خانه ورزش اخبار ورزش بررسی دروازه بانهای دربی اولی تاریخ استقلال

بررسی دروازه بانهای دربی اولی تاریخ استقلال

0

بررسی دروازه بانهای دربی اولی تاریخ استقلال

بر اساس ترکیب استقلال در چند بازی گذشته ، حسین حسینی سنگربان آبی پوشان در دربی ۸۵ خواهد بود.این دروازه بان در حالی اولین دربی خود را تجربه می کند که استقلالیها در دو دهه گذشته خاطره خوبی از دروازه بان دربی اولی نداشتند.

آخرین باری که دروازه بانی بدون سابقه حضور در دربی در چارچوب دروازه استقلال قرار گرفت در دیدار رفت لیگ چهاردهم بود که استقلال با حضور محسن فروزان در درون دروازه ۲-۱ دربی را واگذار کرد.

بررسی دروازه بانهای دربی اولی تاریخ استقلال

قبل از آن در دربی جام ولایت که به خاطر تلاقی با بازیهای ملی دو تیم از وجود ملی پوشانشان بی بهره بودند هادی زرین ساعد تنها شهرآورد دوران ورزشی خود را تجربه کرد و استقلال با کسب نتیجه ۲-۲ در جام ولایت به رتبه سوم رسید.

برای رسیدن به دربی بعدی که استقلال از دروازه بان دربی اولی در ترکیب خود استفاده کرد باید تا دیدار رفت لیگ ششم به عقب برگشت هر چند در این میان در چند دربی محمد محمدی گلر استقلال بود ولی از آنجاییکه این بازیکن در پرسپولیس دربی را تجربه کرده بود در استقلال دربی اولی محسوب نمی شد.

در دربی رفت لیگ ششم سید مهدی رحمتی نخستین دربی خود را تجربه کرد که استقلال در این دیدار با اشتباهات فاحش دروازه بان خود ۲-۱ شکست خورد.

یکی از شاخص ترین چهره های آبی پوشان حداقل در یکی دو دهه اخیر وحید طالب لو است این دروازه بان اولین بار در دیدار برگشت لیگ چهارم این بازی بزرگ را تجربه کرد هر چند که دروازه او هم دو بار باز شد ولی استقلال توانست پیروز این میدان شود و با نتیجه ۳-۲ بر رقیب دیرینه فائق آمد.

در دربی قبل از دربی ذکر شده ، جرج تاپالویج تنها سنگربان خارجی استقلال در تاریخ شهرآورد درون دروزاه استقلال قرار گرفت که بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.در سال ۷۸ هادی طباطبایی که به تازگی به تیم بزرگ پایتخت ملحق شده بود شماره یک استقلال بود که این مسابقه نیز گلی نداشت. در فصل قبل از آن نیز پرویز برومند در اولین دربی خود توفیق نداشت و یک بر صفر استقلال مغلوب شد.

با این اوصاف حسین حسینی کار سختی در دربی پنچشنبه دارد. در دو دهه گذشته از ۷ دروازه بان تیم آبی پوش تنها یک دروازه بان در نخستین دربی طعم پیروزی را چشیده اند و فقط ۲ گلر کلین شیت کردند.

البته در مجموع تاریخ دربی عملکرد شماره یکهای آبیها در اولین شهرآورد چندان هم بد نیست و از ۱۹ دروازه بان این تیم در اولین شهرآوردشان صاحب ۵ پیروزی ۱۰ تساوی و ۴ شکست شدند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *