تا زمانی که رابطه خوبی با خودتان نداشته باشید به سختی می توانید با فرد دیگری وارد رابطه ایده آلی شوید. زیرا در این صورت رابطه باعث می شود به او وابسته شوید، احساساتی منفی مثل حسادت پیدا کنید و در نهایت دچار اختلاف شده و روابط تیره و تار می شود. این روابط هر دو طرف را به غم و اندوه و خشم مبتلا می کند و در نهایت هر دو احساس تنهایی می کنند.

برای این که گرفتار چنین مشکلاتی نشوید ابتدا باید روی بهبود و تقویت خودتان تمرکز کنید. زیرا تا زمانی که خودتان خودتان را دوست نداشته باشید هیچ کس دیگری نمی تواند شما را دوست داشته باشد.

وقتی شروع به بهبودی خودتان بکنید خیلی زود متوجه می شوید که هم شادتر هستید و هم اعتماد به نفس بیشتری دارید. دیگران جذب شخصیت گرم، دوستانه و مثبت شما می شوند و به همین دلیل شما را دوست دارند. به عبارت دیگر از خودتان را دوست نداشته باشید انرژی منفی از خودتان منتشر می کنید که باعث می شود دیگران از شما دور و دورتر شوند.

شاید تصور کنید که بهبودی خود کار خیلی سختی باشد اما این کار بسیار آسان است و فواید بیشماری دارد. با بهبودی خود، خودتان را بیشتر دوست خواهید داشت و در روابط شادتر و مثبت تر خواهید بود. اگر تصمیم گرفته اید که رابطه خوبی با همسرتان داشته باشید ابتدا با این چند روش خودتان را اصلاح کنید:

داشتن روابط بهتر

اولین چیزی که برای بهبودی خودتان نیاز دارید این است که خودتان را دوست داشته باشید. اگر با خودتان رابطه خوبی نداشته باشید نیازهای خودتان را نادیده می گیرید. سعی کنید به نیازها و خواسته های تان گوش بدهید و در رابطه با آن نیازها و خواسته ها با خودتان ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال اگر در رابطه با موضوعی تردید دارید سعی نکنید آن را نادیده بگیرید. زمان کوتاهی به آن حس تردید فکر کنید به آن احترام بگذارید.

به خودتان توهین نکنید

یک رابطه نا سالم مملو از توهین ها و ناسزاهاست. اما یک رابطه سالم سرشار از تشویق و تاکیدات مثبت است. به خاطر داشته باشید که شما دوست خودتان هستید نه دشمن خودتان. سعی کنید دیگر به خودتان توهین نکنید و اگر هم این کار را کردید بلافاصله بعد از آن به افکار مثبت فکر کنید. با این کار به مرور زمان توهین ها کمتر شده و جای خود را به دیدگاه هایی می دهد که باعث می شود نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید. این تمرین علاوه بر سادگی بسیار موثر است.

جملات مثبت را جایگزین جملات منفی کنید

اگر رابطه خوبی با خودتان نداشته باشید ممکن است افکار منفی هم داشته باشید و این روی دید شما به دنیا و خودتان تاثیر می گذارد. بنابراین زمانش رسیده است که جملات منفی (مثل: نه، زشت، کسل، تنها، عذاب آور، بی علاقه) را با جملات مثبت ( مثل بله، شاد، خرسند، عشق، سپاسگزارم) جایگزین کنید. شاید در ابتدا تصور کنید که در حال ساخت یک شخصیت قلابی جدید هستید اما به مرور زمان به آن عادت می کنید و احساس شادتری خواهید داشت.

افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید

وقتی توانسته اید روش صحبت کردن با خودتان را تغییر دهید راحت تر می توانید افکارتان را هم تغییر بدهید. اگر احساس می کنید که ذهن تان پر از افکار منفی است سعی کنید که این افکار را از ذهن تان دور بریزید.

به دنبال یک دلیل واقعی برای شادتر و سالم تر بودن باشید

بسیاری از مردم سعی می کنند سالم باشند چون فکر می کنند سلامتی لازمه زندگی آن هاست. اما در واقع این دلیل خوبی برای سالم بودن نیست. بنابراین با این دلایل از سالم بودن خود لذت نمی برید. به دنبال یک دلیل واقعی برای سالم بودن باشید. دلیلی که تنها یک اجبار نباشد. سعی کنید ورزش ها و غذاهای سالمی که دوست دارید را پیدا کنید و برای رسیدن به هدف نقاط عطف سلامت تعیین کنید.

bedunim

  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *