود به جای گذاشته است که جزو کارهای با ارزش کایل چندلر به حساب می‌آیند. همچنین اگر به گذشته برویم، می‌توان به حضور در سریال Early Edition اشاره کرد که کمتر شخصی این سریال را به یاد دارد. وقتی به تمامی این کارها نگاه کنیم، به این نکته می‌رسیم که نقشی وجود ندارد که چندلر نتواند آن را بازی کند.

Colin Farrell

۷- کالین فارل

کالین فارل جز آن دسته از بازیگر‌هایی است که این روزها در فیلم‌های زیادی حضور دارند و هر سال شاهد حضور وی در سینما هستیم. اینکه یک بازیگر چه تعداد فیلم بازی کرده باشد اصلا مهم نیست. مهم این است که خروجی کار تا چه اندازه مورد استقبال قرار گرفته است. وی فیلم‌هایی داشته است که آن چنان موفقیت آمیز نبوده‌اند ولی از طرفی فیلم‌هایی نظیر Horrible Bosses را در کارنامه خود دارد که توانست در باکس آفیس خودی نشان دهد. اخیرا هم می‌توان به حضورش در فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them اشاره کرد. وقتی به بازی‌های وی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایفای نقش بروس وین است و طبق تجربه‌ای که در فیلم‌های ابرقهرمانی دارد (اشاره به حضور وی در فیلم دردویل) می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای ایفای این نقش باشد.

Eric Bana

۶- اریک بانا

اگر مبنا انتخاب بازیگری باشد که در فیلم‌های ابرقهرمانی بازی کرده، می‌توان اریک بانا را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نقش بروس وین و بتمن دانست. بازیگر‌ی استرالیایی که سابقه بازی کردن در نقش هالک را دارد و در فیلم‌های دیگری نیز به ایفای نقش پرداخته است که از بین آن‌ها می‌توان به فیلم Troy و Black Hawk Down اشاره کرد. اریک بانا نیز جز آن دسته از بازیگر‌هایی است که به خوبی خود را می‌تواند با نقشی که در اختیارش قرار داده‌اند وفق داده و عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد. وقتی به کارنامه وی نگاه می‌کنیم، می‌توان گفت که کمتر نقشی پیدا می‌شود که اریک بانا از انجام آن ناتوان است.

Keanu Reeves

۵- کیانو ریوز

کیانو ریوز یکی از بازیگر‌هایی است که در ظاهر، مخصوصا در دوران جوانی، شدیدا برای بازی کردن در نقش شخصیت‌های پولدار و خوش‌گذران ایده‌آل بود و حال نیز برای ایفای نقش در این‌گونه نقش‌ها آن چنان پیر نشده است. بازی وی در دو شماره فیلم جان ویک نمایان‌گر آدم کشی است که به خوبی می‌تواند دشمنان خود را حساب شده از پیش روی بردارد و اگر نگاهی به شخصیت بتمن بیاندازیم، می‌بینیم که این ابرقهرمان نیز همیشه حساب شده و از روی برنامه ریزی قبلی به سراغ دشمنان خود رفته و آن‌ها را نابود می‌کند. همچنین در جریان صحبت‌های مختلف کیانو ریوز، وی به این نکته اشاره کرده که همیشه دوست داشته است نقش بتمن را بازی کند. از طرفی به واسطه همکاری گذشته‌اش با کمپانی برادران وارنر به خاطر سه‌گانه ماتریکس (The Matrix)، احتمال دارد شاهد حضور وی در نقش بتمن باشیم.

Michael Fassbender

۴- مایکل فاسبندر

همگی مایکل فاسبندر را به عنوان مگنیتو در مجموعه سینمایی X-Men می‌شناسیم؛ شخصی جهش‌یافته که می‌تواند فلزات را کنترل کند. شاید روزی کمپانی فاکس بار دیگر فیلمی از این مجموعه بسازد و وی را در نقش جهش یافته‌ای که می‌تواند فلزات را کنترل کند ببینیم ولی، در حال حاضر وی در هیچ فیلم خاصی بازی نکرده و کمپانی برادران وارنر به خوبی می‌تواند از وی استفاده کنند. مایکل فاسبندر بازیگر توانایی است و تجربه بازی کردن در فیلم‌های ابرقهرمانی، نشان می‌دهد که می‌تواند جای خالی بازیگر‌های بزرگ در نقش‌های ابرقهرمانی را به خوبی پر کند. از این‌رو فاسبندر می‌تواند یکی از گزینه‌های خیلی خوب برای بازی در نقش بروس وین و همچنین ایفای نقش بتمن باشد.

Jon Hamm

۳- جان هام

نکته جالب در مورد جان هام این است که وی بیشترین رای را در بین هواداران برای بازی در نقش سوپرمن داشت. ولی در آخر تصمیم گرفته شد که از هنری کاویل برای فیلم Man of Steel استفاده شود. با اینکه جان هام فرصت خود را برای بازی در یک فیلم ابرقهرمانی از دست داد ولی اگر بن افلک از نقش بتمن به صورت کامل کناره‌گیری کند، می‌توان امید داشت که وی را در ظاهر بتمن مشاهده کنیم. جان هام با بازی در سریال Mad Men شبکه ای‌ام‌سی نشان داد که به خوبی می‌تواند از پس نقش‌هایی که به وی داده می‌شوند، برآید.

Luke Evans

۲- لوک اونز

یکی از سخت‌کوش‌ترین و قابل اطمینان‌ترین بازیگران امروز، لوک اونز است؛ کسی که تقریبا می‌تواند هر نقشی را بازی کند. همانطور که در فیلم‌های Fast & Furious 6 یا Dracula Untold کارش را انجام داد. پس با این اسناد می‌توان گفت که وی برای یک فیلم اکشن کاملا مناسب است. اگر بن افلک از پذیرش نقش بتمن انصراف دهد، کمپانی برادران وارنر باید زیرکانه به دنبال به دست آوردن وی برای نقش بتمن باشد. لوک اونز همه موارد لازم را دارد، جذابیتی شیطانی، حضوری تنومند و همچنین تجربه کافی.

Jake Gyllenhaal

۱- جیک جیلنهال

وقتی همه چیز به شکست ختم شد، جاگزینی برای قهرمان‌مان بیاورید! بسیاری از طرفداران و مخاطبان، یادشان نمی‌آید اما توبی مگوایر، بازیگر نقش مرد عنکبوتی، تا لبه جایگزین شدن با جیک جیلنهال رفته بود و آن هم به سبب جراحتش بود که فیلم برداری را به تاخیر انداخت، اما در نهایت مگوایر باری دیگر در نقش مردعنکبوتی ظاهر شد. حال چند سال از آن اتفاق گذشته و جیک حدود ۳۶سال سن دارد، کمی جوان‌تر از افلک است اما آنقدر بالغ است که بتواند جامه افسانه‌ای را بر تن کند. وی چهره و ظاهر لازم برای ایفای نقش بروس وین را دارد و حتی گفته شده بود که برای فیلم Batman Begins جیک جیلنهال ایفای نقش بتمن را خواهد کرد اما در نهایت کریستین بیل جایش را گرفت. حال که احتمالا بن افلک از ظاهر شدن در نقش شوالیه تاریکی صرف نظر کرده، جیلنهال می‌تواند جایگزین خوبی برای وی باشد. البته اخیرا هم شایعاتی به گوش رسیده که وی نقش بتمن را ایفا خواهد کرد.

تانی کال

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *