شاید اگر بگوییم بازی جدید God of War، مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود، اغراق نکرده باشیم؛ البته با احترام به  Red Dead Redemption 2 و سایر بازی‌های بزرگ. بعد از سال‌ها انتظار بالاخره قرار است اوایل سال ۲۰۱۸۸ دوباره با یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای خلق شده تاریخ وارد ماجرایی جدید شویم. ماجرایی که به مراتب از نسخه‌های گذشته پیچیده‌تر، هیجان‌انگیزتر و صد البته مرموزتر خواهد بود و قرار نیست فقط در نقش یک ماشین کشتار جمعی به دل خدایان بزنیم.

E3 سال گذشته و با اولین نمایش بازی God of War، کسی نبود که به وجد نیاید. کریتوس آمده بود و فضا و مکانی که در آن قرار داشت، هزاران سوال برای طرفداران ایجاد کرد. بعد از این که کریتوس تک تک خدایان یونان را ریشه‌کن کرد و چیزی از آن‌ها باقی نگذاشت، برای خیلی‌ها سوال بود که ادامه ماجرای او چه خواهد شد و کریتوس به کجا خواهد رفت؟ اولین نمایش بازی که مو بر تن هر شخصی سیخ کرد، پرده از راز این سوال بزرگ برداشت و مشخص شد که کریتوس به سراغ خدایان نورس رفته، خدایانی که هر کدام می‌توانند جثه‌ای در حد تایتان‌های یونان داشته باشند، قدرتی بیشتر از زئوس داشته باشند و تنوع آن‌ها شما را شگفت‌زده کند.

بازی God of War

همانطور که می‌دانید، پس از آن که متوجه شدیم دنیای بازی در مورد خدایان نورس است، به سرعت مقاله‌های مفیدی در مورد خدایان، موجودات و دنیای اسکاندیناوی آماده کردیم و تا حد امکان با آن‌ها آشنا شدیم. همچنین اولین نمایش بازی پر بود از سوالات و نکات ریزی که بسیاری از شما دنبال جواب‌شان بودید و ما نیز به بررسی آن‌ها پرداختیم. حال تریلر دوم بازی که گیم‌پلی بیشتری را به نمایش می‌گذارد، باز هم حاوی سوالات و راز و رمز‌هایی است که بسیاری از ما دنبال جواب آن‌ها هستیم. در این مقاله سعی داریم تا با نگاهی عمیق‌تر به این تریلر، به جواب برخی از سوالات خود برسیم.

سوال‌های زیادی است که می‌خواهم در این بررسی به آن‌ها جواب دهم. کریتوس حالا کجاست؟ پسرش چه چیزی را می‌داند؟ آن زن چه کسی است؟ آن غول عظیم الجثه به چه دلیل مرده است؟ از همه مهم‌تر، آن سر چه کسی است که کریتوس به کمربندش آویزان کرده؟

 قبل از هر چیز لازم به ذکر است که تمامی جزییاتی که بیان خواهیم کرد تنها حدس و گمان‌هایی هستند که بر اساس اطلاعات موجود در افسانه‌شناسی نورس و آشنایی ما با کریتوس نوشته شده‌اند و باید برای جواب‌های قطعی، تا زمان انتشار و تجربه بازی صبر کنیم.

همان‌طور که در مصاحبه چند وقت اخیر کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War خواندیم، او اعلام کرد که کریتوس برای به فراموشی سپردن آن هیولای وحشتناک درونش از یونان خارج شده تا مردم و آن سرزمین را فراموش کند. همچنین او اعلام کرد که همه چیز در God of War جدید معنا و مفهوم به خصوصی دارد. از نوشته‌های روی در و دیوار گرفته تا رو در رویی با خدایان و هیولاها که هر کدام‌شان دلیل خاص خود را دارند.

گاو

حال با توجه به این موضوع، می‌توان گفت تمام رمز و رازهایی که استودیو سانتا مونیکا در تریلرهای خود جای داده، بیهوده نیستند و همانند برخی کارگردان‌ها، فقط در جهت سرکار گذاشتن طرفداران طراحی نشده‌اند! پس بگذارید ابتدا به سراغ اولین مورد تریلر برویم، جایی که شاهد رد و بدل شدن دیالوگ‌هایی بین کریتوس و پسرش یعنی آتریوس هستیم. اولین صحبت بین این دو، وقتی که آتریوس می‌گوید: «می‌خوای این کار رو انجام بدی؟» سوال‌هایی به وجود می‌آورد که تا بازی را تجربه نکنیم، متوجه‌شان نخواهیم شد. اما نکته‌ای که برای ما آشکار می‌شود این است که کریتوس یک هدف دارد و آتریوس نیز که خیلی بهتر از خود کریتوس با دنیای نورس آشنایی دارد، این جمله را با شک و تردید می‌گوید که نشان می‌دهد هدف کریتوس، انجام کاری خطرناک است که می‌تواند باز هم  او را به دردسر ناجوری بندازد. اما دیالوگ بعدی جالب‌تر است:

 آتریوس: تو بهم گفتی من نفرین شدم.  تو فک می‌کنی من ضعیفم چون مثل تو نیستم.

کریتوس: تو همه چیز رو نمی‌دونی پسر.

آتریوس: نه، اما حداقل حالا حقیقت رو می‌دونم.

God of War

کریتوس نتوانسته گذشته وحشتناکش را پنهان کند

حقیقتی که پسر کریتوس از آن سخن می‌گوید، احتمال بسیار زیاد مربوط به گذشته کریتوس و کارهایی که در نسخه‌های گذشته انجام داده است می‌شود، مخصوصا کاری که با خانواده‌اش کرد. اما همانطور که هم من می‌دانم و هم شما، مطمئنا آتریوس از کل ماجرا با خبر نیست و به همین دلیل است که کریتوس به او می‌گوید تو همه چیز را نمی‌دانی. اما خب این‌ها همه حدس‌هایی است که مستقیما به داستان مربوط می‌شود و تا زمانی که بازی نکنیم هیچ چیز را متوجه نخواهیم شد. بنابراین بهتر است به سراغ نکته‌های جالب‌تری برویم که می‌توانند شدیدا ذهن شما را درگیر کنند. البته قبل از هر چیز امیدوارم شما مقاله‌های مربوط به اسطوره‌شناسی دنیای نورس را در زومجی خوانده باشید، چرا که جواب بسیاری از سوال‌ها، یا حداقل منطقی‌ترین حدس‌ها، از آن اطلاعاتی که قبلا نوشته‌ام نشات می‌گیرند.گاو

همانطور که در مقاله‌های گذشته بیان کردم، بخش اعظمی از دنیای نورس را غول‌ها تشکیل می‌دهند. حتی خدایان نورس نیز غول‌هایی درشت هیکل هستند و بدترین کابوس نورس یعنی سورت، عظیم‌‌الجثه‌تر از آن تایتان‌های یونانی است که کریتوس به راحتی از آن‌ها بالا و پایین می‌رفت. البته نکته جالب ماجرا این است که خدایان نورس می‌توانند در حد و اندازه هیکل انسان‌های عادی ظاهر شوند.

یکی از این مواردی که وجود غول‌ها را در بازی God of War به طور صد در صد تایید می‌کند، صحنه‌ای است که کریتوس و پسرش در یک منطقه برفی ظاهر می‌شوند و جنازه غول عظیمی که میخی در سرش فرو رفته مشاهده می‌شود. این غول به احتمال فراوان از دسته «یوتنار – Jotnar» است که به معنی همان غول‌های عظیم در دنیای نورس است.

حال نکته جالب چیست؟ در افسانه‌های نورس، ادین خدای خدایان نورس و دو برادرش به نام‌های  Vili و VE، شروع به کشتن تمامی غول‌ها کردند! شاید بازی در دورانی جریان داشته باشد که این سه برادر شروع به کشتن غول‌ها کرده‌اند و سعی دارند قدرت خود را به تمامی موجودات و مخلوقین زنده دنیای زیرین و میدگارد ثابت کنند.

God of War

وجود غول‌های کلان‌پیکر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما آیا کریتوس همانند آن تایتان‌های بیچاره آن‌ها را از پا درخواهد آورد؟

اما این جنازه متعلق به کدام غول می‌تواند باشد؟ اگر مقاله معرفی ۹ دنیای نورس را خوانده باشید، در مورد میدگارد گفتم که خدایان با کشتن پدر غول‌های یخی به نام «یمیر»، از پیکر بی‌جان او دنیای انسان‌ها را ساختند یا حداقل به میدگارد جان بخشیدند. یمیر غولی به شدت عظیم‌الجثه بود که خدایان از گوشت او زمین، از استخوان او کوه‌ها و از خون آن دریاها را به وجود آوردند. گیاهان و درختان از موهای یمیر به وجود آمد و مغز او ابرها را خلق کرد. اما آیا این همان یمیر است؟ نمی‌توان گفت، اما با توجه به اینکه او یک غول یخی بود و با توجه به آن میخ توی سرش که می‌توان گفت صد در صد توسط یک خدا کشته شده است، می‌توان گفت این همان یمیر است تا با اجزای بدن او دنیای انسان‌ها شکل بگیرد اما خب یک مسئله دیگر هم این است که اگر دنیا با بدن او شکل گرفته، پس چرا شاهد جنازه صحیح و سالم آن هستیم؟ این سوالی است که واقعا نمی‌توان به آن جواب قطعی داد و شاید او یک یکی از چندین و چند غولی باشد که در دنیای نورس پرسه می‌زنند. یکی دیگر از نکته‌های جالب همین صحنه، وجود یک چکش فوق‌العاده بزرگ است که در کنار جنازه این غول دیده می‌شود. بزرگ‌ترین و شناخته‌ شده ترین چکشی که در دنیای نورس میشناسید چیست؟ قطعا میولنیر، چکش ثور، خدای رعد. اما خب واقعا نمی‌توان گفت این همان چکش است زیرا چه دلیلی دارد که ثور چکشش را در اینجا رها کند؟‌ البته کسی هم به غیر از او قادر نیست میولنیر را حمل کند و بنابراین او هر موقع که آن را نیاز داشت می‌تواند آن را احضار کند. اما به هر حال شاید این یک چکش معمولی است که تنها برای کشتن این غول به کار برده شده است.

گاو

اما نکته‌ای که به شدت خیلی‌ها را درگیر کرده، آن سر بریده شده‌ای است که کریتوس با خودش حمل می‌کند. شاید در ابتدا فکر کنید آن سر متعلق به هلیوس است، همانی که کریتوس در نسخه گذشته به بدترین شکل ممکن سرش را از تنش جدا کرد. اما خوب دقت کنید، این سر فقط یک چشم دارد و چشم دیگر کور شده است. حالا تئوری سرسام آور اینجا شکل می‌گیرد!

کدام یک از موجودات دنیای نورس تنها یک چشم دارد؟ بهتر است بگوییم کدام یک از خدایان نورس تنها یک چشم دارند؟ بازم هم می‌گویم اگر مقاله آشنایی با خدایان نورس را خوانده باشید، به سرعت جواب این سوال را خواهید فهمید! ادین!

اُدین، خدای همه خدایان نورس تنها یک چشم داشت و چشم دیگرش را از دست داد. او برای این که بتواند از شهد جادویی Well of Mimir بنوشد، مجبور شد یکی از چشم‌های خود را در سن جوانی فدا کند! اگر آن سر متعلق به اودین باشد، همه چیز دیوانه کننده به نظر می‌رسد! شاید با خود بگویید اودین از نظر جثه بزرگ‌تر از این حرف‌ها است، اما خب پیش‌تر هم گفته بودم که آن‌ها می‌توانند در حد و اندازه هیکل انسان‌ها ظاهر شوند. اما خب اگر ادین، والا مقام‌ترین خدای نورس انقدر راحت سرش روی کمربند کریتوس تاب بخورد، موضوع کمی عجیب به نظر نمی‌رسد؟

gow odin

اما تئوری دیگری هم وجود دارد. اگر دقت کنید، چشم‌های این سر بی‌جان همچنان نور دارد و می‌درخشد. بنابراین می‌توان این حدس را زد که او خدای نور یعنی بالدر «Baldr» باشد که می‌تواند با وجود این که کشته شده است، همچنان از خود نور ساطع کند. کور شدن یک چشمش هم شاید به خاطر این باشد که کریتوس برای نشان دادن این که او جلویش عددی نیست یک چشم نورانی‌اش را از او گرفته است! اما خب مسئله منطقی‌تر این است که در اسطوره‌شناسی نورس، بالدر توسط نیرینگ‌های لوکی کشته شده است. بنابراین شاید بتوان گفت کریتوس به سراغ جنازه او رفته و سرش را در اختیار گرفته است. می‌توان این تئوری را منطقی‌تر از سر بریده شده اودین دانست.

فکر کردن به هر سه تئوری موجود هیجان‌انگیز است، اما شما فکر می‌کنید کدام یک درست باشد؟

حال تئوری سومی هم هست که شدیدا می‌تواند درست باشد و با عقل جور در بیاید. همانطور که در مورد ادین گفتم، او برای پی بردن و آگاهی از آینده، باید به سمت چشمه‌ای به نام میمیر می‌رفت و برای اینکه بتواند آن را بنوشد، یک چشم خود را فدا کرد. اما خود میمیر «Mimir» چه کسی بود؟ میمیر در اساطیر اسکاندیناوی، به خدای دانش و خرد معروف بود و آگاهی او از هر چیزی باعث شگفتی دیگران می‌شد. همانطور که در مقاله‌های گذشته خواندید، دو گروه از خدایان به نام‌های آسیر‌ها و ونیر‌ها با هم ابتدا در جنگ بودند و میمیر در این بین کشته شد و سرش از تنش جدا شد. پس از جنگ و ایجاد قرار داد صلح بین این دو گروه، ونیرها سر بریده میمیر را برای ادین فرستادند و او به وسیله جادو و افسون، کاری کرد که سر بریده شده میمیر بتواند به سخن گفتن دربیاید و در مواقع ضروری راهنمای راه خدایان باشد! حال شاید کریتوس برای پیش روی در دنیای ناشناخته نورس که هیچ‌کس را نمی‌شناسد، به نوعی این سر را به دست آورده تا در مواقع ضروری راهنمای راهش باشد! به نظرتان این از همه محتمل‌تر نیست؟

اما خب همانطور که در ابتدا گفتم، هیچ یک از این موارد قطعی نیست و ده‌ها خدا و صدها موجود مختلف در نورس وجود دارند که شاید این سر مربوط به یکی از آن‌ها باشد. اما خب ما سه گزینه‌ای را بیان کردیم که نزدیک‌ترین شباهت را به این سر بی‌جان دارند. ادین، بالدر یا میمیر؟ کدام یک؟ من که بعید می‌دانم او ادین باشد و میمیر شانس بالاتری دارد.

 

گاور

اما در صحنه‌ای دیگر، شاهد دو گرگ مرموز هستیم که به طرز مو سیخ‌ کننده‌ای در مه غلیظ و با نگاهی وحشتناک در حال راه رفتن هستند. در ابتدا شاید با خود بگویید او فنریر، پسر لوکی و وحشتناک‌ترین هیولای دنیای نورس باشد. اما خب آن‌ها دو تا هستند و این تئوری دیگری را به وجود می‌آورد. فنریر دو پسر داشت که آن‌ها نیز گرگ‌های درنده‌ای به نام‌های Skoll «اسکهول» و Hati «هاتعی» بودند. اسکهول به معنی شخصی که مسخره می‌کند و هاتعی به معنی کسی که تنفر می‌ورزد، گرگ‌های درشت هیکلی بودند که در میدگارد پرسه می‌زدند. این دو گرگ همیشه در تعقیب ارابه‌ آرواکر، حامل خورشید در آسمان و ارابه مانی، حامل ماه بودند. در نهایت در نبرد راگناروک، اسکهول و هاتعی این دو ارابه را به چنگ می‌آورند و این چنین می‌شود که تاریکی در نبرد راگناروک حکم‌فرما می‌شود. نمی‌توانم بگویم این دو گرگ دقیقا همین اسکهول و هاتعی هستند، زیرا خود اُدین نیز دو گرگ به نام‌های Geri و Freki دارد که شاید آن‌ها باشند ولی خب بعید است. اما در کل نمی‌توان زیاد روی این مورد بحث کرد، چرا که دو گرگ دیگر نیز در بخشی از تریلر، همان‌جایی که از مه پوشیده‌ شده است، در حال پرسه زدن هستند که قرار است کریتوس آن‌ها را یک لقمه چپ کند.

اما یکی از نکات جالب تریلر، جای است که صدای شخصیت مرموزی را می‌شنویم که مطمئنا مخاطب اصلی‌اش کریتوس است:

خیلی از خونه دور شدی نه؟ من فکر می‌کردم نژاد شما خیلی روشن فکر و خیلی بهتر از ما باشن.

god of war

زنی که در تریلر دیدیم احتمالا یک جادوگر است

نمی‌توان به طور قطع گفت این صدا برای چه کسی است، اما به نظر من لوکی محتمل‌ترین شخص برای این دیالوگ باشد. برای آگاه شدن از جریان این دیالوگ بیاد منتظر عرضه بازی باشیم. اما نکته جالب این دیالوگ، هم‌زمان شدن آن با تصویری از خون‌خواری و آن هیولای درون کریتوس است که روی کوزه‌ای در مکانی مرموز می‌بیند. این نکته شاید به ما این موضوع را اعلام می‌کند که خدایان نورس به خوبی از گذشته کریتوس آگاه هستند و می‌‌دانند که او چه بلاهایی سر خدایان یونان آورده است. این موضوع که خدایان نورس از قدرت و خطرناک بودن کریتوس آگاه باشند، نکته جالبی است که می‌تواند پیچش داستانی را وسیع‌تر کند و همچنین کریتوس بداند که قرار نیست به این راحتی‌ها گذشته‌اش فراموش شود. شاید هم منظور لوکی، در کل ساکنین و خدایان یونان باشند که به آن‌ها تیکه انداخته!اما در صحنه بعد شاهد حضور زنی هستیم که نمی‌دانیم او کیست؟ او می‌گوید:

خدایان این قلمرو با اشخاص خارجی مهربان نخواهند بود، باور کن. وقتی اونا پیدات کنن، که قطعا هم پیدا می‌کنن، اونا شرایطو سخت می‌کنن.

نکته جالب این صحبت‌ها این است که به نظر می‌رسد خدایانی همچون ادین و ثور، از حضور کریتوس آگاه هستند و همانطور که پیش‌تر گفتم، احتمالا آن‌ها می‌دانند که کریتوس چقدر خطرناک است. با این تفاسیر آن‌ها حضور کریتوس را زنگ خطری می‌دانند که می‌تواند موقعیت و شرایط ۹ دنیای نورس را به شدت دگرگون کند! اما به هر حال او زنی است که احتمالا کریتوس را درک می‌کند و از شرایط او آگاه است. هنگامی هم که او کریتوس را یک فرد خارجی (فردی به غیر از تمام مخلوقین نورس) صدا می‌زند، می‌توان مطمئن بود که این زن خودش نیز یکی از خدایان یا یکی از افراد مهم دنیای نورس است که به خوبی از شرایط اخلاقی خدایان آن قلمرو با خبر است. اما آیا او مادر آتریوس است؟ خیر. در برخی اطلاعات منتشر شده از بازی، آن زن با نام The Witch in the Wood معرفی شده است. اما با وجود صحبت‌های او، این موضوع کاملا مشخص شد که کریتوس تحت نظر است، چه از طرف اودین و دیگر خدایان و چه از نظر اودین و مخلوقین دور و برش.

گاو

حال بیایید در مورد تبر عجیب کریتوس صحبت کنیم. هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن نمی‌دانیم، اما این را خوب می‌دانیم که این تبر قدرت جادویی دارد و از همه بیشتر، این تبر شباهت به شدت زیادی به چکش ثور یعنی میولنیر دارد. بارها دیدیم که کریتوس تبرش را پرت می‌کند و به هر طریقی این تبر به دستان او باز می‌گردد. بنابراین یک تئوری دیگر برای پاسخ به این سوال وجود دارد که چرا این تبر شبیه به میولنیر عمل می‌کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، دو دورف (یکی از مشهورترین نژادهای دنیای نورس) به نام‌های بروکر «Brokkr»  و اِیتری «Eitri»، چکش اعجاب‌انگیز میولنیر را خلق کردند. اما اگر این دو دورف این تبر را نیز  ساخته باشند چی؟ اگر مقاله‌های گذشته را خوانده باشید، به خوبی باید بدانید که دورف‌ها استاد ساخت و ساز سلاح جنگی هستند و هیچ‌کسی هم در هیچ اسطوره‌شناسیی روی دست آن‌ها نیامده است. همچنین در طول تریلر شاهد حضور دو دورف هستیم که با کمی دقت به خوبی متوجه خواهید شد که در کنار آن‌ها ابزار ساخت و ساز یا به اصطلاح کرفتینگ وجود دارد. البته بعید است این دو سازنده تبر کریتوس باشند، اما نکته جالب این است که احتمالا، کریتوس برای آپگرید این تبر در مقاطع مخلتف بازی، با دورف‌هایی رو به رو خواهد شد که آن‌ها این کار را برای او انجام خواهند داد و قرار نیست هر جا که دل‌مان خواست قدرت‌های جدید به آن اضافه کنیم؛ که خب از نظر من این مورد واقعا خوب و جالب است.

God of War

اما از کریتوس که بگذریم، مهم‌ترین شخصیت بازی کسی نیز به جز آتریوس. در اولین نمایش بازی شاهد این بودیم که آتریوس از کشتن حتی یک حیوان می‌ترسد و به خوبی هم قادر نیست نشانه‌گیری کند  اما در نمایش جدید او به راحتی دشمنان را می‌کشد، از سر و کول آن‌ها بالا می‌رود و تیر در مغز آن‌ها رها می‌کند؛ انگار که چندین سال است که یک جنگجو بوده!

به نظر شما آتریوس چرا قدرت ویژه‌ای مانند برق دارد؟ نکند او این را از پدر بزرگش زئوس به ارث برده؟ یا شاید مادرش یکی از آن خدایان بالا رده نورس باشد؟

بگذریم، اما نکته جالب توجه این است؛ آتریوس دارای قدرتی است که می‌تواند برق‌های کشنده‌ای ایجاد کند. اما مسئله این است که تیر و کمان او، همانند تبر کریتوس دارای قدرت‌های جادویی نیست یا حداقل در تریلرهای به نمایش درآمده تمرکز خاصی روی نشان دادن جادوی روی این کمان صورت نمی‌گیرد؛ درست برعکس تبر کریتوس که چندین و چند بار شاهد تمرکز ویدیو روی قدرت و جادوی سرماییش بودیم. به همین دلیل، یک نکته به وجود می‌آید که نمی‌توان روی آن مطمئن بود اما تئوری جالبی می‌تواند باشد. با توجه به این که هنوز مادر این پسر ناشناخته است و نمی‌دانیم او چه کسی است، و با توجه به نظریه مربوط به قدرت ایجاد الکترسیته او، می‌توان این حدس را زد که مادر او یکی از خدایان نورس باشد و به همین دلیل او قدرت‌های خاصی دارد و در عین حال یک عنصر کلیدی هم چه برای کریتوس و چه برای دنیای بازی به شمار می‌رود.

یکی از نکات جالب در مورد نام آتریوس این است که که نام آتریوس اصلا در افسانه‌های نورس وجود ندارد، بلکه نام او در افسانه‌شناسی‌های یونان یافت می‌شود! آترئوس نام پادشاه شهری به نام «مایسینی یا به زبان پارسی، موکنای» در ۹۰ کیلومتری شهر آتن است. آترئوس پدر آگاممنون، رهبر یونانیان در جنگ تروا و منلائوس بود. با این حال می‌توان این را هم گفت که اگر این آترئوس دقیقا پدر این دو فرزند باشد، بعید به نظر می‌رسد که او فرزند خونی کریتوس باشد. اما نمی‌توان هم گفت که این پسرک دقیقا پادشاه مایسینی خواهد بود، چرا که او همراه با کریتوس به افسانه‌های اسکاندیناوی سفر کرده و به احتمال زیاد او یک کاراکتر کاملا اورجینال و اصیل از سوی سانتا مونیکا به شمار خواهد رفت. بنا به این که این پسر کریتوس است، چیز عجیبی نیست که نام پسرش را از اسامی یونانی انتخاب کند. هرچند او اصلا نام او را صدا نمی‌زند و تنها به گفتن «پسر» بسنده می‌کند. البته من بعید می‌‌دانم این پسر واقعا پسر خونی کریتوس باشد و دلایل مختلفی هم در طول تریلر این موضوع را بیش از پیش روشن می‌کند.

گاو

اما بدون شک، مهم‌ترین بخش تریلر، دقیقا همانند تریلر قبل، نمایش مار دنیا، یورمانگاند، مار عظیم‌الجثه نورس، خدای اژدهایان، پسر لوکی است. همانطور که در تحلیل تریلر قبلی اشاره کردم، این مار عظیم‌الجثه در انتهای تریلر در دور دست دیده شد که روی زمین می‌خزید. اما حالا سانتا مونیکا او را به طور کامل نشان داد تا به طرز دیوانه‌واری هیجان‌زده شویم. تنها یک دیالوگ در این صحنه کافی بود تا هزاران تئوری به وجود بیاید و تک تک طرفداران را تشنه اطلاعات بیشتر کند. این مار در این صحنه و با ترجمه آتریوس، می‌گوید که می‌خواهد کمک کند! در این دیالوگ فوق‌العاده عجیب، صحبت از کمکی می‌شود که یک سمت قراردادش پسر لوکی قرار داد و این خود به خود تمامی موجودات پلید نورس، از خود لوکی گرفته تا درنده‌ترین مخلوق نورس یعنی فنریر را وارد ماجرا می‌کند و سمت دیگر قرارداد، کریتوس قرار دارد؛ کسی که در کارنامه‌اش به خاک و خون کشیدن خدایان یونان دیده می‌شود.

ثور، خدای رعد و یکی از مشهورترین خدایان نورس، در نبرد راگناروک، توانست یورمانگاند را بکشد اما در عوض خود ثور توسط نیش این مار کشته می‌شود. یکی از نکات جالب خدایان و در نقطه مقابل، تمامی دشمنان این خدایان اعم از غول‌ها و هیولاها این است که همگی از نبرد راگناروک با خبر هستند و می‌دانند که روزی در زمانی به خصوص، این نبرد آغاز خواهد شد و عظیم‌ترین اتفاقات و دگرگونی‌ها در افسانه نورس شکل می‌گیرد.

God of War

ایجاد شرط و شروط برای کمک کردن به یکدیگر، آن هم با اعضای خانواده لوکی خطرناک است؛ آیا کریتوس فریب لوکی را خواهد خورد؟

حال دیالوگ بین این مار و کریتوس می‌تواند ما را به این تئوری برساند که لوکی و دار و دسته‌اش سعی دارند تا با استفاده از کریتوس یکی یکی خدایان را نابود کنند تا کار اصلا به راگناروک نکشد! یا شاید هم آن‌ها نقشه‌ای در ذهن دارند که با وجود کریتوس می‌توانند خدایان را تضعیف کنند. همچنین همانطور که در ابتدای مقاله نوشتم، احتمالا خدایان مشغول کشتن و قتل عام غول‌هایی هستند که در دنیا در حال پرسه زدن هستند. بنابراین خصومت بین این دو جناح آغاز شده و گروهی که انتظارش را نداشتیم زودتر از طرف مقابل کریتوس را یارکشی کرده است! نمی‌دانیم، اما هر چه که هست، خیلی خفن است!

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید، این است که خود لوکی و تمامی فرزندان و همسران و دار و دسته‌اش، همگی دغل‌باز هستند و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند، پس می‌توان این مورد را هم انتظار داشت که آن‌ها شاید با گول زدن کریتوس یا سر هم کردن داستانی، می‌خواهند او را به جان خدایان بی‌اندازند. فراموش نکنید که لوکی، یک دختر هم دارد؛‌ او هل، ملکه دنیای مردگان است. در افسانه‌ها از هل به عنوان عجوزه‌ای ترسناک یاد شده است که نیمی از آن زنده و نیم دیگر او مرده است و تجلی واقعی ترس و تاریکی به شمار می‌رود.

البته در صحنه حضور یورمونگاند یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد. درست در کنار یورمونگاند، شاهد مجسمه‌ای سنگی هستیم. این مجسمه متعلق به ثور است که چکش خود را بالا گرفته است. هرچه که هست، لوکی و بچه‌هایش یک قدم از خدایان نورس، از اودین، از ثور و هر کسی که می‌شناسید جلوتر هستند؛ اما چرا؟ خب معلوم است! آن‌ها کریتوس را دارند!

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *