برای بدست آوردن ایده های خوب بهتر است همیشه شنونده خوبی باشیم. البته دنیای اطراف ما مملو از اتفاقاتی است که به سختی می شود دهان خود را بسته و فقط شنونده بود اما باید دانست که همیشه بهترین نتایج نصیب کسانی خواهد شد که به دنیای اطراف خود خوب گوش می سپارند.

گوش سپردن به دنیای اطراف به این معنی نیست که سکوت کرده و منتظر بمانیم دیگری حرف  خود را تمام کند تا نوبت به سخن گفتن ما برسد. بلکه به هنگام صحبت کردن دیگران باید با دقت به حرف های آن ها گوش کرده و مطالب مفید و پرارزش را از آن بدست آوریم.

یکی از مدیران فیسبوک این چنین می گوید: راز موفقیت مارک زاکربرگ در این است که او همیشه شنونده بسیار خوبی است. کارآفرینان زیادی همه روزه به دفتر فیسبوک مراجعه می کنند و ایده ها و خدمات خود را ارائه می دهند. در این مواقع مارک زاکر برگ با دقت به حرف های تمامی آنها گوش می سپارد.

شاید بسیاری تصور می کنند که نصیحت به جوانان نتیجه عکس داشته و امری خسته کننده برای آنها محسوب می شود. اما این افراد باید بدانند که نصیحت یک فرد تجربه ی عمر سپری شده اوست. زاکر برگ، جوان موفق و باهوش همیشه به نصایح افراد فرهیخته گوش فرا می دهد و همیشه بهترین فرصت ها را از سخنان آنها برای خود می سازد.

از ایده های جدید استقبال کنید

اگر در جلساتی که با کارمندان خود تشکیل می دهید فقط سخنگو باشید و فرصت حرف زدن و ارائه راه حل ها را از آنها بگیرید نمی توانید هرگز دید خود را وسیع کنید. یک مثال جالب در این مورد اتفاقی بود که اخیرا رخ داد و ایلان ماسک از نصیحت یک دانش آموز کلاس پنجمی در توییتر، یک ایده بسیار عالی کسب نمود.

برای درک بیشتر، گوش فرا دهید، پاسخ ندهید

تمامی جلساتی که به هدف همفکری در شرکت ها تشکیل می شود نباید نمایشی باشد، بلکه باید جلساتی باشد که به طور جدی و دقیق به حرف های کارمندان گوش داده شود. شاید مطالبی که کارمندان در اختیار مدیر قرار می دهند تنها یک بار اتفاق بیفتد. بنابراین باید به دقت به آنها گوش داده شود. کارمندان به خوبی درک می کنند که آیا مدیر علاقمند به شنیدن مباحث آنها خواهد بود یا خیر.

vitrino

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *