سال پیش همگی انتظار داشتیم که بسته الحاقی داستانی بازی Uncharted 4 در جریان رویداد PSX 2016 معرفی شود، اما ناتی داگ این بار هم یک سورپرایز در نظر گرفته بود و به جای یک بسته الحاقی، سراغ ساخت نسخه‌ای مستقل و فرعی از این سری رفته بود؛ نسخه‌ای که در آن خبری از نیتن دریک محبوب نیست و این بار با دو شخصیت کلوئی و نیدین همراه می‌شویم تا سفری به هند داشته باشیم و به دنبال تاج گانش بگردیم.

در حالی که بازی Uncharted: The Lost Legacy چند روز دیگر به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد، سایت‌های معتبر دنیا نقد و بررسی آن را منتشر کرده و اکثرا هم امتیاز‌های خوبی به بازی داده‌اند و این ساخته ناتی‌داگ به عنوان یک نسخه فرعی از سری آنچارتد،‌ نمره‌های خوبی دریافت کرده است. Uncharted: The Lost Legacy با اینکه شباهت‌های زیادی از حیث مکانیزم و جلوه‌های بصری به آنچارتد 4 دارد، اما سازندگان کاری کرده‌اند که این بازی هویت شخصی خودش را هم داشته باشد. برای مثال، علاوه بر متفاوت بودن شخصیت‌های اصلی بازی، استفاده از یک گوشی موبایل به جای دفترچه یادداشت مشهور نیتن دریک از جمله مواردی است که Uncharted: The Lost Legacy را به بازی مستقلی تبدیل می‌کند. همچنین این نسخه از سری آنچارتد بزرگ‌ترین مرحله تاریخ سری را هم دارد. برای آشنایی بیش‌تر با بازی، می‌توانید پیش نمایش Uncharted: The Lost Legacy را در زومجی بخوانید.

در ادامه با ما همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Uncharted: The Lost Legacy و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Uncharted: The Lost Legacy

  • سازنده: ناتی داگ
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • سبک: اکشن-ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد

بازی Uncharted the lost legacy

گیم اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

با توجه به حجم محتوایی که این نسخه دارد، Uncharted: The Lost Legacy به راحتی می‌توانست Uncharted 5 هم نام‌گذاری شود. با اینکه هنوز مشخص نیست ناتی داگ چه برنامه‌ای برای آینده این سری دارد، اما به شخصه خیلی دوست دارم که این استودیو دوباره سراغ ماجراجویی دیگری با حضور کلوئی و نیدین برود؛ چرا که این دو کاراکتر هم دقیقا به اندازه نیتن دریک و خانواده‌اش جذاب هستند. علاوه بر این، نحوه همکاری این دو کاراکتر در بازی هم به شکلی عالی کار شده است.

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

یک سری از بازی‌ها هستند که وابستگی زیادی به شخصی اصلی سری دارند. خیلی از ما تصور می‌کردیم که آنچارتد هم یکی از همین دست بازی‌ها باشد و بدون حضور نیتن دریک، آن کیفیت همیشگی را حفظ نکند. با این حال ناتی‌داگ با The Lost Legacy ثابت کرد که این سری حتی بدون حضور نیتن دریک هم به بازی عالی‌ای تبدیل می‌شود.

گیم اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

ساعات اولیه بازی Uncharted: The Lost Legacy جزو بهترین لحظاتی هستند که می‌توانید در سری آنچارتد تجربه کنید. پس از آن هم بازی کماکان تجربه‌ای عالی ارائه می‌دهد و تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی است. همچنین یک مورد خیلی مهم در مورد این بازی، این است که The Lost Legacy با اینکه نسخه‌ای فرعی از سری آنچارتد است، اما خصوصیات منحصر‌به‌فرد خود را دارد و به همین دلیل بدون حضور نیتن دریک هم به بازی موفقی تبدیل شده است.

پالی‌گان: ۸۵ از ۱۰۰

با اینکه بازی شخصیت‌های اصلی متفاوتی نسبت به نسخه‌های پیشین آنچارتد دارد، اما هرآنچه از یک بازی آنچارتد انتظار دارید در این اثر هم به وضوح دیده می‌شود و ناتی‌داگ تجربه خود پیرامون این سری را به خوبی به Uncharted: The Lost Legacy منتقل کرده است. همچنین حضور شخصیت‌های جدید در بازی، می‌تواند نشانه‌ای از برنامه‌های سازندگان برای آینده این سری هم باشد و شاید در آینده شاهد ساخته‌شدن نسخه‌های بیش‌تری با حضور شخصیت‌های جدید باشیم. در کل اگر با مجموعه آنچارتد خاطره دارید، تجربه این بازی را از دست ندهید.

گیمزبیت: ۸۳ از ۱۰۰

طرفداران مجموعه آنچارتد از این بازی راضی خواهند بود، اما هرگز عاشق آن نمی‌شوند؛ چرا که بازی آن‌قدر محتوای جدیدی ندارد که باعث شگفتی‌مان شود و از این نظر کمی تجربه‌ی ناامیدکننده‌ای است.

گاردین: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه در Uncharted: The Lost Legacy شاهد محیط‌های بسیار زیبایی هستیم که گشتن آن‌ها لذت‌بخش است و البته این شانس را به کلوئی می‌دهد که با دوربینش تصاویر زیبایی شکار کند، اما واقعیت این است که حس خواهید کرد ماجراجویی‌ای که در این محیط‌ها انجام می‌دهید، تکراری و شدیدا آشنا است. تنها موردی که در ارتباط با این بازی کاملا جدید است، شخصیت‌های اصلی آن هستند. به همین دلیل هم افرادی که به این سری علاقه دارند، باید با این دو شخصیت آشنا شوند؛ شخصیت‌هایی که ثابت می‌کنند سری آنچارتد وابسته به شخصیت نیتن دریک نیست.

آی‌جی‌ان: ۷۵ از ۱۰۰

Uncharted: The Lost Legacy به لطف شخصیت‌های جذابش، داستان خوبش و همچنین بهره بردن از محیط‌های زیبای هندوستان، به بازی موفقی تبدیل شده است. همراه شدن با شخصیت‌های نیدین و کلوئی، باعث شده تا صحنه‌های اکشن تکراری بازی و محیط‌های بزرگ ولی کم جزییات بازی هم جذاب به نظر برسند. علاوه بر این پازل‌های مشهور سری آنچارتد و صحنه‌های سینمایی آن، در این نسخه هم وجود دارند.

ویدیو گیمر: ۷۰ از ۱۰۰

Uncharted: The Lost Legacy ثابت می‌کند که سری آنچارتد هنوز هم می‌تواند ادامه داشته باشد و بازی جذابی تقدیم مخاطب کند. همچنین کلوئی و نیدین هم شخصیت‌های کاملا مناسبی برای آینده این سری هستند. با این حال، سازندگان باید کمی خلاقیت بیش‌تری در نسخه‌های بعدی به خرج دهند تا بازی‌ها حس و حال تکراری پیدا نکنند.

insta-tanikal
  • Last Day of June

    بررسی بازی Last Day of June

    بررسی بازی Last Day of June بازی‌های ویدیویی علاوه بر اینکه یک مدیوم تعاملی هستند و از این…
  • A Hat In Time

    بررسی بازی A Hat in Time

    بررسی بازی A Hat in Time ۲۰۱۷ یک سال عالی برای پلتفرمرها بود. ریمستر کرش بندیکوت، کاپهد و …
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds

    بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

    بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds برخی بازی‌ها هستند که به ناگاه موجی از بازی…
  • DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY

    نقد و بررسی بازی DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY

    نقد و بررسی بازی DANGANRONPA V3: KILLING HARMONY ماهیت اصلی سری Danganronpa، همیشه تقابل ا…
  • Finding Paradise

    بررسی بازی Finding Paradise

    بررسی بازی Finding Paradise وقتی که چند سال پیش شانس تجربه بازی To the Moon را داشتم، با ا…
  • CALL OF DUTY

    نقد و بررسی Call of Duty: WW2

    نقد و بررسی Call of Duty: WW2 پس از سفرهای بسیار به زمان‌های متعدد در ادوار مختلف آینده، ه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *