خانه موفقیت سبک زندگی بررسی خطرات هوش مصنوعی

بررسی خطرات هوش مصنوعی

0

هوش مصنوعی و پیدایش این قبیل تولیدات علمی باید با دقت و ظرافت مورد بررسی قرار گیرد و پس از آزمایش های متعدد آزمون خطای لازم روی آن صورت پذیرد که در صورت استفاده و به کار بردن آن تبدیل به یک بحران و خطر ناگهانی نشود بدون مشکل کار خود را انجام دهد که در تسریع کارها در امور مختلف مفید به فایده باشد.

با اختصاص کمک‌های ۲۰ میلیون دلاری موسسان سایت‌های لینکداین و ای‌بی(eBay)، دانشگاه‌های هاروارد و ام ای تی یک پروژه مشترک را در زمینه کنترل و مدیریت هوش مصنوعی اجرا می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یو.هرالد، پیشرفت هوش مصنوعی و گسترش آن در بیشتر زمینه‌های فناوری سبب شده تا مدیریت و امنیت استفاده از آن به موضوع مهمی تبدیل شود.

دو نفر از مولتی‌میلیاردرهای دنیای فناوری در این زمینه پیش‌قدم شده و مبلغ ۲۰ میلیون دلار برای اجرای پروژه “مدیریت و امنیت در هوش مصنوعی” اختصاص داده‌اند.

رید هافمن و پیر امیدیار که به ترتیب موسسان لینکداین و ای‌بی هستند اعلام کرده‌اند که هوش مصنوعی باید پدیده‌ای کاملا مثبت باشد و خطرات و معایب آن رفع شود.

آنها در این راستا مبلغ ۲۰ میلیون دلار به صورت مشترک به پروژه مدیریت و امنیت در هوش مصنوعی کمک کرده اند تا محققان دانشگاه‌های هاروارد و ام ای تی بتوانند این پروژه را به نحو احسن انجام دهند.

هافمن که موسس شبکه اجتماعی لینکداین است گفت: مشاغل زیادی در زمینه‌های پزشکی، حمل‌ونقل، قضاوت و اقتصاد وجود دارند که اتخاذ تصمیمات در آنها اهمیت زیادی دارد و اگر هوش مصنوعی قرار باشد در آنها به صورت فعال وارد شود، به یک کار تحقیقاتی وسیع برای تعیین قوانین و اصول اخلاقی و معنوی نیاز خواهد بود.

علاوه بر این کمک ۲۰ میلیون دلاری موسسات دیگری در آمریکا به این پروژه کمک مالی کرده‌اند که مجموع این کمک‌ها به ۲۷ میلیون دلار رسیده است.

این تحقیقات صرفا محدود آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی دانشگاه‌های هاروارد و ام ای تی نخواهد بود و هر کدام از این مراکز با چندین مرکز تحقیقاتی دیگر در این زمینه همکاری خواهند داشت.

ایسنا

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *