در نمایشگاه MWC امسال شاهد رونمایی سامسونگ از تبلت جدید خود با نام گلکسی تب اس ۳ بودیم که اگرچه جای خالی گوشی پرچمداری از سامسونگ را پر نمی کرد اما در نوع خود و به عنوان یک تبلت، دستگاه خیره کننده است.

اولین تبلت اندرویدی با بدنه پشتی شیشه ای

در طراحی تبلت Galaxy Tab S3 از شیشه برای بدنه پشتی آن استفاده شده که پیش از این شاهد این نوع طراحی در هیچ یک از تبلت های اندرویدی نبودیم. پیش از این شاهد استفاده از جنس شیشه برای بدنه پشتی اسمارت فون ها بوده ایم که به خوبی نیز جواب داده است، اما در مورد تبلت ها، باید منتظر ماند و دید که آیا این رویکرد مناسب خواهد بود یا خیر.

به غیر از این، طراحی این تبلت کاملا استاندارد است؛ بدنه جلویی کاملا تخت، نمایشگری به سایز ۹٫۷ اینچ و مجموعه استانداری از دکمه ها به همراه دکمه استاندارد home که اسکنر اثر انگشت نیز در آن جای داده شده، همچنین بدنه پشتی تختی که در قسمت بالایی آن دوربین قرار گرفته. گرچه که تمام این موارد معمولی بوده و فاقد نوآوری خاصی است، اما به هر حال راضی کننده است.

آنچه که در طراحی این تبلت جدید است، تنظیمات اسپیکر چهارگانه آن است. تنظیم صدای این اسپیکرها به صورت حرفه ای توسط AKG انجام شده و صدای می توان گفت راضی کننده ای که در عین حال کاملا بلند است را پخش می کنند.

دو مدل کاور برای این تبلت در نظر گرفته شده؛ کاوری مجهز به کیبورد و کاوری فاقد کیبورد که هر دو آنها هم دارای کارکرد کاور و هم پایه تبلت را دارند، اما نحوه تا شدن آن به سمت داخل و خارج تا حدودی برای اول گیج کننده است که البته پس از یکبار استفاده حتما برای کاربر عادی خواهند شد.

کیبورد این تبلت، ویژگی خاصی از آن است که واقعا شگفت انگیز است. این کیبورد از طریق پین های پوگو (pogo) به بدنه اصلی تبلت متصل شده و البته باید گفت که کار کردن با آن بسیار رضایت بخش است. کار با اکثر کیبورد تبلت ها از نظر راحتی و بازخوردهای لمسی تا حدودی ناامیدکننده است، اما در مورد کیبورد گلکسی تب اس ۳ به هیچ عنوان با این مشکل مواجه نخواهید شد. البته باید گفت که از این نظر اصلا نزدیک به کیبورد لپ تاپ نیست ولی در حقیقت هیچ کسی هم انتظار کیبوردی با چنین کیفیت را از این تبلت ندارد.

ابعاد کلی تبلت به صورت ۲۳۷٫۳×۱۶۹×۶ میلی متر و وزن آن ۴۲۹ گرم می باشد. البته وزن مدلی از آن که دارای قابلیت اتصال LTE است بیشتر بوده و ۱۵ گرم سنگین تر است که البته هنوز هم جزو دستگاه های سبک قرار می گیرد.

همچنان که در مورد طراحی این تبلت صحبت می کنیم، باید به قلم لمسی S Pen آن نیز اشاره کرد که نوک آن باریک تر شده و به ۰٫۷ میلی متر رسیده است، همچنین میزان حساسیت به فشار آن نیز با هدف فراهم کردن تجربه نگارشی بهتر، تقویت شده است. همچنین باید اضافه کرد که بدنه کلی این قلم نیز بزرگتر طراحی شده که سبب می شود هنگام کار با آن حس در دست داشتن یک قلم واقعی در کاربر تداعی شود.

علاوه بر اینها، بدیهی است که قلم لمسی S Pen طراحی شده از نظر سخت افزاری نیز بهبودهایی را به خود دیده است، چراکه اکنون حتی کج شدن ها و متمایل شدن های ناچیز قلم نیز تشخیص داده می شود. در برخی اپلیکیشن ها این ویژگی منجر به نتایج مختلفی خواهد شد، برای مثال ممکن است به هنگام طراحی خطوطی با ضخامت های مختلف را بوجود آورد که لحاظ کردن چنین قابلیتی نشانگر توجه سامسونگ به جزئیات است.

نمایشگر AMOLED

نمایشگر تبلت گلکسی تب اس ۳، همانطور که انتظار می رفت از نوع Super AMOLED و به سایز ۹٫۷ اینچ می باشد. نسبت تصویر نیز در آن مشابه مدل قبلی برابر ۴:۳ بوده که بنابراین از این نظر جلب توجه نمی کند. حتی رزولوشن تصویر نیز مشابه نسل قبلی این تبلت برابر ۱۵۳۰×۲۰۴۸ می باشد که در نتیجه تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ نیز در آن بدون تغییر باقی می ماند.

با سخت افزار جدید تب اس ۳ همچنین می توان به پشتیبانی از HDR 10 دسترسی داشت که البته باید گفت محتوای HDR هنوز به صورت محدود تولید می شود که برای رفع این مشکل نیز سامسونگ اقدام به وارد همکاری شدن با آمازون کرده و بنابراین کاربران می توانند به ویدیوهایی با کیفیت اوریجینال HDR در در لحظه دسترسی داشته باشند.

پردازنده

اسنپدراگون ۸۲۰ تراشه ایست که در تعداد زیادی از دستگاه ها از آن استفاده شده و امتحان خود را پس داده است، از طرفی اسنپدراگون ۸۳۵ هنوز به طور گسترده در دسترس قرار نگرفته است. بنابراین در گلکسی تب اس ۳ از ۸۲۰ استفاده شده است.

در خصوص بخش حافظه نیز باید گفت که این تبلت مجهز به حافظه رَم ۴ گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی به همراه پشتیبانی از کارت های حافظه MicroSD تا حداکثر ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت است.

دوربین

از آنجایی که دوربین تبلت ها آنچنان برای عکسبرداری مورد استقبال قرار نمی گیرد، سامسونگ نیز دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی را برای این تبلت در نظر گرفته است. دوربین سلفی آن نیز ۵ مگاپیکسلی است.

باتری

ظرفیت باتری Galaxy Tab S3 نیز ۶۰۰۰ میلی  آمپری بوده که در مقایسه با مدل قبلی که سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده بود و دارای باتری با ظرفیت ۵۸۷۰ میلی  آمپر بود، پیشرفت چشمگیری نداشته است. البته احتمالا برای تبلتی با این ضخامت، این باتری مناسب ترین باشد اما به هر حال در مقایسه با سایر مدل تبلت های رقیب، جا می ماند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *