تویوتا هایلوکس تونکا را باید نسخه خاص و ویژه تویوتا دانست که این شرکت به مناسبت سالگرد ۸۰ سالگی این شرکت تولید کرد.تویوتا هایلوکس تونکا بر روی خودروی دو کابین اس آر ۵۵ سا خته شده است و بیشتر مناسب بازار های کشور استرالیا است.

تویوتا هایلوکس تونکا از قابلیت های خاص آفرود پذیری ،طراحی جدید ،رنگ بندی زرد و مشکی ،اکسل با ارتفاع زیاد ،سیستم تعلیق ویژه تویوتا هایلوکس تونکا ،رینگ با طراحی جدید ۱۷ اینچی  و تایر های بسیار بزرگ و برجسته ۳۵ اینچی بهره برده است.

کاپوت و هود نیز بروز شده و از سپر فیبر کربن جدید در جلوی خودرو استفاده شده است.تویوتا هایلوکس تونکا با توجه به اشاره به ارتفاع اکسل و لاستیک های بزرگش دارای فاصله از زمین افزایش یافته به اندازه ی  ۱۵۰ میلی نسبت به نسخه استانداردش است.

همچنین روی سپر و جلوی سقف تویوتا هایلوکس تونکا نوار های ال ای دی قرار دارند که می تواند در شب به روشن شدن محیط کمک شایانی کند.

در نمای عقب چراغ ها توسط پنل های فیبرکربنی دربر گرفته شده اند که خود با اسپویلر عقب و دریچه های هوا یکپارچه هستند. همچنین به جای دستگیره های متداول درب عقب از یک دسته سبک و ساده استفاده شده است.

 

در محفظه بار یک فریم لوله ای جداشوند قرار گرفته است که داخل آن تجهیزاتی از قبیل سوخت دیزل اضافه، جعبه ابزار، تجهیزات اطفای حریق، تبر، بیل، جک سنگین و لاستیک زاپاس به چشم می‌خورد.

موتور استفاده شده در تویوتا هایلوکس تو نکا  از نوع ۲۸۰۰ سی سی با چهار سیلندرو البته توربوشارژ دیزلی است که توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۵۰ نیوتن بر متر گشتاور را دارد.
در انتهای مطلب لازم است بدانید که تویوتا از سال ۱۹۶۸ تا کنون توانسته است نزدیک به ۱۶ میلیون دستگاه هایلوکس بفروش برساند.

گالری تصاویر تویوتا هایلوکس تونکا

اروندپلاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *