هر دو خودرو ایمنی و راحتی در رفت و آمد ها و سفرهای جاده‌ای بیرون شهری را برای خانواده فراهم می‌کنند و از آنجاییکه درباره بهترین خودرو SUV کامپکت خانوادگی و بهترین استیشن واگن خانوادگی در سال 2017 صحبت می‌کنیم، انتظار رقابتی نزدیک را داریم.

در ادامه این دو خودرو را در بخش‌های مختلف در برابر یکدیگر قرار خواهیم داد:

قیمت گذاری

برنده: هوندا CR-V

1

زمانیکه صحبت از قیمت گذاری مدل‌های پایه به میان می‌‌آید، هوندا CR-V یک برتری ذاتی نسبت به سوبارو Outback دارد. به طوریکه قیمت نسخه دو دیفرانسیل CR-V از 25,345 دلار شروع می‌شود اما در مدل Outback با همین مشخصات این قیمت به 25,600 دلار می‌رسد. این درحالیست که در تریم‌های بالاتر این خودرو‌ها، این شکاف گسترده‌تر نیز می‌شود. به طوریکه بهترین مدل هوندا با 33,795 دلار تمام می‌شود در حالیکه این رقم در مورد سوبارو به 38,000 دلار می‌رسد. برتری دیگر هوندا انتخاب CR-V به عنوان مقرون به‌‌صرفه‌ترین SUV کامپکت سال 2017 توسط یو اس نیوز است.

ایمنی

برنده: مساوی

2

رقابت این دو خودرو در حوزه ایمنی بدون برنده باقی می‌ماند. هیچ یک از این دو خودرو در مدل‌های پایه خود از امکانات ایمنی کمک به راننده پیشرفته بهره نبرده‌اند. با اینحال هر دو مدل امتیاز بسیار خوب 9.7 از 10 را از سوی یو اس نیوز دریافت کردند. این خودروها همچنین امتیازات یکسانی از IIHS (موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها) و NHTSA (مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌ ملی) کسب کرده و موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از سوی NHTSA شدند.

راحتی و کیفیت فضا داخلی

برنده: هوندا CR-V

3

بخشی از طراحی دوباره هوندا CR-V 2017 شامل تغییرات عمده در فضا داخلی این خودرو می‌شد. اتاق سوبارو outback ظاهر زیباتری داشته و دارای سطوح نرم زیادی است. اما CR-V دارای استایل و طراحی منحصر بفردی است که مدل outback فاقد آن است (مانند استفاده از چوب مصنوعی در تریم‌های بالاتر). ویژگی مشترک این دو خودرو، ارائه فضای سر و پای وسیع برای مسافرین است به طوریکه صندلی ها در مدل outback برای ایجاد راحتی بیشتر قادر به خم شدن هستند.

امکانات سرگرمی

برنده: سوبارو Outback

4

هر دو خودرو از لحاظ امکانات سرگرمی نقاط قوت و ضعف خود را دارند. سوبارو با بهره گیری از صفحه نمایش 6.2 اینچی بزرگ‌تر به موفقیت در این بخش دست یافت. اگرچه تعیین برنده در این بخش به اولویت‌های مشتریان از سیستم سرگرمی بستگی دارد. این سیستم در مدل Outback از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی نمی‌کند اما قابل اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند بوده و می‌تواند به یک صفحه نمایش ۷ اینچی ارتقاء یابد. مدل CR-V در مدل‌های پایه به یک صفحه نمایش ۵ اینچی مجهز است اما اگر به نسخه ۷ اینچی ارتقاء یابد، پشتیبانی اپل کار پلی و اندروید اتو را به همراه خواهد داشت.

فضا حمل بار

برنده: هوندا CR-V

5

زمانیکه صندلی‌ها رو به پایین تا خم شده باشند تفاوت چندانی میان این دو خودرو وجود ندارد (۷۳.۳ فوت مکعب در مدل Outback و ۷۵.۸ فوت مکعب در مدل CR-V) اما هنگامیکه صندلی‌ها در حالت ایستاده قرار گیرند این تفاوت قابل ملاحظه خواهد بود (CR-V حدوداً ۵ فوت مکعب نسبت به Outback فضا بیشتری دارد). یکی از دلایلی که هوندا CR-V بهترین SUV کامپکت خانوادگی سال 2017 انتخاب شد، ارائه‌ فضای بیشتر بدون کاهش فضا کودکان در صندلی‌های پشتی است.

مصرف سوخت

برنده: هوندا CR-V6

مدل CR-V 2017 به تازگی به یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده است که با ثبت مصرف سوخت ۲۸ مایل بر گالن در شهر و ۳۴ در بزرگراه، علاوه بر مصرف بهینه‌تر سوخت قدرت بیشتری نیز ارائه می‌کند. به گفته EPA (آژانس محافظت از محیط زیست) مدل پایه این خودرو که دارای یک موتور چهارسیلندر 2.4 لیتری است به ترتیب در شهر و بزرگراه مصرف سوختی برابر با ۲۶ و ۳۲ مایل بر گالن دارد. این ارقام در نسخه دو دیفرانسیل این خودرو یک مایل بر گالن کاهش می‌یابند. در مقایسه با CR-V، موتور چهار سیلندر پایه Outback تنها یک مایل بر گالن مصرف سوخت بیشتری دارد. در نسخه شش سیلندر این خودرو علیرغم اینکه قدرت خودرو بیشتر می‌شود اما مصرف سوخت نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد (۲۰ مایل بر گالن در شهر و ۲۷ در بزرگراه).

عملکرد

برنده: سوبارو Outback

7

شاید موتور شش سیلندر Outback کمی تشنه‌تر از رقبا‌ی موجود در بازار باشد اما با بیش از 250 اسب بخار خروجی موتور، بسیار قدرتمند‌تر از سایرین است. موتور بزرگ‌تر که تنها در تریم‌های بالاتر این خودرو موجود است در حدود 35,000 دلار هزینه خواهد داشت. تمامی تریم‌های مدل Outback به صورت دو دیفرانسیل عرضه می‌شوند که باعث افزایش اصطحکاک در شرایط دشوار خواهد شد. این خودرو علاوه بر عملکرد فوق العاده‌ای که در مسیرهای خارج از جاده دارد، سواری راحتی نیز در جاده‌های شهری خواهد داشت. موتورهای ۲.۴ لیتری و ۱.۵ لیتری توربوشارژ CR-V به ترتیب با تولید 184 و 190 اسب بخار قدرت ، خروجی تقریباً مشابهی با مدل Outback دارند.

قدرت بکسل

برنده: سوبارو Outback

8

سوبارو Outback قادرست بیش از 2,700 پوند وزن را بکسل کند که برای کشیدن یک تریلر معمولی کافی است. این رقم در CR-V به 1,500 پوند می‌رسد که تنها کشش بار‌های سبک را خواهد داشت.

قابلیت اطمینان

برنده: هوندا CR-V

9

امتیاز قابلیت اطمینان از سوی J.D. Power برای هوندا CR-V چهار از پنج و برای سوبارو Outback امتیاز سه است. گارانتی‌های ارائه شده توسط این دو خودرو کاملا مشابه هم هستند: یک گارانتی سه ساله یا 36,000 مایلی تمام خودرو. در این زمینه برند‌هایی مانند کیا و هیوندا عملکرد بهتری داشته‌اند.

برنده رقابت….

هوندا CR-V 2017

10

در مجموع هوندا CR-V با کنار زدن Outback در بخش‌های مختلف موفق به کسب یک برتری کلی شد. این دو خودرو در بخش‌های زیادی امتیازات و نقد‌های مشابهی دریافت کردند. اگرچه انتخاب از میان این دو خودرو به نیاز‌ها و اولویت‌های مشتری بستگی دارد. اگر به دنبال یک SUV کامپکت همراه با فضا داخلی لوکس، اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین فضا زیاد در پشت صندلی‌ها هستید CR-V انتخاب مناسبی خواهد بود. اما اگر به دنبال رانندگی در جنگل همراه با یک تریلر هستید Outback پیشنهاد ما به شما است. بطورکلی اگر قادر به تصمیم گیری بین این دو خودرو نیستید، هوندا CR-V به احتمال زیاد باید در اولویت لیست شما قرار بگیرد.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *