بازی‌های ایرانی روز به روز در حال گسترش هستند و در برخی موارد شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم. صنعت بازی‌های ایرانی هنوز به جایی نرسیده که بتواند با ایده‌های جدید و خلاقانه، بازی‌های جذابی که بتواند همگان را به خود جذب نماید، تولید کند. با این حال بسیاری از بازی‌های فعلی که توسط توسعه‌دهندگان داخلی تولید شده و موفقیت خوبی به دست می‌آورند، با الهام گرفتن از بازی‌های خارجی ساخته شده‌اند.

البته باید بگوییم الهام گرفتن یا در برخی موارد کپی کردن، اگر با دقت انجام شود و کیفیت بالایی داشته باشد، نه تنها کار بدی نیست، بلکه بسیار مفید بوده و باعث پیشرفت در عرصه بازی‌سازی کشور نیز می‌شود. امروز می‌خواهیم با هم یکی از بازی‌های خوب، جذاب، جالب و قابل قبولی که اخیراً تولید و منتشر شده را بررسی نماییم.

نام این بازی نبرد اساطیر است و در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به کلش رویال دارد. باید بگوییم این بازی علی‌رغم شباهت زیاد به کلش رویال، بسیار جذاب و سرگرم کننده است. یکی از نکات مثبت نبرد اساطیر، آنلاین بودن آن است. تاکنون بازی‌های آنلاین کمی توسط سازندگان داخلی ساخته شده‌ است. بازی‌هایی نیز که در این دسته بوده‌اند توفیق چندانی نداشته‌اند مگر در چند مورد خاص. حال با هم نگاهی به بازی استراتژیک و جذاب نبرد اساطیر می‌اندازیم:

طراحی و گرافیک

در این بازی کارت‌های متفاوتی وجود دارند که از هر یک از آن‌ها در نبردهایتان استفاده می‌کنید. در مورد کاربرد کارت‌ها در ادامه توضیح خواهیم داد ولی اکنون در مورد طراحی کارت‌ها و جنگجویان بحث می‌کنیم. از لحاظ ظاهری، طراحی خوب و جذابی را در کارت‌ها و همچنین جنگجویان، مشاهده می‌کنیم. ابعاد، شکل و تطابق ظاهر هر کدام با ویژگی‌های خاص آن سرباز، در این بازی به خوبی انجام شده است.

ظاهر و گرافیک فضای بازی نیز قابل قبول است و سعی شده نبردها در محیط‌های مختلف انجام شود تا بازی برای یکنواخت نشود. طراحی منو اصلی و سایر بخش‌های بازی نیز خوب و کاربردی بوده و اندازه هر بخش و رنگ‌بندی نیز مناسب و چشم‌نواز است.

به طور کلی گرافیک بازی و طراحی شخصیت‌ها خوب انجام شده و کاربر از انجام این بازی حتی در طولانی مدت خسته نمی‌شود.

شروع بازی

در ابتدا مانند سایر بازی‌های استراتژیک شما چند حمله آزمایشی انجام می‌دهید. وقتی آموزش‌ها به پایان رسید شما وارد عرصه واقعی بازی می‌شوید. همانطور که گفتیم نبرد اساطیر یک بازی آنلاین است که همین موضوع جذابیت بازی را دو چندان می‌کند، چرا که شما در حال رقابت با بازیکنانی از سراسر کشور هستید.

زمانی که تصمیم به حمله به سایر بازیکنان گرفتید دکمه حمله را لمس کنید تا با جستجو نبرد بین شما و کاربر دیگر آغاز شود. زمان سرچ در بازی کوتاه است و با گذشت 10 الی 20 ثانیه حریف شما پیدا شده و میدان نبرد ظاهر می‌شود. باید سعی کنید تا با انتخاب کارت‌های مناسب حریف خود را شکست دهید.

هر کارت مقداری اکسیر نیاز دارد، این اکسیر در نوار آبی رنگ سمت چپ دیده می‌شود و مقدار آن با گذشت زمان در طول حمله بالاتر می‌رود. شما باید سعی کنید ترکیبی کارت‌ها را برای نبرد خود آماده کنید تا بتوانید بر حریف خود پیروز شوید. در مورد کارت‌ها در بخش بعد توضیح خواهیم داد.

میدان‌‎های نبرد مختلفی در این بازی وجود دارد که با بالا رفتن کاپ شما، ظاهر میدان‌های نبرد نیز تغییر می‌کند، که از جمله نکات مثبت نبرد اساطیر به حساب می‌آید. در پایان این بخش تصاویر مربوط به میدان‌های نبرد مختلف بازی را مشاهده نمایید.

اگر بتوانید به قلعه رقیب خود نزدیک شده و به آن آسیب بزنید به ازای هر مقدار تخریب ستاره‌ای کسب خواهید کرد. نحوه کسب ستاره تقریبا به این صورت می‌باشد که با 30 درصد تخریب 1 ستاره، 60 درصد تخریب 2 ستاره و با تخریب کامل قلعه حریف 3 ستاره دریافت می‌کنید. البته تخریب‌ها با درصد به شما نمایش داده نمی‌شوند و تنها از روی نوار استقامت قلعه می‌توانید حدود آن را حدس بزنید. زمان نبرد 3 دقیقه است که در این 3 دقیقه هر فرد که ستاره بیشتری کسب کند برنده خواهد بود، البته اگر قبل از 3 دقیقه شما موفق به تخریب کامل قلعه حریف خود شوید، به عنوان برنده انتخاب می‌شوید.

با برنده شدن در هر نبرد مقداری کاپ، سکه و یک صندوق به شما تعلق می‌گیرد. اما با شکست در نبردها تنها کاپ شما کم می‌شود. در مورد صندوق‌ها و محتویات داخل آن‌ها نیز در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کارت‌ها

کارت‌ها در این بازی نقش مهمی دارند. در ابتدا تعدادی کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ها در نبردهای خود استفاده نمایید. به مرور و با کسب صندوق‌های بیشتر، کارت‌های جدیدتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در حال حاضر 38 کارت برای بازی کردن در دسترس است که هر کدام ویژگی و مشخصات خاص خود را دارند، طراحی و ظاهر تمامی کارت‌ها جذاب بوده و از شخصیت‌های جالبی در آن‌ها استفاده شده است.

همانگونه که اشاره شد هر کارت به مقدار مشخصی اکسیر نیاز دارد. شما در اتک‌ها نمی‌توانید تمامی کارت‌ها را در اختیار داشته باشید، بلکه تنها می‌توانید در هر حمله 8 کارت همراه خود ببرید. پس باید از بین کارت‌هایی که دارید پیش از حمله 8 کارت که از تعداد اکسیر مختلفی تشکیل شود را انتخاب نمایید. به تبع انتخاب کارت‌های با اکسیر زیاد و یا کم پیروزی شما در نبرد را تضمین نخواهد کرد، بلکه باید به مرور و با کسب تجربه، برای شانس پیروزی بیشتر، از ترکیب خاصی از کارت‌ها استفاده کنید. البته هر کارت قابل ارتقا نیز است. بحث ارتقا کارت‌ها را در بخش صندوق‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

صندوق‌ها

اشاره کردیم که با پیروزی در نبردها مقداری کاپ، سکه و یک صندوق به دست می‌آورید. اما درون این صندوق‌ها چیست؟ در ابتدا باید بگوییم تنها یک نوع صندوق در این بازی وجود ندارد، بلکه صندوق‌های گوناگون و متنوعی در این بازی یافت می‌شود، اما در همه‌ی آن‌ها تعدادی کارت، الماس و سکه قرار گرفته است.

انواع مختلف صندوق‌ها در این بازی شامل:
  • صندوق رایگان (با کسب ده ستاره از نبردها این صندوق به شما تعلق می‌گیرد)
  • صندوق نقره‌ای
  • صندوق طلایی
  • صندوق افتخار
  • صندوق جادویی
  • صندوق اشرافی
  • صندوق سلطنتی
  • و …

برای ارتقای سطح هر کارت، نیاز به جمع‌آوری تعداد مشخصی از کارت‌ها در هر سطح دارید، به عنوان مثال برای ارتقای سرباز کمان دار از سطح 1 به سطح 2، نیاز به 4 کارت کمان دار دارید، زمانی که این مقدار کارت را جمع‌آوری کردید می‌توانید با هزینه کردن مقداری سکه کارت موردنظر را ارتقا دهید. هرچه سطح کارت‌های شما ارتقا پیدا کند، میزان آسیب زدن و مقاومت سربازان شما نیز افزایش می‌یابد. تصاویر مربوط به گفته‌های فوق را در پایان این بخش مشاهده نمایید.

زمان باز شدن هر صندوق متفاوت است و شما در یک زمان، تنها می‌توانید 1 صندوق را باز کنید، و امکان باز کردن همزمان دو صندوق وجود ندارد. زمان باز شدن صندوق‌ها نیز متفاوت می‌باشد. از همین رو قابلیت جالبی در این بازی با نام واقعیت افزوده گنجانده شده است. چیزی شبیه به بازی پوکمون گو! در تصاویر نحوه استفاده از این قابلیت مشخص است. متاسفانه در زمانی که ما این بازی را بررسی کردیم، این قابلیت در دسترس نبود و امکان استفاده از آن را نداشتیم ولی هم اکنون این ویژگی در دسترس است که خود باعث زودتر باز شدن صندوق‌ها و به تبع افزایش سرعت پیشرفت شما در بازی می‌شود.

قبیله

اگر اهل بازی‌های استراتژیک باشید، متوجه نقش مهم قبیله در پیشرفت خود هستید. از بازی‌هایی مثل تراوین گرفته تا کلش اف کلنز و کلش رویال، قبیله نقش مهمی در پیشرفت هر بازیکن دارد. در نبرد اساطیر نیز چنین قابلیتی وجود دارد که شما می‌توانید با پیوستن به یک قبلیه، خود را تقویت نمایید. اما ظاهر و چیدمان کلن چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و سازندگان این بازی می‌توانند با ایجاد تغییراتی در این بخش، آن را بیش از پیش، جذاب نمایند.

از این گذشته، شما می‌توانید در قبیله خود درخواست کارت نمایید. در بخش ارتقای کارت‌ها اشاره کردیم که زمانی که تعداد مشخصی از یک کارت خاص در اختیار داشته باشید می‌توانید سطح کارت خود را ارتقا دهید. در قبیله، شما می‌توانید با درخواست این کارت‌ها از هم قبیله‌ای‌های خود، زودتر کارت‌هایتان را ارتقا دهید. زمان درخواست کارت در قبیله هر 8 ساعت یکبار می‌باشد.

با اهدای هر کارت به دوستان خود در قبیله، مقدار سکه به شما تعلق می‌گیرد و سطح بازی شما نیز به مقدار کمی افزایش می‌یابد (مانند دونیت کردن در کلش اف کلنز و یا کلش رویال که به شما مقداری XP تعلق می‌گرفت).

امتیازات

یکی از بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز بازی نبرد اساطیر مربوط به بخش امتیازات آن می‌شود. البته ایراداتی به آن وارد است که به آن اشاره می‌کنیم.

در بخش امتیازات 3 قسمت وجود دارد:
  • بازیکنان برتر
  •  قبیله‌های برتر
  • رتبه من

در بخش بازیکنان برتر، افرادی که بالاترین مقدار کاپ را دارند نمایش داده می‌شوند و شما متوجه می‌شوید برای رسیدن به برترین‌ها در این بازی راه طولانی را در پیش دارید.

در بخش قبیله‌های برتر نیز به همین صورت، قبیله‌هایی که بیشترین کاپ را دارند در صدر لیست قرار گرفتند و شما می‌توانید با انتخاب یک قبیله مناسب و در صورت تایید آن‌ها به عضویت قبیله‌ای خوب درآمده و سرعت پیشرفت خود را افزایش دهید.

بخش رتبه من نیز، رتبه فعلی شما را با در نظر گرفتن مقدار کاپ شما نمایش می‌دهد. ایرادی که به این بخش وارد بوده، از ناهماهنگی لیست مربوط به “رتبه من” است. طبق عکس‌هایی که در زیر قرار گرفته‌اند، مشاهده می‌شود که در بازه‌های زمانی کوتاه و بدون تغییر خاصی در کاپ، فاصله با نفرات بالا و پایین و همچنین نشانگر میزان صعود و سقوط رتبه اعداد بسیار متفاوتی را نشان می‌دهند، که امیدواریم این مشکل نیز در به روز رسانی‌های بعدی این بازی رفع شود.

نگهداری از اکانت بازی

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بازی نبرد اساطیر امکان حفظ بازی شما از طریق حساب گوگل و یا ساخت حساب در خود بازی است. این قابلیت باعث می‌شود که در صورت پاک شدن بازی از روی دستگاه شما به هر دلیلی ، امکان بازیابی آن مهیا باشد.

جمع بندی

نبرد اساطیر یک بازی ایرانی بسیار خوب و با کیفیت است. اگرچه این بازی شباهت بسیاری به کلش رویال دارد، ولی تفاوت‌هایی نیز در آن دیده می‌شود که آن را برای کاربر جذاب می‌کند. نکات مثبت بسیاری در این بازی وجود دارد که در مطلب فوق به آن‌ها اشاره کردیم. برای ما این بازی جذابیت بیشتری نسبت به کلش رویال داشت، یکی به دلیل ایرانی بودن و دلیل دیگر طراحی‌های جالب و نوآورانه‌ی آن. اگر سرورهای بازی کمی قوی‌تر شوند و زمان تعمیرات در سرورها و قطع بازی از راه‌های مختلف به کاربران اطلاع رسانی شود، کمتر نقصی می‌توان در بازی نبرد اساطیر یافت!

اگر تاکنون این بازی را انجام ندادید، استفاده از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از طریق دکمه‌های زیر و همچنین وبسایت تریکسمن می‌توانید بازی نبرد اساطیر را دریافت نمایید.

zoomg

  • Last Day of June

    بررسی بازی Last Day of June

    بررسی بازی Last Day of June بازی‌های ویدیویی علاوه بر اینکه یک مدیوم تعاملی هستند و از این…
  • A Hat In Time

    بررسی بازی A Hat in Time

    بررسی بازی A Hat in Time ۲۰۱۷ یک سال عالی برای پلتفرمرها بود. ریمستر کرش بندیکوت، کاپهد و …
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds

    بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

    بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds برخی بازی‌ها هستند که به ناگاه موجی از بازی…
  • DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY

    نقد و بررسی بازی DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY

    نقد و بررسی بازی DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY ماهیت اصلی سری Danganronpa، همیشه تقابل ا…
  • Finding Paradise

    بررسی بازی Finding Paradise

    بررسی بازی Finding Paradise وقتی که چند سال پیش شانس تجربه بازی To the Moon را داشتم، با ا…
  • CALL OF DUTY

    نقد و بررسی Call of Duty: WW2

    نقد و بررسی Call of Duty: WW2 پس از سفرهای بسیار به زمان‌های متعدد در ادوار مختلف آینده، ه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *