فراری gtc4 لوسو T را باید خودرویی شهری از نمونه سوپر اسپرت لوسو دانست.فراری gtc4 لوسو T نسخه ای جدیدتر از فراری gtc4 لوسو قبلی است که معرفی شد.این خودو بجای استفاده از موتور ۱۲ سیلندر ۶۲۰۰ سی سی در نسخه فراری gtc4 لوسو از موتور ۳۸۵۵ سی سی بهره برده است.باید گفت که این خودرو از نظر طراحی تغییری نداشته و بر اساس همان مدل فراری gtc4 لوسو است.

موتوری که می تواند با داشتن ۸ سیلندر ۶۰۲ اسب بخار نیر و ۵۶۱ پوند بر فوت گشتاور ایجاد کند. و از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک برای انتقال این نیرو استفاده می کند.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ فراری gtc4 لوسو T حدود ۳٫۵ ثانیه است و می تواند به بیشترین سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.این یعنی شتاب نزدیک به مدل ۱۲ سیلندر ولی با موتوری کوچکتر.

ابعاد فراری gtc4 لوسو T به ترتیب شامل طول / عرض / ارتفاع :  ۴۹۲۲/۱۹۸۰/۱۳۸۳  میلی متر است و دارای وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم است.

اساس طراحی فراری gtc4 لوسو T بدلیل تلاش برای کاهش ضریب درگ بوده است.از این رو در ساخت فراری gtc4 لوسو T با استفاده از مواردی که در زیر به آنها اشاره کردیم سبب کاهش این ضریب به ۶ درصد شده اند.مواردی همانند :

  • سیستم مدلسازی های CFD خودرو در تونل باد شبیه ساز
  • استفاده از ورودی بزرگ تر هوا جهت کاهش دمایی موتور
  • دیفیوزر ابداعی جدید در کناره ها با شکل آبشش کوسه ، که سبب  کاهش عرض جریان هوا می شود و ضریب درگ را کاهش و شتاب را افزایش میدهد
  •  سیستم های دیفرانسیل الکترونیکی، F١-Trac ، SCM و ESC
  • سیستم جدید کنترلی و ترکیب آن با ۴RM (چهار چرخ متحرک و همچنین چهار چرخ فرمان پذیر)
  • کنترل لغزش جانبی (SSC۴)
  • سیستم دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff)
  •  تعلیق میراگر (SCM-E)

در زمینه ی طراحی خارجی خودروی فراری gtc4 لوسو T  باید بگوییم که این خودرو دارای شکل کوسه مانند است.بخوبی با یک نگاه ساده حتی اگر آماتور نیز باشیم متوجه این حس خواهیم شد.به اصطلاح خود شرکت سازنده  از زبان طراحی شوتینگ بریک استفاده شده که از طریق اشکال مخروط و فست بک یک خودروی تند و تیز را شکل می دهد.خودرو در قسمت سقف شیب دار است و در عقب یک دفعه رو به پایین تمایل پیدا کرده است که در کنار این شکل نگذاشته اند که از فضای ۴ سرنشین چیزی کاسته شود.در نمای عقب از چراغ های و اگزوز جفت و دوقلو و فیس عریض و عضله ای بهره برده است.اما در قسمت فیس جلو دارای   جلو پنجره ی مشبک بزرگ قرار دارد که علاوه بر تامیین هوای موتور ، سبب حس قدرت  و شتاب در این خودرو می شود.

طراحی داخلی فراری gtc4 لوسو T  یک طراحی لوکس و سوپر اسپرت عالی و منحصر به فرد است.شاید به دلیل نظم چیدمان و کیفیت مواد داخل آن باشد.داخل خودرو به خوبی عایق شده است.ولی نکته مهم این است که با همه این عایق ها باز هم صدای غرش این موتور دوازده سیلندر به داخل راه پیدا خواهد کرد.

اروندپلاک

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *