بازگشت قدرتمند به بازار آمریکا، نیازمند برنامه و هدف مشخص است. جایی که بیش از یک سوم مردم، خودروی ژاپنی را بر محصولات ارزان تر آمریکایی ترجیح می‌دهند، محصولات مزدا و نیسان بیشترین سهم از این بازار را دارند. گروه رنو-نیسان با خرید 34 درصد سهام میتوسبیشی توانسته خون تازه ای در رگ های این کمپانی تزریق کند و تا حدودی مشکلات مالی آن را بر طرف کند. این در حالی است که سال قبل همین موقع، میتوسبیشی خود را برای اولین تعدیل نیرو در 10 سال گذشته آماده می‌کرد. با به روی کار آمدن آقای مان به عنوان سر مسئول اجرایی کمپانی، انتظار می‌رود روند سود دهی میتوسبیشی دوباره مثبت شود.

حال برنامه جدی متسوبیشی برای سپری کردن دوران ریکاوری و بازگشت به بازار­های هدف، عرضه یک سدان جدید و یک پیکاپ برای بازار­های آمریکا، چین و جنوب شرقی آسیا است. علی الخصوص بازار آمریکا که به گفته “مان” حضور در این بازار نقش محوری در سود دهی یا زیان دهی یک خودروساز دارد. همچنین همکاری با نیسان، به آنها این اجازه را می­‌دهد تا برنامه های متنوع تری برای عرضه محصول داشته باشند. چراکه نیسان از با ثبات ترین و قدیمی ترین خودروساز­­های ژاپنی است که در بازار آمریکا حضور دارند.

سال گذشته، بر خلاف روند رو به رشد فروش میتسوبیشی، این شرکت تصمیم گرفت تنها خط تولید خود را در خاک آمریکا ببندد. از همین رو آقای “مان” ادعا کرد که شاید دوباره مجبور به باز­گشایی این خط تولید شویم اما راه حل دیگر استفاده از خطوط تولید نیسان است. از اصلی ترین برنامه­­‌های گسترش شبکه فروش محصولات میتسوبیشی، افزایش تعداد نمایندگی­‌های فروش است که رقم فعلی 362 واحد است.

134

مان افزود : “ما از همین امروز باید رشد را آغاز کنیم، از همین امروز برای گسترش شبکه فروش باید اقدام کنیم. بازگشایی بسیاری از در­ها کاملا عملی و ممکن است.” میتسوبیشی ممکن است برای کاهش هزینه ­ها، یک پیکاپ بر روی پلت فرم­های فعلی نیسان بسازد. همچنین برنامه جایگزینی لنسر بدین صورت است که با همکاری رنو و استفاده از گیربکس­های CVTT ساخت نیسان، مدل جایگزین آن روانه بازار شود. با شروع کار مشترک و استفاده از پلت فرم‌های مشترک و ادوات فنی مشابه، هم هزینه ­ها کاهش پیدا می کند و هم تعمیرو نگهداری و خرید قطعات یدکی کار آسان تری می­شود.

پلت فرم جدید مشترکی برای جایگزین کردن نسل بعدی نیسان ناوارا و میتسوبیشی ترایتون، به عنوان طرح بازگشت میتسوبیشی به آمریکا در نظر گرفته شده که البته حرف به میان آوردن از پلت فرم جدید، به این معنی است که حداقل تا آینده نزدیک شاهد عرضه محصولات جایگزین نخواهیم بود.

در حال حاضر برنامه فعلی میتسوبیشی برای ثابت نگه ‌داشتن میزان فروش، عرضه اس یو وی‌ها و کراس اور­های خوش نام خود است. عرضه مدل کراس اور میتسوبیشی اکلیپس به عنوان یک خودروی جدید، جذاب و زیبا، یکی از مهم­ترین قدم­ها برای حضور پر رنگ در پر طرفدار ترین بخش بازار است. بازاری که اتفاقا بزرگ ترین جمعیت خریدار خودرهای شاسی بلند را دارد و برداشتن قدم مناسب در این مسیر، می تواند به تثبیت جایگاه میتسوبیشی منجر شود.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *