طی چند وقت اخیر بازی‌های ژاپنی عملکرد بسیار عالی‌ای داشته‌اند و پس از آثار موفقی چون Gravity Rush 2، Nioh و NieR: Automata این بار نوبت به بازی Persona 5 رسیده تا با نمره‌های بسیار عالی‌اش قدرت بازیسازان ژاپنی را به رخ بکشد. Persona 5 یک بازی نقش آفرینی ژاپنی ساخته اتلوس است که در تاریخ ۱۵ فروردین برایپلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 منتشر خواهد شد. در بازی پرسونا ۵۵ کنترل یک پسر دبیرستانی را برعهده خواهید داشت که از قدرت‌های ویژه‌ای بهره می‌برد.

وقایع داستانی بازی Persona 5 در شهر توکیو رخ می‌دهند و سیستم مبارزات بازی هم مانند اکثر آثار نقش آفرینی ژاپنی، به شکل نوبتی است. همچنین سازندگان وعده داده‌اند که در این نسخه از سری موفق Personaa، آزادی‌ عمل بیش‌تری به گیمر داده می‌شود و می‌توانید یک سری کار‌های جانبی سرگرم‌کننده را نیز در بازی انجام دهید.

در حالی که هنوز چند روز تا انتشار بازی Persona 5 باقی مانده است، نمره‌های این بازی منتشر شده‌اند که نشان از کیفیت بسیار بالای آن دارند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر نمره‌ها و نقد و بررسی بازی Persona 5 از سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Persona 5:

  • سازنده: اتلوس
  • سبک: نقش آفرینی ژاپنی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3
  • تاریخ عرضه: ۱۵ فروردین

Persona 5

گیم روولوشن: ۱۰۰ از ۱۰۰

Persona 5 یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی است. این بازی نشان می‌دهد که وقتی داستان عالی با گیم‌پلی فوق‌العاده ترکیب می‌شود، نتیجه نهایی چه شاهکاری خواهد بود. پرسونا ۵ بازی‌ای است که هویت عالی مخصوص به خودش را داشته و تقریبا بیش از هر بازی تک‌نفره دیگری که فکرش را بکنید محتوا دارد. این بازی دوباره به‌مان ثابت می‌کند که سبک نقش‌آفرینی ژاپنی هنوز هم زنده و بسیار سرحال است.

آی‌جی‌ان: ۹۷ از ۱۰۰

Persona 5 یک بازی نقش آفرینی ژاپنی بسیار گسترده و زیبا است که تقریبا ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی دارد. این بازی بهترین داستان سری تا به امروز را روایت می‌کند و به عنوان یکی از بهترین و عمیق‌ترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی ژاپنی در دهه اخیر در ذهن شما باقی می‌ماند. سیاه‌چاله‌های بازی و در کل جهان آن طراحی عالی‌ای دارند که باعث می‌شود از گردش در آن‌ها لذت بسیاری ببرید. به طوریکه شخصا پس از سه بار تمام کردن بازی و به دست آوردن تروفی پلاتینیوم، کماکان دوست داشتم تا بازی را دوباره تجربه و این بار دیالوگ‌های جدیدی را انتخاب کنم. در کل پرسونا ۵ استاندارد جدیدی برای بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی به حساب می‌آید و بدون شک بهترین نسخه این سری تا به امروز است.

گیم اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

ساعات آغازین بازی پرسونا ۵ شبیه به شروع کردن یک کتاب رمان بسیار عالی است و ساعات پایانی این بازی هم دقیقا حس و حال تمام کردن آن رمان عالی را دارد. اما بازی علاوه بر داستان عالی گیم‌پلی خیلی خوبی نیز دارد و شخصا پس از ۱۰۰ ساعت بازی کردن آن، متوجه شدم که پاسخ تمام سوال‌هایم را دریافت کرده و تمامی شخصیت‌های بازی را شناخته‌ام. از طرفی دیگر هر لحظه‌ای که در این بازی سپری کردم، بسیار لذت‌بخش بود و می‌توان گفت که پس از مدتی، شما به نوعی به بازی پرسونا ۵ و جهان آن معتاد می‌شوید و بازی حسی را به‌تان منتقل می‌کند که کم‌تر اثر دیگری قادر به انتقال آن است.

پالی‌گان: ۹۰ از ۱۰۰

پرسونا ۵ موفق می‌شود تا سری Persona را وارد یک سطح جدید کند و با اینکه بازی از یک سری مشکلات جزئی رنج می‌برد، ولی حتی با وجود چنین مشکلاتی باز هم تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Persona 5 مملو از ایده‌های ناب گیم‌پلی و روایت عالی است و در همه جای این بازی می‌توان اثری از هنر پیدا کرد. همه این عوامل باعث شده‌اند تا پرسونا ۵ به یکی از بهترین نسخه‌های این سری تبدیل شود و در مجموع با یک بازی نقش‌آفرینی طرف هستیم که قرار است سال‌ها در مورد آن بحث و گفتگو کنیم.

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

اگر جزو آن افرادی بودید که خیلی از بازی Persona 4 خوش‌شان نیامد، پرسونا ۵ باعث خواهد شد تا دوباره طرفدار این مجموع شوید. چرا که این بازی نه تنها با کیفیت عالی‌اش خودش را از دیگر بازی‌های بازار جدا می‌کند، بلکه موفق می‌شود تا در خود مجموعه پرسونا هم خودش را به عنوان اثر و تجربه‌ای ناب مطرح کند.

نمره بازی Persona 5

نمره بازی Persona 5

Zoomg

  • Persona 5 Wallpaper

    Persona 5 Wallpaper

    Persona 5 Wallpaper …
  • Last Day of June

    بررسی بازی Last Day of June

    بررسی بازی Last Day of June بازی‌های ویدیویی علاوه بر اینکه یک مدیوم تعاملی هستند و از این…
  • A Hat In Time

    بررسی بازی A Hat in Time

    بررسی بازی A Hat in Time ۲۰۱۷ یک سال عالی برای پلتفرمرها بود. ریمستر کرش بندیکوت، کاپهد و …
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds

    بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

    بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds برخی بازی‌ها هستند که به ناگاه موجی از بازی…
  • DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY

    نقد و بررسی بازی DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY

    نقد و بررسی بازی DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY ماهیت اصلی سری Danganronpa، همیشه تقابل ا…
  • Finding Paradise

    بررسی بازی Finding Paradise

    بررسی بازی Finding Paradise وقتی که چند سال پیش شانس تجربه بازی To the Moon را داشتم، با ا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *