برادران وارنر شایعه لغو پخش همزمان فیلم Dune در سینما و HBO Max را تکذیب کرد

مدیران استودیوی برادران وارنر می‌گویند فیلم «تل‌ماسه» همچنان قرار است در تاریخ ۱ اکتبر به شکل ترکیبی و همزمان در سالن‌های سینما و شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شود. این فیلم بنابر اعلام استودیو تا ۳۱ روز از این شبکه در دسترس است و سپس به صورت انحصاری از سینما پخش خواهد شد.

پیش‌تر: فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) به کارگردانی «دنی ویلنوو» اواخر تابستان امسال تنها در سالن‌های سینما اکران خواهد شد و پس از ۴۵ روز در اختیار مشترکین اچ‌بی‌او مکس قرار می‌گیرد. «ددلاین» گزارش داده است که وارنرمیدیا در مورد پخش همزمان فیلم در سالن‌های سینما و اچ‌بی‌او مکس برای این فیلم پرهزینه و پرستاره تجدید نظر کرده است.

در این گزارش آمده است که این فیلم علمی-تخیلی ابتدا در ماه سپتامبر به جشنواره ونیز میرود و سپس از ۱ اکتبر در بازارهای جهانی اکران خواهد شد. برادران وارنر از حالا برای اکران فیلم در سینماهای زنجیره‌ای ریگال به توافق رسیده‌اند. این استودیو قرار بود از ابتدای سال ۲۰۲۲ پخش همزمان فیلم‌های پرخرجش در سالن‌های سینما و اچ‌بی‌او مکس را لغو کند.

به این ترتیب «تل‌ماسه» ابتدا از پاییز به اکران می‌رسد و احتمالاً تنها فیلم وارنرها در سال ۲۰۲۱ است که چنین سرنوشتی پیدا می‌کند. فیلم‌های مدعی اسکار «شاه ریچارد» (King Richard) «ویل اسمیت» و «مرد گریان» (Cry Macho) «کلینت ایستوود» همچنان قرار است در سال ۲۰۲۱ به صورت همزمان در سینماها و شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شوند.

این گزارش همزمان با ادغام دو کمپانی وارنرمیدیا و دیسکاوری توسط ای‌تی‌اند‌تی منتشر شده است. «جیسون کیلار» مدیر وارنرمیدیا بود که تصمیم گرفت فیلم‌های برادران وارنر در سال ۲۰۲۱ را همزمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش کند. این تصمیم جنجالی اگرچه ممکن است نتایجی در پی داشته باشد، اما انتقاد تند فیلمسازانی چون ویلنوو و «کریستفر نولان» که پروژه بعدی خود پس از «تنت» (Tenet) را معرفی نکرده را برانگیخت. ویلنوو با انتشار بیانیه‌ای گفت که این اقدام ممکن است حیات «تل‌ماسه» را به عنوان یک چندگانه به خطر اندازد.

وارنر هنوز به صورت رسمی تغییر استراتژی پخش «تل‌ماسه» را تأیید نکرده اما یکی از دلایل لغو این تصمیم ممکن است سرمایه‌گذاری ۷۵ درصدی کمپانی فیلمسازی لجندری باشد. مدیران این کمپانی ادعا کرده‌اند که تا ۳۰ دقیقه پیش از علنی شدن تصمیم جنجالی وارنرمیدیا از آن بی‌اطلاع بوده‌اند. لجندری ۷۵ درصد بودجه «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) را نیز تأمین کرده بود. این فیلم هیولایی عملکرد قابل‌قبولی در گیشه و شبکه اچ‌بی‌او مکس داشت.

«تیموتی شلمی»، «زندیا»، «ربکا فرگوسن»، «اسکار آیزک»، «خاویر باردم»، «جاش برولین»، «جیسون موموآ»، «دیو باتیستا» و «استلان اسکارزگارد» از جمله بازیگران «تل‌ماسه» خواهند بود.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *